Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2010-12-16 07:43:23 följande:
    Men stackars dina småttingar. Det låter inte alls roligt. Är det köldallergi som Svea har drabbats av?
    Det fick jag själv för första gången förra vintern men det har än så länge inte alls tagit sig Alltsi samma uttryck som för Svea.

Här har vi inte heller haft någon toppennatt direkt. Lillkillen tömde maginnehållet vid två-tiden och jag sitter här som en zombie nu. Kommer dessutom att få ha båda barnen hemma från dagis idag (vilket ju är lämpligt vid maginfluensa), men jobbigt då två av tre är trötta och just den tredje kräver mycket stimulans. Vi ska snart prova att äta lite så får vi se om allt börjar om för G eller om det lagt sig ... sen är det ju bara väntan på om det blir någon mer.

Så lagom perfekt med två jobb och dessutom jul i antågande  
    Hej! Alltså vi har ingen aning om vad det är som är fel med Svea, läkaren hennes var skeptisk mot köldallergi, men någon allergi sa han att det är. Hoppas att borrelia provet kommer i dag.

Ush magsjuka är inget kul och med ditt jobb kan jag tänka mig att det är riktigt kämpigt nu. Sköt om dig!
    Busbellan skrev 2010-12-16 07:47:04 följande:
    Men fy, stackars Svea!
    Har ni fått bekräftat vad det är? och om det är köldallergi kan man behandla på något sätt?
    Nej inget bekräftat än. Men allergi prover skall det göras.

Stackarn ser fortfarande hems ut i huden. Alldeles rött o svullet. Vårdcentralen, där hennes superbra läkare jobbar, var inte särskilt medgörliga. Men hoppas nu att de ber läkaren ringa lite tidigare än sent i eftermiddag. Annars får det bli jouren i kväll.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-12-16 09:19:09 följande:
    Usch nu måste vi göra nåt åt Ellas astma
    Inte kan det vara meningen att hon ska ligga och hosta varenda natt trots att hon medicineras och inte ens är det minsta sjuk i övrigt?
    Måste försöka få en läkartid lite snabbare än vad det är meningen för nästa kontroll
    Nej det är det absolut inte! Har ni testat singulair tuggtabletter? Det brukar hjälpa de flesta astma barn. Efter en lååång kur med dem, blev anton av med sin astma.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-12-16 10:02:31 följande:

De har vi och de är fantastiska!!

Nu kan ju E leva som vanligt.

Ja men visst. Vet många astma barn som blivit mycket bättre/fri från sin astma med dem.

Anton hade ju en hemsk förkylningsastma, man kunde aldrig gå ner på underhållsdoserna, utan fick köra konstant hela tiden. Då fick han singulair utskrivet över sommaren. Kanske från april till september. Samtidigt tog han airomir och singular 4 omgånger var varje dag. Och sedan var han från astman
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-12-16 10:16:29 följande:
    E har förkylningsastma och ansträngningsastma alltid och allergisk astma av pollen på våren.
    Vi inhalerade ju också alltid.
    Han kunde inte vara på öppna förskolan utan att behöva medicin.
    Inte vara ute när det var kallt heller.
    Tex...
    Nu har han haft singulair ett år och har mycket sällan behövt inahalera.
    Så himla skönt!
    Men man undrar ju lite vad det är i den där medicinen, speciellt när läkarna inte gärna skriver ut den.
  • SmillaMilla

Hej tjejer!

Jag tänkte ju shoppa i kväll. Men sveas läkare ringde och vill att hon kommer in på observation på sjukhuset under natten. Han gillade inte hennes allergiska reaktin i natt

• SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-12-17 11:32:33 följande:
    Hej!
    Hur har det gått för er?
    Ja vi fick ju ligga inne på observation under natten. Men de hittar inget fel. Läkaren tror nu på allergi eller kronisk infektion/virus. Hoppas att det går över av sig själv.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-12-17 11:44:56 följande:
    Fy vad jobbigt att ni inte fick ett klart svar.
    Ja det var ju det jag ville ha! Börjar tröttna på det här ordentligt.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-12-17 11:46:54 följande:
    Vi är ju i samma sits med Nikita så jag förstår precis.
    Ja vad händer? Hur mår hon?
  • SmillaMilla
    Stormis skrev 2010-12-17 20:04:27 följande:
    Tror Smilla har/haft. Kanske är den för liten, men ff kvar? Kolla
    Har en blå bara.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17