Inlägg från: Julia1234 |Visa alla inlägg
  • Julia1234

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-08-28 20:42:22 följande:
    kanske blir den lite stor då? jag provade 3-5 år på min snart 5 åring och den satt perfekt.. men ok 6-8 år funkade på henne.. blir där lite glipor kan du kanske ha en liten tunn mössa under för att hålla den mer på plats?
    Ja kanske... så svårt när man inte kan pröva... Får väl chansa helt enkelt
  • Julia1234

Fick hem två molooveraller idag. Rosa och grön.
    GUD vad jag är glad att jag inte valde POP som vanligt De är verkligen suuuuperfina!

• Julia1234
    Busbellan skrev 2010-09-01 21:25:25 följande:
    Ja, klart han måste, den är ju såååå fin!
    Tar du den på köp nu så ingår ju fraketn också
    Där knep jag 104:an
    Men jag sålde av två smålurvar på T ikväll, så någonstans måste ju pengarna gå

Tackar för tipset!
  • Julia1234

H80 - vet du om han ammas eller får han välling vid läggning?
    Förstår att de kan tycka att 2-4 gånger per natt är många mål...Han kanske är hungrig och behöver fyllas på mer vid läggning...?

Att de flyttar honom till eget rum kanske inte är dumt i sig, ofta så sover all bättre då man slipper störas och vaknar av minsta pip. MEN - klart de måste gå in till honom om han vaknar och skriker!!! Antingen ge mat eller kämpa med ev napp? Men att strunta i honom en hel natt - FY vad elakt!

Hoppas verkligen att de inte lyckas med sina planer i natt...utan tar sitt förnuft till fånga! Håller tummarna!

• Julia1234
    Zvartaliljan skrev 2010-09-08 18:39:43 följande:
    jag har 116 till Maia som är ca.104-106cm (inte mätt på länge)
     Å jag har 104 till min som är 105 cm Ändå lite lång i ärmarna!
  • Julia1234
    Zvartaliljan skrev 2010-09-08 19:47:48 följande:
    Jag har 104 i några gamla, skiljer inte mycket mot 116 i de nya, bara lite. 104 i de nya skulle Maia aldrig kunna ha! 116 sitter jättebra, hon vill ha tummarna i hålen dessutom så ärmlängden är aldrig något problem här.
    Aha! Jag har inte köpt denna kollektionen, senast i våras. Menar du att de har blivit mindre sen dess? Jobbigt när de ändrar!  Hur ska man kunna ha koll på sånt när man bara nätshoppar...?
  • Julia1234

Ni som har barn runt året, vad ska ni ha för vinterjackor till dem? Behöver tips både på flick och pojk i strl 74 eller80.

• Julia1234
    Greksmurfen skrev 2010-09-09 10:57:10 följande:
    till son förra året hade ja köpt på cubus en parkasjacka=) svart med lurv på luvan mkt söt OT men iaf=)...
    i år har ja en ilikadan köpte till mej på rean =P.......

hade inte så kt jacka på mina son annars när ha nva så liten... var mest fleece å lurvoveraller... hade ju inte han ute så mkt i bara jacka när det va kallt.. då tog ja hellre på han so msag t en lurv overall lr ngt=)...å burra in han i vagnen=)
    Jag tycker det är så smidigt att bara ta på jacka och stoppa i dem i åkpåse när vi ska lämna storebror på dagis. Orkar liksom inte krångla på tre barn overaller varje gång

Tyvärr så verkar ju de flesta göra vinterjackor som börjar i strl 86, vilket är alldeles för stort... Pop har ju, men jag tycker inte att babyjackorna var alls snygga i år...

Någon annan som har bra tips?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17