Inlägg från: Stora E o Lilla E |Visa alla inlägg
  • Stora E o Lilla E

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2010-06-27 17:59:39 följande:
    Hej tjejer Länge sen jag skrev här nu. Åhh så mkt fint som kommit i höst Imorgon ska jag in till "min" butik och klämma och känna på härligheterna! Känner på mig att en rådjursklänning kommer få följa med hem, säkert något mer också

Håller med om dubbelstorlekarna! På de "gamla" klänningarna sitter 74 bra, 74/80 från våren är ju dock lååånga på henne ännu, men jag måste ju köpa de storlekarna? Hade ju en flowerfield i 62/68 och den var som en tunika typ, blir för korta tycker jag nog. Och nu med långärmat blir det ju ännu svårare! Får prova imorgon och eventuellt sy upp dem lite på längden, men ååhh vad jag önskar att de hade vanliga storlekar igen!
    Ja, visst är det knäppt med dubbelstorlekar. Kan ju liksom bara vara en storlek ändå... Suck! Har ju 74/80 på vårens klänningar och dom sitter ju perfekt. Men det är ju nu det och dom lär ju passa över sommaren. Men vet också när jag jämförde med 86/92 så hade dom blivit för stora. Jobbiga problem man har med dessa klänningar... Kan det inte bara komma en massa fula Molo så man inte behöver köpa... Glad För när dom är så fina som ex rådjuren så måste man ju... Skrattande
  • Stora E o Lilla E

Hej,
    Har försökt att "följa" vinteroverall-och-strorleks-inlägg för att få lite fingervisning kring vilken storlek min lilla fröken kommer behöva i vinter på en, förhoppningsvis, rengbågsoverall

Hon fyller 2 nu i början på september och är "normalkurve-stor". Prövade mäta henne tidigare och fick hennes längd till ca 84 cm, möjligen lite längre... Räcker 92, eller blir 98 bättre. Tok-svårt att veta ju... Gör ju inget om den är liiite stor nu, då den inte kommer börja användas förrän i november. Men så ska den räcka hela mars iaf (bor i Umeå), och kanske lite i början på april (fast då gör det ju inget om den är på gränsen till urvuxen).

Köper troligtvis en skaloverall från Po.p att använda under hösten, och den planerar jag att köpa i 92.

• Stora E o Lilla E
    lillronya skrev 2010-08-03 21:36:53 följande:
    98 hade vi förra vintern och då var A ca 90 cm så det blir nog lite stort.
    Jag gissar på 92, men det är så svårt!
    Så svårt så... 98 låter ju väldigt stort. Sen är det ju så knäppt att storlekarna varierar mellan åren även om Molo blivit bra mycket mer normala jämfört hur det var när jag köpte den första för några år sedan... Kanske får lov att bli 92.

Hoppas kunna få till en overall-provning inom en inte alt för avlägsen framtid. "Vågar" dock inte säga något om det till kära herr Sambo än, för då får han slaganfall. Skrattande Varje höst säger han samma sak om att det måste gå att köpa overall i november när den behövs. Och ja, det går men inte den jag, eller han heller, för den delen vill ha... Skrattande
  • Stora E o Lilla E

Undrar om det finns någon som har koll på om ASKO i Luleå fått in några vinteroveraller från Molo, och isf vilka färger?? Kanske tar mig en tur dit idag, och om det finns overaller där kanske det tom motiverar att ta med sig lilla E som INTE brukar vara så kul att ha med sig i affärer...

Undrar också om någon kan berätta vilken som är köp/säljsidan på FB?

Tack tack...

• Stora E o Lilla E
    MiniM3 skrev 2010-08-05 11:07:22 följande:
    Ja jag tror solouniko redan köpt overall där så det ska finnas :)
    Åh... perfekt... måntro vilka färger som finns.... Då gäller det bara att ladda batterierna ifall lilla damen ska med. Storebror i familjen är rena drömmen att ha med på stan, och har alltid varit. Strejkar han brukar det funka med en liten muta eller två, men lillasyster är allt annat än kul att ha med på stan... Nåja...

Har ju en till fråga... och det är ifall någon vet om det finfina dockhus-mönstret kommer som klänning (baby)??
  • Stora E o Lilla E
    Mawe123 skrev 2010-08-05 11:10:28 följande:
    De hade en sjukt snygg grön (och även en svart) fodrad funktionsoverall, när jag var där. Men priset var 1990:- så jag passade.
    Jo, jag såg dom förra veckan när jag var in där... Färgen var ju superduper fin. Blev hur sugen som helst på en sådan jacka till storebror. Men jag vet inte om jag kan motivera priset riktigt då vi redan har skaljacka och två softshell som alla är köpta i våras... Försöker även mota bort mig själv med att den kommer bli skitig snabbt... Kanske köper en rutig skaljacka från po.p istället om nu inte alla dom också är tänkta för "annan marknad än Sverige"...
  • Stora E o Lilla E
    MiniM3 skrev 2010-08-05 11:13:47 följande:
    Ja den finns iaf på någon utländsk sida.. Hoppas den kommer hit med för jag måste ha en :D 
    Åh, gör den?!!? Men finns ju inte på ngn sida i Sverige (vad jag vet om). Vad irriterande. Har ingen tagit in den???
  • Stora E o Lilla E
    h80 skrev 2010-08-05 11:53:23 följande:
    den finns på www.littlesunflowers.com billig dessutom :)
    Åhh, en sån vill ju jag (eller jag menar naturligtvis lillasyster) ha... Skrattande Så fin. Varför finns den inte i Sverige??? Kan det vara så att den kommer in med en senare leverans??
  • Stora E o Lilla E
    MiniM3 skrev 2010-08-05 12:02:55 följande:
    Ja jag tror den kommer komma :)
    Toppen. Då hoppas jag du har rätt, så väntar jag tills dess att den finns på nätet i Sverige... Sååå fiiin!!!
  • Stora E o Lilla E

Hoppar ju in här ibland med mina frågor och funderingar, och gör det även nu...

I väntan på att bli hämtad till lite partaj funderar jag på overaller och färger... Är det någon som sett overallera live och vet vad det är för grön resp blå färg på overallerna? Är dom jämförbara med dom som var förra året, eller är den gröna mer som året innan??

Har en kille som kommer gå sista året på förskola, och tror att han kommer ha overall även i år. Känns rätt smidigt.

Funderar lite mellan den gröna eller den blå, möjligen den grå. Brunt är fint det med och svart är ju alltid svart... Men vilken är finast?? Han hade den bruna när han var både 2 och 3 år. En svart när han var 4, och förra året hade han den gröna. Är väl därför lite inne på den blåa om det är en fin blå färg.

Åh, att det ska vara så svårt...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17