Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

La in bilder på Liam i Molo overallen som användes för första gången, men vad tror ni, kommer den passa hela vintern? Börjar ångra att jag inte tog 116 istället.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83
    Helle skrev 2010-11-09 19:53:59 följande:
    Hej hej

Jag vill ha en limegrön vintermössa till G. Ska det inte gå att finnas någonstans?

Ängeln: tror du inte att overallen räcker? Hur lång är L? Jag har 122 till P som är 117 och den tror jag räcker.  
    Han är runt 103-104 cm lång. Mm...jo jag hoppas verkligen det, han har ju växt ordentligt på längden det sista, han var 98 cm i juli , får väl hoppas han stannar upp lite nu. Känns lite halv trist att behöva köpa en overall till.
  • ängeln83
    Helle skrev 2010-11-09 20:01:49 följande:
    Ja, det är ju alltid en chansing, men de kan ju inte röra sig om den är för stor från början heller. Du får bunkra en extra på salgen
    Nä precis, man vill ju inte ha allt för stor, blev nog mest förvånad att den inte var större lixom, hade räknat med att den skulle vara ganska så mycket för stor.

Ah, får spana lite på salgen, fast Meja behöver också och jag vill ju inte bränna alltför mycket pengar på overaller
  • ängeln83
    LJ2 skrev 2010-11-09 20:15:27 följande:
    max e 108 o kan ha sin 110 än iaf.. =) så Liam borde kunna ha den hela vintern--
    max däremot vet jag inte.. får se, jag har en "billigare" med, o 1 par termo o 2 jackor.. så fryser nog inte
    Åh, ja då håller jag tummarna att den räcker hela vintern, tycker nog att hans skutt på längden borde lugnat ner sej nu Helt sjukt vad han växt alltså, han hade 98 i somras och nu är det 110/116 som gäller.
    Kruxet med Liam och overaller är nog att han har så lång överkropp, därför blir dom ju korta i grenen fort, men är fortfarande långa i ben och ärmar.
  • ängeln83
    Busbellan skrev 2010-11-09 20:38:10 följande:
    Ängeln:
    Jag tycker overallen sitter jättebra och tror absolut den kommer funka hela vintern
    Ella ska ju bara ha 104 och hon är ju nästan lika lång

Ronya:
    Vad snygg kombo det blev på A, supersnyggt med den dressen över!
    Ah, då är jag nog övertygad Den ser verkligen ut som en monster när den hänger på galgen därför blev jag så förvånad den när var så pass "liten" på Liam lixom
  • ängeln83

Godkväll sötfisar.

Här är äntligen båda barnen i säng *pust*, blir väldigt intensivt när man är själv med dom hela dagarna, men inatt kommer sambon hem så han är hemma några timmar imorgon innan han åker igen.

Nu är jag super taggad för salg, det mesta är fixat förutom mat och sånt men det fixar jag imorgon, o så letar jag fortfarande mej galen efter en väska som är helt borta.

• ängeln83
    AnnaFreja skrev 2010-11-11 10:44:49 följande:
    I går beställde jag två lurvar till min kille på 3,5 år som är 106 cm och ca 19 kg. Jag tog 110 på en och 116 på den andra. Nu blir jag nervös för storleken. Kommer han ens att få på sig den där i 110? Vad tror ni?
    Tror också 110 kan bli litet, min son på 103 cm har 116 på sina lurvar, har nån i 110 också, dom passar men är lite korta på längden.
  • ängeln83
    SmillaMilla skrev 2010-11-11 15:43:02 följande:
    Köpte detta till lill killen också:

www.kappahl.com/ProductImages/KAW_615609_F_1....

www.kappahl.com/ProductImages/KAW_730937_F_1....

Tycker kappahl är super när det gäller fin kläder.
    Håller med, jag tror alla barnens finkläder är köpta på Kappahl, perfekt när man letar julaftons klänning Har spanat ut byxor och skjorta därifrån som Liam ska ha till jul. Till Meja köpte jag en mörkgrå klänning från Vintage kollektioner på T igår.
  • ängeln83

Hej hopp flickor.

O så har sambon åkt iväg igen, FYYYYY vad jag hatar när han kör resor, nu ser jag inte honom förens på söndag igen Normalt sett kör han 6-16 och det är såå skönt att ha honom hemma på kvällar och nätter. Schemat han kör nu är tillfälligt dock har han fått erbjudande om det igen men där säger jag nej...både för min och barnens skull, Liam frågar efter pappa hela tiden.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17