Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-01-17 18:11:18 följande:
    Är där sittunderlägg i minikonken?

JAg lurar också på väska. Har ju en liten plutt som börjar skolan till hösten.
    ja det är sittunderlägg i den. Men till ett skolbarn skulle jag inte köpa den, de behöver större väskor är minikånken, en vanlig kånken då.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2011-01-17 18:25:08 följande:
    Ja, jo, jag vet. Men hur ofta är ett skolbarn en meter lång?
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-17 18:22:46 följande:
    Då trillar ju hennes lilla unge baklänges  
    ja jag förstr det svåra i det, men då skall du nog ha någon mer formsydd väska. Du kommer inte att få plats med några läxböcker.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2011-01-17 18:31:45 följande:
    Jag tänkte att minikonken är den mest fyrkantiga och det borde rymmas mest i den. I förskoleklassen har de ju inte läxa på det viset som sen i ettan.
    Har ju haft några skolbarn innan.
    Zvartaliljan skrev 2011-01-17 18:28:16 följande:
    Minst i klassen
    Maia ska också börja till hösten Förskoleklass då.
    Vi har kommit fram till att det blir bästa lösningen för henne att börja ett år tidigare...men gud så stor hon känns när man tänker på att hon ska börja där!
    Ja minst i klassen lär hon ju vara med råge.
    Ja det blir nog jättebra för Maia.
    jaha det är i förskoleklass hon skall börja, trodde hon skulle börja i ettan. Här har vi ju förskolan på dagis. Tycker att Anton släpar massor med böcker hela dagarna och gympa kläder.
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2011-01-17 18:44:53 följande:
    lite stort men ja. lillronya har haft 110 på sina småttar ett tag. jag sålde vår 110 som var lillebrors redan i höstas för jag tyckte den var lite liten eller satt precis. han är ju 105-106cm nu så när jag sålde den var han kanske 103cm
    Åhhh men då borde hon ju ha 110
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2011-01-17 18:54:49 följande:
    Så här satt de i oktober.
    Småttarna är minst 98 cm nu, kommer inte ihåg hur långa de var då, men 95 kanske.
    De hade de hela våren också.

Åhhhh så fina! Nu måste hon ju ha en också-
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17