Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-01-18 13:46:48 följande:
    Frågar vidare...är det ngn som har Molo lurvfleece i Umba Berrie på bild? Funderar på en sån till Noel. Bör man ta 110 eller 116? Han är typ 102-103 cm nu och har 104 i de han har hemma.
    Är det den turkosa med rosa kanter. Den hade svea på sig i dag men glömde fota. Vill du att jag gör det? Hon har 110 på sin o hon är ca 100 lång.
  • SmillaMilla
    Duntoffla skrev 2011-01-18 14:12:47 följande:
    Ja, precis. Det står hallonröd men den ser mer rosa ut. Du får gärna fota när du har tid. 
    De är verkligen knallrosa. Vänta så skall jag fota henne.
  • SmillaMilla
    Duntoffla skrev 2011-01-18 14:18:41 följande:
    FÖR rosa för en kille? Iofs så älskar Noel rosa så det bör ju funka i alla fall
    Nä jag skulle nog kunna ha den på en kille. Men ja kantbanden är rosa, men med en cool svart ns mössa så går det säkert bra.

Ja hon var inte riktigt samarbetsvillig Ca 100 cm och detta är stl 110.
  • SmillaMilla
    Dolphin skrev 2011-01-18 14:23:16 följande:
    Har ingen av er erfarenhet av Molos regnkläder?
    jag har haft regnbyxorna. Tycker de var väldigt plastiga och tunna. Skulle inte köpa dem igen, men vet att många är nöjda.
  • SmillaMilla
    Duntoffla skrev 2011-01-18 14:28:57 följande:
    Haha...inte kul att leka modell jämt. Superfin! (hade iofs gärna sluppit neonet på tassarna men man kan ju inte få allt

ha ha nä man kan ju inte det. Sonen min vill ha en gul lurv med blå kantband, det har fortfarande inte kommit någon sådan på de tre åren vi väntat
  • SmillaMilla
    Kavat skrev 2011-01-18 14:56:11 följande:
    Halloj! Hoppas att ni kan hjälpa mig tjejer!

Jag har tröttnat på att dottern (5 år) är pissblöt på dagis. Didriksonoverallen drar upp det blöta så hon är blöt upp till knäna och armbågarna... Nu var den nyimpregnerad idag och hon är pissblöt lik förbannat. Ok, bor man på västkusten så är det ju rätt "rått blött" så idag borde hon väl haft fleecefodrat galon istället, men hon vill ju ha overall.

Så vad är vattentätast/tåligast mot väta, Miniature eller Molo? Erfarenheter? Annat?
    Och finns det något kvar i 116/122 på rea någonstans? Vad har ni för tips?
    Reima kan jag tipsa om.
  • SmillaMilla

Annars kan man köpa en sådan här som jag fick hem i dag. Det perfekta dagis plagget när det är slaskigt.
    Från Ellos.

• SmillaMilla
    Flock skrev 2011-01-18 15:23:05 följande:
    Smilla: Var har du köpt den fina lurven?? Så snygg!
    Oj den köpte jag nog i höstas. Heter väl berrie något.
  • SmillaMilla

Någon som har tips om vattentäta fingervantar, sonen är konstant blöt om händerna och alla vantar går det hål på. Tröttsamt!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17