• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-11-21 20:52:14 följande:
    Japp- mina ungar leker dagligen med sina leksaker på sitt rum,vi har dock rätt mkt leksakerDrömmer. Jag har iofs konsekvent vägrat att man får släpa ut allt så de har fått bli därinne

Nu lurar jag på att ge Max en tv med dvd inbyggt så att jag kan få tillbaka min tv också
    Så har vi oxå gjort, deras leksaker får var på deras rum, kanske därför de inte leker med dem
    Nån tv kommer vi nog inte köpa till dem, det kommer nog bli en dator direkt istället, men då pratar vi många år framåt i tiden.
  • jompa
    Kristyr skrev 2010-11-21 21:01:39 följande:
    Här leks det i vardagsrummet, leksaker är där. (har öppen planlösning mellan kök och vardagsrum). Sonens rum är en våning upp och det är inte så smidigt om en tvååring ska leka i sitt rum en våning upp..Obestämd
    Nä det är ju inte det mest praktiska, vi bor i lägenhet så där ser man in i ett av barnens rum från vardagsrummet.
  • jompa
    h80 skrev 2010-11-27 11:27:00 följande:

Skulle behöva lite inredningsråd, ni brukar ju vara duktiga på det Glad Lillans rum ska göras om, hon har ett rum med snedtak. Det är vita väggar nu o jag vill inte sätta tapet, men målar gärna  Har köpt en massa från denna serien puffydesign.jetshop.se/serie-abbie-c-275-1.as...
    frågan är nu om jag ska låta väggarna vara vita, eller om man ska göra en röd fondvägg, eller rött på snedtaket eller måla röda ränder på nån vägg eller nått annat ??

Jag hade låtit väggarna vara vita, tycker att det blir så mycket färg ändå i ett barnrum med alla leksaker mm.
    Lättare oxå att göra om rummet i takt med att barnet blir större och kanske vill ha en ny stil.
  • jompa
    h80 skrev 2010-11-27 13:55:23 följande:
    mmm, fast det är knappt några leksaker på rummet. Båda tjejerna sover på ovanvåningen så det har ett lekrum på nedervåningen. Så det är ett "sovrum" bara Glad (hon är dessutom bara 7 månader, så det dröjer innan hon vill ha ny stil)

Fast jag hade ändå valt vita väggar, men så är jag en liten tråkmåns oxå
  • jompa
    karmasus skrev 2010-11-28 08:03:53 följande:
    Jag har handlat en hel del på Campadre. De är lite dåliga på att hålla utlovad leveranstid men man får sakerna och de är fina och äkta. Om man ska reklammera så kan det vara lite jobbigt, men de jobbar på att fixa sin kundtjänst. Tror Campadre har växt mycket sista tiden och inte hunnit med att anställa.
    Samma erfarenhet här, sega leveranser. Beställde lite saker i början på september, fick dem nu i mitten på november, dock inte allt och det andra var lite fel så jag skulle skicka tillbaka då man har 14dagars ångerrätt, mailade till dem fyra ggr innan jag fick svar och kunde retunera, då på dag 14.
    Så jag kommer nog inte handla där igen, tror jag, om jag inte hör att de blir bättre.
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2010-11-28 09:42:07 följande:
    Oj! Hoppas innerligt det hinner komma innan jul Förvånad. Det är ju extremt lång väntetid!
    Ja just dessa kan det ju ha varit något speciellt med, hoppas du inte behöver vänta på den längre än de angett. Vet andra som fått sina produkter väldigt snabbt så det kommer säkert i tid.
    Belv själv väldigt sugen på att handla därifrån nu men ska avstå då jag vill se att min reklamation gått igenom först.
  • jompa

Oj vilka fina färger det kommit på Lurvfleecen från Molo, gillade den gröna med lila kantband och den bruna med laxrosa kantband och även den turkosa, men den känns som man sett förr.

• jompa
    Duntoffla skrev 2010-11-28 10:45:57 följande:
    God förmiddag!

Ser att ni pratar Campadre. Vet att en del haft otur med att sakerna inte funnits trots lagersaldo men jag har fått det jag skulle ha båda gånger jag har beställt. Det man bör veta är ju att de ofta har ett leveransdatum som ofta ligger senare och inte funkar som en vanlig webbutik. De beställer sakerna från leverantören tror jag (dvs de sitter inte på själva lagret). Vet att det brukar stå när varorna levereras. Kan ex vara beställning 1 dec men lev 15 dec
    Ja så är det ju, men mina varor skulle komma i början på oktober stod det när jag beställde i september men de kom nu i november. Jag säger egentligen inget om det men då kan man gärna meddela om förseningen tycker jag. Och det lustiga tyckte jag var att när jag själv mailar dem i början på november att jag inte fått mina varor så kom ett mail några dagar senare att nu hade de precis skickat mina varor.
    Men nu har jag skickat tillbaka dem och väntar bara på att mina pengar ska sättas tillbaka då kommer jag vara nöjd och belåten igen
  • jompa
    SmillaMilla skrev 2010-11-28 18:50:42 följande:
    God kväll!

Jag blir snart tokig på hur mycket svea växer. Allt blir för litet, vinteroverallen, alla inne kläder och nu vinterskorna!!!

Nu skall jag behöva köpa stl 28!!!! till min tre åring. Vart kommer detta att sluta?

Det är ju inte så konstigt att hon sover hela dagarna. Hon sover så mycket så vi har varit oroliga för att hon skall ha borelia, men det är nog bara för att hon växer.
    Både jobbigt och kul antar jag Ej kul när det man tänkt skulle räcka ett tag inte gör det men kul att shoppa nytt, nu när Molo kommer med lite nytt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17