Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr
    Smultronhjärta skrev 2011-03-09 10:03:54 följande:
    Lova fick sin första tand när hon var 16 månader så hon har några att ta igen Nu får hon kindtänder nere men ännu syns inga framtänder i nederkäken
    oj

Jag som tycker mina barn är sena men första tanden...
    Elin är 10 mån nu har och 6 tänder, så hon är nog inte så sen..
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2011-03-09 10:53:41 följande:
    Vet någon var man hittar en lila/lila mössa i strl 1? Gärna fraktfritt. 
    Beställde ju en 1:a och en  3:a från Funkybaby men fick fel storlek. Hon skulle då skicka en ny men det paketet verkar ha kommit bort och nu är de slut där. Så typiskt!

Idag provade jag Leas fina ärtgröna POP-overall som länge hängt i garderoben då den verkat stor. nu kan hon inte ha den  Tips på andra lite tunnare overaller? 
    kokobello har väl fraktfritt på kläder.. och de har lila/lila
  • Kristyr
    Tjollabolla skrev 2011-03-09 11:35:42 följande:
    ÅHHH dax att ta fram vårkläderna! Milo var genomsvettiig i overallen idag! TJOHOO! Fast det är svårt att veta hur mkt man ska ta på... Det är typ 7-8 grader här idag, blåser lite. Skalis+fleece såklart, men tror ni man behöver fleecebyxor under överdragsbyxorna?

jag hade inte tagit fleece under skalbyxorna...

har fleecebyxa och jacka underskaloverallen idag, det var nollan här i morse. Under fleecebyxan har han bara leggings.  Några grader till så hade han haft bara velourisar under overallen på benen..

• Kristyr
    Tjollabolla skrev 2011-03-09 12:22:54 följande:
    nej du har nog rätt i det. Det blir nog för varmt... Däremot så borde det ju bli lagom att skicka med fleecebyxorna till dagis på morgonen när det är runt nollan väl?
    ja, min son har/hade fleecebyxor under sin skaloverall i morse och har säkert fortf. Det var nollan i morse och 3 grader nu.
  • Kristyr
    Smultronhjärta skrev 2011-03-09 12:27:40 följande:
    Åh vi hade vårkänslor här igår..så pass att man såg chansen att snart få plocka fram skalkläderna!
    Well..det var igårDrömmer
    Idag har vi snö,snö och åter snö- IGENSkrikandes
    skaloverall har har använts till och från hela vintern
  • Kristyr

stackars sonen fick vara inne en timme igår för att ett av barnen hade kass overall och blev helt plaskblöt
    Men idag hade killen som blev plaskblöt galonisar ovanpå sin kassa overall..

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17