Inlägg från: H I L L A |Visa alla inlägg
  • H I L L A

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-10-07 22:06:34 följande:
    Du gör som jag
    Har haft min kamera i 1,5 år men jag kör alltid på auto, tycker faktiskt det funkar ganska bra
    Ja, det funkar bra, men ibland saknar jag lite kunskap när man ska fota i knepiga ljus. Har du också Canon ?
  • H I L L A
    Busbellan skrev 2010-10-07 22:23:21 följande:
    Tack

Är lite skarpare annars, men som vanligt blir det lite grynigt när det laddas upp på FL
    Ja det har jag också märkt, att bilderna blir gryniga här på fl .....

Nu är det bäst att hoppa i säng så man är pigg och glad mamma till helgen
  • H I L L A
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-09 16:34:06 följande:
    I´m back!!!

Mannen har åkt efter närmare två veckor hemma! De blir inte riktigt samma mängd datortid när han e hemma
    Hur länge är du gräsänka ?
  • H I L L A
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-09 17:36:34 följande:
    Till på fredag, har jag tur/otur kommer han hemom och vänder på onsdag
    Aha
    Jag brukar också vara ensam (eller ensam är ju fel att säga, har ju 3 små troll hemma ) till fredagarna.
    Men denna månaden är han borta i ett sträck
  • H I L L A
    maugu skrev 2010-10-09 18:02:15 följande:
    Tufft för er båda!
    Vi har ungefär samma läge, jag är borta upp till 5 veckor och sedan hemma i 10 dagar.
    Dock har vi praktisk hjälp men det sliter...har dock lite på lut som kanske kan få slut på resandet
    Hoppas allt är bra förresten, brukar kika in i din blogg
    Åhhh det låter spännande !!! Hoppas det blir så Berätta gärna sen!
    Ja, det sliter när den ene reser, men här funkar det helt ok.  Trivs bra med livet som gräsänka i veckorna. Men att vara ensam även på helgerna är mindre kul ...men man vänjer sig, min andra hälft har alltid varit borta mycket och det visste jag om från början när vi träffades och senare när vi planerade barn.
  • H I L L A
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-09 18:32:55 följande:
    Jajjamensan!!!
    H I L L A skrev 2010-10-09 18:25:15 följande:
    Åhhh det låter spännande !!! Hoppas det blir så Berätta gärna sen!
    Ja, det sliter när den ene reser, men här funkar det helt ok.  Trivs bra med livet som gräsänka i veckorna. Men att vara ensam även på helgerna är mindre kul ...men man vänjer sig, min andra hälft har alltid varit borta mycket och det visste jag om från början när vi träffades och senare när vi planerade barn.
    När vi träffades jobbade V mån-fre 7-16... ibland ett par timmars övertid.... Så jo, liiiite skillnad är det ju, tufft som sjutton ibland men jag överväger, eller, VI överväger, när han är hemma är han ju HELT ledig. Jag jobbar som vanligt vilket ger han och T mycke tid tillsammans bara dom två. Sen att det skiljer sisådär 6500 i lön kanske väger in en liiiiiite aning oxå Drömmer
    Ja, det är ju det med pengarna också Det ger ju så mkt mer i lön att ligga ute och jobba och tur är väl det när man offrar så mkt annat Dock är maken aldrig ledig när han väl är hemma så det spelar ingen roll var han är och jobbar ändå
    Jobbar du heltid ?
    maugu skrev 2010-10-09 18:55:46 följande:
    Noope-flytt till Österrike..för mig..på tiden kanske kan man säga
    Skönt att slippa fara mellan två olika länder
  • H I L L A
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-09 19:38:45 följande:
    Jag SKA jobba 75 %... jag har gjort 237 mertids timmar sen i mars... så ja, i sommar har jag jobbat heltid! Det ska jag kompensera med att enbart jobba 120 timmar totalt under perioden 1 nov- 28 feb

Du jobbar inte alls va!?
    Jag jobbar lite när jag känner för det Senast i natt.
    I sommar jobbade jag ca 150 % vilket jag trivdes super med. Nu jobbar jag lite då och då.
    Är ju lite bergränsad nu när maken inte är hemma på hela oktober, funkar ju inte att jobba kvällar/nätter alltid då.
  • H I L L A
    Miew skrev 2010-10-09 20:44:33 följande:
    Hej, detta kanske är OT men jag undrar hur Nova star är i storlekarna. Min minsta är 78 lång och väger 9.5kg. Mellanbarnet är 109 lång och väger 16kg, stora är ca 118 cm och 22kg. Vilka storlekar tror ni passar? Mycket tacksam för svar
    Jag hade nog köpt stl 110 & 120 till de största barnen. Till minstingen är jag lite osäker, 80 eller 86.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17