• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2011-02-26 22:37:37 följande:
    näe står 449:- där
    Men det står väl 299?!?!
  • Jen80
    Preggi skrev 2011-02-26 22:42:03 följande:
    Det kanske är det jag måste göra. Testa lite nya märken. Tjejerna har bara molo, NS, katvig och småfolk i garderoben... Får sova på saken.. P är vaken här och vill att jag ska lägga mig i sängen och kolla på winx med henne så jag kommer garanterat att somna.. haha
    Men har du sett shortsen från Aya Naya?? Åh, de är sååå fina! tyvärr för stora för Ava. Men åh, älskar det setet med leggings countrybloom, jeansshorts från Aya Naya, en enfärgad top som passar och så den koftan. Himmel så fint!! Shortsen är lite i ballongmodell och med fint prickigt innefoder. Åh, jag är svag för innefoder haha..

Nähe, tänkte sova för en timme sen. Har varit så trött idag. Och så hamnade man här. Tänk för några år sen när man satt här varenda kväll med er och aldrig kom i säng i tid. Därför jag började hålla mig borta... ja och plus att man jämt blev så shoppingsugen så det var billigare att inte prata med er -) .
  • Jen80
    lillronya skrev 2011-02-26 22:40:37 följande:
    Såg fram emot den vita jättemycket. N skulle ha den på skolavslutningen, men nej. Den passade inte mina barn iaf.

Vi kör inte förbi Mönsterås på vägen inte Ålem heller tror jag.
    Men vi kör förbi när vi ska från stugan till oskarshamn.
    Vi handlar där ibland.
    Men vad heter det där stugan ligger??
  • Jen80
    Preggi skrev 2011-02-26 22:51:03 följande:
    Jag har inte sett shortsen. Var finns dom?
    Vet inte om jag får länka... kan i så fall inboxa dig. Har inte sett dem någon annanstans... Men jag är kär i dem !
    lillronya skrev 2011-02-26 22:57:57 följande:
    Trånshult.
    Högsby kommun
    Hmm, har jag aldrig hört talas om . Så ja, antar att det verklgen är i skogen haha
  • Jen80
    Busbellan skrev 2011-02-26 23:07:59 följande:
    Velade ju vilken storlek Ella skulle ha i den
    Slutade med att jag tog 104/110 i alla fall 92/98 lät litet
    Jag tog 92/98 till Ava. Har bara hållt den framför henne, men den känns ok. Den är ju mer en tunika så det är ju inte hela världen om den är lite lång i början. Ava har stl 92 i kläder, på väg upp till 98...

Nähe, nu måste jag också gå och sova...
    God natt och kul att prata med er lite
  • Jen80

Nähe, ska försöka ta tag i att öppna förpackningen Avas NS-klänning ligger i. En spindel finns där så jag vill inte ens kolla på den och absolut inte röra förpackningen. Men nu är jag så nyfiken på klänningen så jag får väl försöka... samt tänker jag om spindlar bajsar - på Avas vita fina klänning!! Hmm, inte bra det här. Blä, hatar spindlar!!

• Jen80
    Duntoffla skrev 2011-02-27 17:16:01 följande:
    Är det någon som har en bild på något barn iklädd nya rosa/orange Katvigmössan? Skulle vilja se hur den ser ut på. Kan den passa till Molo fruity lurven eller blir det tokfel med orange/rosa/lila och funkar nyanserna ihop?
    Jag lade ut en bild i BT på Ava i den. Vet inte om den funkar ihop med Fruity... Hmmm, kanske om inte den rosa i mössan är för fesig. Alla Katvig ränder i vår tycker jag är rätt fesiga jämfört med mycket som man vill matcha dem till. Fina färger, men jag tycker de är svårmatchade...
    Hej förresten .
    Hade Funkybaby rabatt på Katvig?? Ilon använder i princip BARA Katvigs leggings. Har dock inte köpt på jättelänge uran han går i orange/röda, lila/orange, brun/svarta, den gamla gamla grön/gröna... Ja, kanske får inse at han inte kommer ur det träsket på ett tag och borde nog uppdatera lite .
  • Jen80
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:18:13 följande:
    Usch, imorgon börjar min praktik. låter kanske kul, men jag ser faktiskt inte jättemycket fram emot det
    Alltså hade jag bara fått betalt så hade jag kunnat plugga jämt Man styr sina egna tider och har långt från heltid fast det heter att man har det.
    Nu ska man helt plötsligt jobba 30 timmar/vecka plus uppgifter och alltså tider att passa varje dag
    Är det alltså så verkligheten ska se ut sen
    Usch, jag kan få panik ibland över att tänka att livet mest ska bestå av jobb jobb jobb. Älskade att vara föräldrarledig och kan verkligen sakna det. Nu har man sina tider, träffar barnen mindre än vad dagispersonalen gör och är ledig max två dagar i veckan... Nej, skulle vilja ha ett välbetalt jobb där man kan jobba halvtid men ändå känna att man har hyfsat med pengar .
    Vad pluggar du till?
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här lite då och då... även om det är farligt då man lätt får ha-begär här inne
  • Jen80
    Buttelina skrev 2011-02-27 21:24:29 följande:
    KLART att det är ok att du hoppar in här

jag ääälskade med att vara föräldra ledig, att plugga är med ok ibland, inte i tenta perioderna dock
    jag kan pussla mycket nu så att barnen är med mig på dagarna när jag inte har lektion och så plugga när dom sover istället. jag kommer INTE jobba 100% medan barnen är små.
    Nej, jag kommer nog jobba 75% eller något sånt. Men visst kan man önska att man hade jobb där man slutade lite tidigare på dagen. Samtidigt är det skönt att vi alltid har morgonen tillsammans. Man behöver aldrig väcka de (de sover ju aldrig till efter kl.7 iaf ) utan man lämnar dem runt 10. Sen går jag och sambon mycket omlott så de har oftast inte långa dagar och oftast är de lediga 1-2 dagar förutom helgen så det är skönt. Men jag önskar mer tid med dem. Har helt klart börjat tycka om (till viss del) när de är sjuka och man kan vara hemma tillsammans och bara mysa. Hmm, kanske dumt att ens nämna det för nu åker de väl på en massa sjukdomar bara för det
  • Jen80
    lillronya skrev 2011-02-27 21:28:48 följande:
    Jag skulle aldrig palla en sån vardag med dagjobb.
    Jen80 skrev 2011-02-27 21:21:52 följande:
    Usch, jag kan få panik ibland över att tänka att livet mest ska bestå av jobb jobb jobb. Älskade att vara föräldrarledig och kan verkligen sakna det. Nu har man sina tider, träffar barnen mindre än vad dagispersonalen gör och är ledig max två dagar i veckan... Nej, skulle vilja ha ett välbetalt jobb där man kan jobba halvtid men ändå känna att man har hyfsat med pengar .
    Vad pluggar du till?
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här lite då och då... även om det är farligt då man lätt får ha-begär här inne
    Ja tänk om man kunde slippa jobba för sin lön.
    Jag vill också bara vara hemma, men har ju gått ner i arbtid och jobbar långa men få pass. Såå himla skönt!

Klart det är ok att du hoppar in. Det är ju bara roligt!
    Tack . Testade den vita NS-klänningen på Ava idag. Kan förstå vad du menar, men den satt ändå ok på henne. Testade även den gula tunikan. Sååå fin och härlig i färgerna. Blir perfekt till sommaren. Trodde dress-hooden skulle vara alldeles för stor. Har inte fått henne att testa den ordentligt innan, men den sitter ju åt lite nedtill när man knäpper den så den var super och Ava gillade den. Rosa går hem i alla former .
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:29:16 följande:
    Klart det är ok att du hoppar in här, gör det gärna oftare

Jag pluggar till förskollärare och det är inte särskilt jobbigt, lägger kanske i snitt max 20 timmar/vecka på studierna
    Åh, ibland funderar jag på att börja plugga till det. Men lägger du inte mer timmar på det?! Är det på halvfart eller? Vi bor i princip granne med förskolan här i vårt lilla samhälle och jag har vikat där en del. Ibland kan jag känna att det vore sååå mysigt att jobba som det och här där man bor. Nu tar det ändå runt 20-30 minuter till och från jobbet, man jobbar sent och en del helger. Tänk att jobba där barnen nästan är (Liam börjar 6-års till hösten så då är han på skolan bredvid och Ilon och Ava går på ett privat dagis några hundra meter bort) och gångavstånd från hemmet. Ja, det är frågan det...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17