lillronya skrev 2011-02-27 21:28:48 följande:
Jag skulle aldrig palla en sån vardag med dagjobb.
Jen80 skrev 2011-02-27 21:21:52 följande:
Usch, jag kan få panik ibland över att tänka att livet mest ska bestå av jobb jobb jobb. Älskade att vara föräldrarledig och kan verkligen sakna det. Nu har man sina tider, träffar barnen mindre än vad dagispersonalen gör och är ledig max två dagar i veckan... Nej, skulle vilja ha ett välbetalt jobb där man kan jobba halvtid men ändå känna att man har hyfsat med pengar

.
Vad pluggar du till?
Hoppas det är ok att jag hoppar in här lite då och då... även om det är farligt då man lätt får ha-begär här inne

Ja tänk om man kunde slippa jobba för sin lön.
Jag vill också bara vara hemma, men har ju gått ner i arbtid och jobbar långa men få pass. Såå himla skönt!
Klart det är ok att du hoppar in. Det är ju bara roligt!
Tack

. Testade den vita NS-klänningen på Ava idag. Kan förstå vad du menar, men den satt ändå ok på henne. Testade även den gula tunikan. Sååå fin och härlig i färgerna. Blir perfekt till sommaren. Trodde dress-hooden skulle vara alldeles för stor. Har inte fått henne att testa den ordentligt innan, men den sitter ju åt lite nedtill när man knäpper den så den var super och Ava gillade den. Rosa går hem i alla former

.
Busbellan skrev 2011-02-27 21:29:16 följande:
Klart det är ok att du hoppar in här, gör det gärna oftare
Jag pluggar till förskollärare och det är inte särskilt jobbigt, lägger kanske i snitt max 20 timmar/vecka på studierna
Åh, ibland funderar jag på att börja plugga till det. Men lägger du inte mer timmar på det?! Är det på halvfart eller? Vi bor i princip granne med förskolan här i vårt lilla samhälle och jag har vikat där en del. Ibland kan jag känna att det vore sååå mysigt att jobba som det och här där man bor. Nu tar det ändå runt 20-30 minuter till och från jobbet, man jobbar sent och en del helger. Tänk att jobba där barnen nästan är (Liam börjar 6-års till hösten så då är han på skolan bredvid och Ilon och Ava går på ett privat dagis några hundra meter bort) och gångavstånd från hemmet. Ja, det är frågan det...