Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

WTF skrev 2011-02-25 23:06:23 följande:
    Visst måste man ha en softshell fast man har skaloverall, lurv och MAT-anorak?Drömmer I så fall, hur små är Molo i storlek? Lilleman är 80 cm, bör jag ta 92 eller 98?
    Klart man måste Ytterkläder kan man aldrig få för mycket av , eller?!
    Dom är ganska små, gå upp ialla fall en storlek.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83

Hej hopp flickor.

Allt bra här inne?
    Kom just på att Meja måste ha colibri mössan, köpte den rosa skaljackan på Lindex och mössan borde passa kanon till den.
    Är vårens lika små som höstens?

• ängeln83

Men hjälp mej nu då angående mössan, är vårens lika små som höstens?
    Fnular på vilken jag ska ta till Meja.
    Nån shop som har Molo fraktfritt nu?

• ängeln83
    Busbellan skrev 2011-02-26 13:52:50 följande:
    ja, jag tycker de är lika små, Ella har 6-8 år
    Tack Då blir det 3-5 år till Meja.
  • ängeln83
    Zvartaliljan skrev 2011-02-26 14:14:50 följande:
    Hur stort huvud har hon?
    Funderar på vilken storlek Maia ska ha i den, Hennes huvud är 49cm i omkrets.

Hej i tråden förresten
    Jag är BARNFRI Solig
    Första barnfria och jobbfria (ja jobbade visserligen inatt) vi har tillsammans på över 14 månader!!!
    Så ikväll blir det restaurang och bio

O risken är att vi inte får tillbaka barnen, Mateo sover som en stock hos morfar, två nätter i rad har han sovit mellan 20-06 Förvånad Ätit lite välling o sen somnat om! Jisses...aldrig hänt två nätter i rad att han sovit så bra här hemma!!
    Oj, 49 cm? Meja har 50 cm

Åh så härligt det låter, hoppas ni får en riktigt mysig kväll
  • ängeln83
    solouniko skrev 2011-02-26 14:33:15 följande:
    Jag har 1-2 år till Milla men ångrar att jag int tog 3-5, tror Meja har lite större huvud än Milla? Så ta absolut den större storleken
    Meja har ju 3-5 år i sina Molo mössor från i höstas, sitter kanon på, hon hade strax under 50 cm i huvudomfång sist vi mätte.
  • ängeln83
    solouniko skrev 2011-02-26 14:53:30 följande:
    Nä vi har bara provat den Knappt det haha, hon vääägrar prova mössor nu för tiden! Men det kändes rätt tajt på det lilla jag hann prova.
    ängeln83 skrev 2011-02-26 14:45:38 följande:
    Meja har ju 3-5 år i sina Molo mössor från i höstas, sitter kanon på, hon hade strax under 50 cm i huvudomfång sist vi mätte.
    Vi har ju ingen sån innan, förutom en regnbåge som jag köpte på salgen i 1-2 år och den var jääättestor. Alldeles för stor på Milla så den sålde vi igen. Har ingen aning om vad hon har för huvudmått, måste boka 2års koll! Men hon har S på NS mössorna, provade M men den var alldeles för stor på henne!
    Ja regnbågen är ju stor, den har Liam 3-5 år i, annars har han 6-8 år i nyaste Molo mössorna.
    Jag beställde M i NS mössan till Meja, hennes S är för liten så jag hoppas M funkar.
  • ängeln83
    solouniko skrev 2011-02-26 14:59:53 följande:
    Ja, får nog byta min colibri mot 3-5 år iaf. Vill ju inte att hon ska få ont i hövvet Ja då borde ju M funka, tyckte den var alldeles för stor på Milla och S passar fortfarande så. Men till hösten kanske vi får gå över på M iallafall
    Ha ha, näää det vore ju synd, stackars flickebarn att gå runt i för liten mössa lixom Sen beror det ju lite på hur man vill att dom ska sitta, jag vill ha mössorna ganska så baggy, fast det är klart dom måste ju sitta uppe också

Åh vill ha NS mössorna typ NUUUU, drog iväg en liten impuls order igår.
  • ängeln83
    solouniko skrev 2011-02-26 16:15:33 följande:
    Jo jag tycker också det är fint när de sitter lite baggy, så länge de inte åker ner för ögonen Men jag "byter" nog den då iaf, blev ju smidigt när Mamma till Simon ändå behövde en i 1-2 år Tog turkos NS mössa till Milla, men vill nog ha berry också
    Ha ha ja precis, åker mössan framför ögonen brukar det bli sura barn
    Jag tog berrymössan till Meja och den blå till Liam, vet inte riktigt hur jag tänkte med mössan till Meja bara, den lär nog inte matcha särskilt bra till hennes rosa jackor.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17