Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

melizza skrev 2010-11-10 14:59:07 följande:
    ok ska se när dem kommer hem hur dem sitter och om min kräsna dotter godkänner dem.....annars ska jag tänka på dig
    Tack! Glad
  • Mamma till Simon
    AnnaFreja skrev 2010-11-11 10:44:49 följande:
    I går beställde jag två lurvar till min kille på 3,5 år som är 106 cm och ca 19 kg. Jag tog 110 på en och 116 på den andra. Nu blir jag nervös för storleken. Kommer han ens att få på sig den där i 110? Vad tror ni?
    tror den blir i kortaste laget på längeden
  • Mamma till Simon
    FL Lisa skrev 2010-11-14 21:08:13 följande:
    kikar bara in en snabbis och tackar för alla grattis!

och för att inte vara helt OT så bjuder jag även på en bild på liten Helge i danskkläder.
    Grattis!!!
    Åh vad fin han är Glad
  • Mamma till Simon
    Flock skrev 2010-11-15 19:21:47 följande:
    Busbellan: Fina barn du har! Gillar Ellas outfit mycket!!

Ängeln: Syskonlika dina barn är! Roligt! Mina barn är inte så lika varanda, verken till utseende eller sätt..

Maugu: Så stor lilltösen har blivit! Riktig sötis! Din pojke ser alltid lika busglad ut på alla bilder!

Mamma till Simon: ÅH,vad fint med regnbåge både i byxa o jacka. Jag köpte mossgröna byxor till men ditt var verkligen strået finnate!!

Tjolla: Dina bilder på barnen är alltid så otroligt levande, jättefina! Roligt med kort fångade i leken!
    Tack! Han är så glad för sina "clownkläder" som han säger
  • Mamma till Simon
    Flock skrev 2010-11-15 19:31:34 följande:
    Haha, vilken underbar förklaring!!

En kväll sa min lille att han skulle ha bebiskläder... Va, ska du ha bebiskläder, sa jag.. Ja, han var helt övertygad om att han skulle ha bebiskläder.... Tog mig en bra stund att finna ut att han pratade om Ida T:s kläder, inte förrän han sa "skrattande bebis" som min pollet ramlade ner.. Han samlar numera på alla lapparna jag klipper av, så får han massor av skrattande bebisar.
  • Mamma till Simon
    barbamor skrev 2010-11-16 20:09:00 följande:

Hej! Försöker få svar här. Vilken storlek tror ni en kille som fyller sex i januari behöver på MOLO vinteroverall, 116 eller 122 (normal lång). Är man för stor för overall då? Har hittat på rea och tänker inför nästa år...

nu skulle inte jag använda overall på min 6 åring men minst 128 tror jag, tycker de är korta i ärmarna
  • Mamma till Simon
    barbamor skrev 2010-11-16 21:04:29 följande:
    Va? Han har 110 i POP iår. C:a 106 lång tror jag. Skulle nog kunna haft 116 också i år. Trodde 122 kunde bli stort! Hur skulle ni ha gjort? En grön strl 122 för 900:- Bra affär?
    jaha men 110 har min 3½åring (han är 105cm)så då måste han vara ganska liten eller?
    Min 6 åring har 128 i pop (han är 125cm) just nu men 140 på molos vinterkläder Glad
    Men 122 borde ju bli bra då
  • Mamma till Simon
    Pepper79 skrev 2010-11-17 19:02:12 följande:
    Såååå söt liten tjej i bt.....och storasyster också så klart
    Instämmer, jösses vad söt hon är Skrattande
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17