Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-02-10 12:01:15 följande:
    Det har jag redan

Däremot börjar jag ana att jag kanske måste sälja Colibribodyn och köpa en storlek mindre. Den ser superstor ut.

Är lite sugen på den grön/rosa ärmlösa bodyn också. De färgerna ser så fina ut. Vet någon om man kan hitta dem i långärmad body eller suit någonstans?

Butte- Superfina barn i fina kombosar! har glömt bort hur bra Pops ribbade enfärgade är. Måste kanske köpa några nya till Noel.

Smilla- Fina Svea i fin kombo!

ja dom är verkligen fina!! måste ha cerise och blå till lillebror
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-02-10 12:01:15 följande:
    Det har jag redan

Däremot börjar jag ana att jag kanske måste sälja Colibribodyn och köpa en storlek mindre. Den ser superstor ut.

Är lite sugen på den grön/rosa ärmlösa bodyn också. De färgerna ser så fina ut. Vet någon om man kan hitta dem i långärmad body eller suit någonstans?

Butte- Superfina barn i fina kombosar! har glömt bort hur bra Pops ribbade enfärgade är. Måste kanske köpa några nya till Noel.

Smilla- Fina Svea i fin kombo!

tack förresten
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-02-10 12:06:41 följande:
    Buttelina skrev 2011-02-10 12:04:45 följande:
    ja dom är verkligen fina!! måste ha cerise och blå till lillebror
     Vilken storlek har han  i sina? 110? 116?
    den gula är på gränsen nu och det är 104
  • Buttelina
    LitenBlomma skrev 2011-02-10 12:13:29 följande:
    Åh vilka fina byxor! Jag gillar särskilt de mörkblå Buttes Alex har! Tror att det var sånna jag beställde till Ida igår. Men då borde 98 sitta bra på Meja?
    det är samma som lillronya har på emilio men dom är mörka irl. jättefina! 98 borde sitta fin fint tror jag
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-02-10 12:16:38 följande:
    Ja, det är surt. Jag har tidigare köpt dem på rean. Känns lite mer prisvärt då.
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-02-10 12:13:18 följande:
    Är det storlek 68 man borde satsa på i sommarplagg till en liten som är 5 månader i början av sommaren?
    Hon är ju typ 57 cm lång och väger 4.3 kg ungefär, växer snabbt på längden så fortsätter det kommer nog tösen att bli lååååång.
    4 känns tokstort, det hade inte mina andra barn förrän dom var runt året och över...
    Ja det tror jag. Lea är 6 mån nu och har strl 68 fortfarande. nu har vi inte varit på BVC på en månad men sist (5 månader, samma storlek då) vägde hon 7880 g och var 65,5 cm lång. Sen beror det väl på förstås. Hur gammal är din nu då? 1,5 månad eller vad blir det?
    Men åhh orkar inte vänta till rean nu jaja nån får jag köpa nu.. en eller två
  • Buttelina
    Pepper79 skrev 2011-02-10 21:02:07 följande:
    Lite Ot så här, men nu har Aline varit utan blöja på dan i en vecka och nu börjar det bli svårt att få på henne det på natten. tror kanske inte hon är redo för det....

När slutade era barn med blöja på natten och hur länge hade de varit utan på dagen?

men jag kanske underskattar henne för igår var det första dagen på dagis utan blöja och när jag hämtade henne hade hon fortfarande samma byxor.
    både isabel o alexander slutade med blöja på natten kort efter dom slutade på dagen. är blöjan blöt på morgonen? om inte så ta av den några nätter o testa :)
  • Buttelina
    Pepper79 skrev 2011-02-10 21:13:45 följande:
    lite blöt har den varit men inte alls så mycket som det var innan hon slutade på dagen.
    nää men dåså prova tycker jag!! händer kanske ett par olyckor men dom lär sig snabbt
  • Buttelina

jag har insett att mina barn varit mycket enkla att "få torra"
    isabel vägrade blöjan själv när hon var 18- 19 månader och fick panik när hon kissade på golvet för det var äckligt tyckte hon vi satte henne på pottan och när hon kissade där så klappade vi och tjoade hon blev skitstolt och ville bara kissa och bajsa där.. så hon blev torr på en dag bara sådär helt plötsligt.. när hon var ca 20-21 månader var hon torr dygnet runt.. eg hade jag kunnat ta bort nattblöjan tidigare men jag kunde inte fatta att en så pass liten kunde säga till om hon blev kissig på natten
    Det "jobbiga" med att hon blev torr som så liten var att när hon blev kissig så blev hon det NUUU så pottan var med öööverallt. hon har kissat på pottan på coops parkering, framför mjölkdisken på konsum osv nöden har ingen lag liksom.

lillebror var 2år ca då vi bara tog bort blöjan på dagen, han kissade på sig hela tiden men till slut tyckte han nog det var drygt med allt det blöta och alla ombyten så han satte sig på pottan istället tog 10 dagar sen var han torr.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17