• Saraia

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-12-02 09:37:14 följande:
    Ja jag tycker också att de är korta i ärmarna.
    me e det speciellt höstens jackor som e korta i ärmen? mellan tjejen är ca 103cm lång o har en regnbågsjacka fr 2008 tror jag o den e i stl 98 o är inte kort i ärmarna, fortf lite lång faktiskt.
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster nov-10
  • Saraia
    alvide skrev 2010-12-02 09:29:40 följande:
    Suck... Fick hem dotterns Molojacka i str 116. Men ärmlängden var för kort. Måste sälja den vidare. Är det någon annan här som upplever samma sak de Molos jackor att ärmarna är korta?
    hur lång e ärmen? jag har beställt en 110 dottern men den kanske e för kort oxå då....
  • Saraia
    alvide skrev 2010-12-02 10:27:31 följande:
    Från armhåla till ärmslut var 33-34 cm. Ok hon kan ha den just nu (hon är 102 cm lång) men hon har andra jackor i samma ärmlängd som är i storlek 98/104 som ska användas denna vinter.
    Hade tänkt att den skulle användas nästa vinter och tog till med storlek och trodde att hon skulle drunkna i 116Förvånad
    oj ja 116 tycker man ju ska räcka även nästa år när de e 102 nu - dumt! då lär ju 110 va litet på min 103cm långa dotter... jaja man får väl lämna tillbaka...
  • Saraia
    Zvartaliljan skrev 2010-12-04 22:06:22 följande:
    Ja jag ska kolla hur den ser ut nu...har stått som extrastol hos mina föräldrar sen Maia bytte. Men den är ju aldrig krockad, dock 4 år gammal men bör ju funka. Hur länge brukar man säga att "livslängden" är på såna?
    10 år har jag hört
  • Saraia
    Zvartaliljan skrev 2010-12-06 08:34:05 följande:
    Godmorgon. Inte så livat här ser jag. Mycket o pyssla med inför jul

Måste bara berätta då jag är så stolt Hjärta
    Igår var det dop för min kusins lilla dotter, min kusins tjej ringde då mig för några veckor sen och bad mig sjunga "du är allt" med sonja aldén. Men under tiden jag gått o sjungt här hemma o övat för att lära mig texten så märkte jag en dag att Maia sjöng med och kunde hela sången! Så jag frågade henne om hon ville sjunga med mig i kyrkan och det tyckte hon lät jättekul, så igår så följde hon (och min mamma så vi var tre generationer) med mig fram och jag ställde micken direkt framför henne och hon tog i som bara den, jag hördes inte ett smack kan jag säga! Hon sjöng så högt o fint Hjärta
    Kan säga att min kusin och hans tjej blev lite lätt chockade...de var ju beredda på bara mig Sagas mamma satt ju där o började storböla när Maia sjöng så jag nästan började gråta också när jag såg henne.

Pricken över i:et var ju när applåderna kom, ja kyrkan var fullsatt och man brukar ju inte applådera i kyrkan men så är det ju inte varje dag en 4-åring står o sjunger. I alla fall så böjde sig Maia ner i värsta bugandet inför publiken med armarna rakt ut som en riktig artist Det har jag INTE lärt henne

Åhh värsta egoinlägget o skrytsamt men jag bryr mig inte, är så otroligt stolt Hjärta På alla kalas brukar Maia vara "den där störande ungen som aldrig är stilla o bara för en massa liv" men igår var alla så snälla mot henne och berömde henne, det behövde hon Hjärta
    åååååå va fin! å härligt m bugningen på slutet!! Härlig tjej du har o modig!
  • Saraia
    ChokladMoshin skrev 2010-12-06 09:10:49 följande:
    Klart du ska vara stolt!! supermodigt av henne ju!!

Här börjar jag förbereda julgodis. Lakritsknäcken är precis upphälld i formar och nu bubblar kardemumma kolan på spisen, löööööööööv julgodis.
    herregud vad flitigt så här tidigt! har knappt kommit hem efter att ha lämnat barn i skola o på dagis, nu lite egentid framför dator m kaffe o sen lite röjning här hemma om inte bebis vaknar.
    MEN är utsövd för första ggn på länge - bebis o jag sov 8 tim i sträck i natt - blev helt chockad när jag vaknade av att bebis ville äta o såg att kl var 07!
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster f nov-10
  • Saraia
    ChokladMoshin skrev 2010-12-06 09:46:41 följande:
    Ja, jag får nån sån är knäpp grej på vintern att jag bakar och fixar hela tiden.
    Sen lämnar inte jag barnen, det gör min pappa. Han tycker inte jag ska släpa ut min nyfödda på morgonen när det är så kallt. Tänk på hennes små lungor säger han Hjärta.
    Skönt med sömn, men visst blir man förvånad när dom små sover så.
    Jag fick en ny pump av maken i helgen så han kan ge på nätterna ibland så jag får sova, hon vaknar i och för sig bara 2 ggr per natt, så det är helt ok.
    ooo va skönt att han nån som kan lämna barnen! önskar jag hade det med för det är jobbigt att VARJE morgon behöva passa särskilda tider! men nån gång ibland kan mannen lämna dem o ibland kommer min mamma o är här m bebis medan jag lämnar barnen.
    Gott att ni kan turas om lite nattetid, för nattsömnen är guld värd!

Ingen shop som har billiga vinterbyxor??? typiska att jag insåg efter att att en del shoppar haft rabatt på MAT o MOLO att tjejerna behöver termobyxor!
  • Saraia

vilka termobyxor e bäst: molo el miniature???

• Saraia
    alvide skrev 2010-12-07 11:35:34 följande:
    Jag har bestäält Molos vinterbyxor. Varför är det värdlös passform? Vad är det som inte är bra?
    har ett par fr -08 som dottern anv nu o de är normala i passformen tycker jag,
  • Saraia
    Preggi skrev 2010-12-07 11:43:04 följande:
    Jag tyckte att de var låga i midjan och för breda så de hasade ner. Ingen av tjejerna ville ha dom så vi sålde dem med en gång. Det är ju bara min åsikt, det är ju många som är supernöjda med dom.
    ja stora i midjan e de på min smalis o dessa fr -08 kan man inte köpa hängslen till heller men det kan man ju t årets brallor!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17