Zvartaliljan skrev 2010-12-06 08:34:05 följande:
Godmorgon. Inte så livat här ser jag. Mycket o pyssla med inför jul
Måste bara berätta då jag är så stolt

Igår var det dop för min kusins lilla dotter, min kusins tjej ringde då mig för några veckor sen och bad mig sjunga "du är allt" med sonja aldén. Men under tiden jag gått o sjungt här hemma o övat för att lära mig texten så märkte jag en dag att Maia sjöng med och kunde hela sången! Så jag frågade henne om hon ville sjunga med mig i kyrkan och det tyckte hon lät jättekul, så igår så följde hon (och min mamma så vi var tre generationer) med mig fram och jag ställde micken direkt framför henne och hon tog i som bara den, jag hördes inte ett smack kan jag säga! Hon sjöng så högt o fint

Kan säga att min kusin och hans tjej blev lite lätt chockade...de var ju beredda på bara mig

Sagas mamma satt ju där o började storböla när Maia sjöng så jag nästan började gråta också när jag såg henne.
Pricken över i:et var ju när applåderna kom, ja kyrkan var fullsatt och man brukar ju inte applådera i kyrkan men så är det ju inte varje dag en 4-åring står o sjunger. I alla fall så böjde sig Maia ner i värsta bugandet inför publiken med armarna rakt ut som en riktig artist

Det har jag INTE lärt henne
Åhh värsta egoinlägget o skrytsamt men jag bryr mig inte, är så otroligt stolt

På alla kalas brukar Maia vara "den där störande ungen som aldrig är stilla o bara för en massa liv" men igår var alla så snälla mot henne och berömde henne, det behövde hon

åååååå va fin! å härligt m bugningen på slutet!! Härlig tjej du har o modig!