Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-12-08 18:49:55 följande:
    God kväll tjejer!

Nu är jag grymt shoppingsugen!!! Hoppas att det blir mycket rea just i kväll.

Sedan en ot fråga. Men ni är så duktiga sköterskor här Varför har man vita blodkroppar i urinen? Var till Svea i dag för att kolla henne, hon har ju varit onormalt trött länge. Först uteslöt de diabetes, men hon hade massa vita blodkroppar i urinen som nu skall odlas och inlämnas nytt i morgon. Sedan skall jag ringa vid lunch för att få provsvar och höra om jag måste söka akut för henne (beroende på vad proverna visar). Och så skickades det remiss för fler prover (bland annat borelia). Kanske skall tillägga att vi går till privat läkare. Men fy vad jag blev orolig.
    Det enda jag kan komma på som jag hört i samband med vita blodkroppar i urinen är uvi precis som kristyr säger
    Hoppas ni får nåt svar i alla fall, jobbigt att gå och inte veta
    Är ju själv helt lost efter Ellas tvetydiga provsvar
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Måste fråga er vad era barn ska få i julklapp?
    Ni behöver ju inte räkna upp allt, antar att så shoppingtokiga som alla är här så blir det en hel de julklappar
    Kanske kan man få några mer tips (om man nu behöver shoppa mer )

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-12-08 20:13:09 följande:
    uvi låter ju enkelt så hoppas på det.

Vad fick du för provsvar?
    Inget som tydde på något fel i detta svaret det var därför jag blir lite konfunderad
    Första provet visade ju för åga värden, alltså nån immunbrist och tydligen kan inte det visa fel beroende på när provet tas
    Då kollade man de sk subgrupperna, alltså lite närmre på just den delen av immunförsvaret där hon hade för låga värden och då visade det helt normalt.
    Ja hur som helst tycker läkaren vi ska vänta med mer provtagning om inte fler allvarigare infektioner dyker upp
    Känns alltså som man knappt vet mer än innan
  • Busbellan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-12-08 20:19:54 följande:
    Busbellan: Här blir det ett Wii till hela familjen, en varsin vetevärmare i form av ett djur, Häxan Surtant på DVD, en varsin Barbie och så en varsin sån där populär hamster som jag tappat namnet på, men dom rör sig och låter...Till det får dom hamsterkläder och en polisbil/flygplan. Färre men dyrare saker och på pricken vad dom önskat sig!
    Dom hamstrarna har jag sett, kommer dock inte heller ihåg vad de heter
    Ella har inte upptäckt dem än
  • Busbellan

Hmm, får se vad barnen ska få här då

Ella ska få bl.a
    playmobil stall
    hoppetossa (pippi) och lite tillhörande figurer
    Spel
    pussel
    film
    spindelmannendress
    mm

August (som är svårast) ska få
    cd-spelare
    skivor
    film
    böcker
    noppisar

Nora ska få (något blir födelsedagspresent hon fyller ju år den 25:de)
    Mobil
    Tv
    adidasjacka
    pussel
    bok

• Busbellan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-12-08 20:27:26 följande:
    Busbellan: Skriver på telefonen så jag kan inte citera. Barnen har tjatat om dessa hamstrar sedan i somras då vi köpte en till lilltjejens kompis i present, borde bli uppskattat så mkt som dom tjatat! Och Wii tjatar sjuåringen om, vi är väl typ sist i landet med ett sånt, haha!
    Vi har inte heller wii
    Här finns det bara playstation och x-box
  • Busbellan
    Smultronhjärta skrev 2010-12-08 20:20:47 följande:
    dagens tillskott är en kaninlampa Max får annars bilbana,sällskapsspel (som det visst har blivit lite många av)Kalle Kunskap till datorn,bärgarfilmen, golvpianomatta(bara för att jag fick värsta nostalgikicken där), prickskyttelek...
    Sen ska han få en tv med dvd i mellandagarna..enbart så att jag kan få tillbaka "min" TV

Vad är en kaninlampa?

• Busbellan
    Pepper79 skrev 2010-12-08 20:42:08 följande:
    undrar vad det kan vara i SmåVi s lucka idag? Orkar ju bara inte sitta uppe till kl 24.....*tröttis*
    Nej, jag orkar inte heller, även om jag är bra sugen
    Tycker hon haft de bästa erbjudande (i alla fall för oss)
  • Busbellan
    Pepper79 skrev 2010-12-08 21:03:17 följande:
    ja jag håller med att hon har haft bra erbjudanden. Vill ju ha MAT vantar....
    Precis vad jag vill ha också!
    Och så verkar de redan lite utplockade så kommer det i erbjudande så gäller det nog att vara med
    Vet du hur de är i storlek?
    Funderar på vilken storlek A ska ha, han är ju 7 år, men har väldigt små händer.
    Han och Ella som är 3,5 år har ju lika stora både händer (och fötter)
    Men tar man 4-5 år så borde det ju funka tycker man
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17