Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Stormis skrev 2010-12-18 21:11:31 följande:
    Busb och Ronya:
    Visst har ni 104 i era Molo-overaller i år? Och era töser är hur långa? Ska spana lite inför nästa år nu när min andra MAT gick på KöpNu på T. Gissar att jag ska ha 104, hon ska vara ca 98 i oktober och då är hon 4 år. Gillar verkligen MAT'en, men stör mig lite på ärmsluten samt att benen är lite korta, den kombon gör att ärmarna blir fööör långa när man går upp i stl tycker jag, men älskar dess smidighet och att kunna dra åt ordentligt i midjan. Ska man själv behöva designa eller?
    Japp 104 i overall på 98 cm unge.
    Ja egen design vore bäst.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Preggi skrev 2010-12-18 21:35:41 följande:
    Godkväll,

Tjejerna har somnat och mannen är på stan.. Hade tänkt att vika tvätt och fixa lite men det är ju roligare att sitta här..
    Shoppas det nåt kul?Håller med angående overallerna. Tycker att många har så konstiga proportioner..framförallt korta ben.. Eller så är de väldigt vida.
    Är lite sugen på att handla inför nästa år  men vi har redan termobyxor och två jackor var som ligger och väntar. Vet inte vad vi mer kan tänkas behöva.. Drömmer

Är det bra att sälja ytterkläder nu eller ska man vänta och sälja innan säsongen?
    Hej hej!
    Lugn och ro i hemmet då?
    Jag har lugn och ro på jobbet, jag.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-18 21:49:35 följande:
    Lugnaste kvällen i veckan, jobbkvällen
    Ja verkligen!
    Dessutom är det ett gemensamt familjebeslut att sluta med välling i vårt hem inatt.
    Ja E är inte alls överens med oss andra, men beslutet togs ändå.
    Upplyste mannen flera gånger om att jag inte är hemma inatt, men han valde denna natten iaf.
    Tackar så mycket för detta just nu, men lär ha en trött och gnällig man imorgon.
    Men då är det hans tur att jobba ett dygn så han kan ju gnälla bäst han vill.
  • lillronya
    Preggi skrev 2010-12-18 21:52:15 följande:
    Japp Sitter och spanar efter bra erbjudanden men vi har nog det mesta vi ska ha nu tror jag.. Hoppas det kommer nya roliga nyheter nu.. :-P
    Vilken lyx att ha lugn och ro på jobbet..
    Ja nog har man det mesta, men ändå spanar man ständigt.

Ja det är lyxigt med lugn här. Fast man vet ju aldrig när det drar igång. Eller om...
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-18 21:56:09 följande:
    Du önskade väl honom lycka till innan du gick hemifrån
    Här var det bara nån månad sen det var slut med nattvällingen, men morgon och kväll får Ella fortfarande

E har fastnat i nåt vällingtrams. Hans nattsömn är ju helknas och så fort han vaknar ska han ha välling.
    Nu äter han ok på dagarna och då är vitsen med vällingen borta.
    Så nu tror jag och hoppas att om han vänjer sej av med att dricka välling varje gång han vaknar så kanske han inte vaknar så ofta och så länge.

Han älskar sin melle och skulle kunna gå runt med den där flaskan dygnet runt, så det känns hårt, men också nödvändigt.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-18 22:02:47 följande:
    mmm, vet hur ni har det, vällingen har varit en kär vän här också för två av barnen i alla fall
    Nora drack välling tills hon var drygt 6 år. Helt ok tycker jag, men den behöver ju inte täcka alla mål mat
    .
    Preggi skrev 2010-12-18 22:07:20 följande:
    Förstår var du menar. Vi har två vällingtjejer här.. P levde på bara välling under ett par år.. Men nu är det bara på morgonen..
    Ja E har ju också levt på välling bra länge.
    Men jag tror inte det funkar att bara ha det en eller två gånger om dagen.
    Vi har gett bara kväll, natt och morgon länge nu men han kan ändå bli riktigt ledsen för att han inte får det efter middagen tex.
    Hade han ätit så dåligt som innan så hade han fått fortsätta, men nu äter han helt ok.

Sen är det förbaskat dyrt att fö en treåring på mjölkfri apdyr välling också.
  • lillronya
    jompa skrev 2010-12-18 22:04:40 följande:
    Jag vill oxå har nyheter

God kväll säger jag.
    God kväll
    Busbellan skrev 2010-12-18 22:05:52 följande:
    Usch nu snöar det igen
    Känns inte helt bra, vi ska skicka iväg Nora på innebandy ända till Karlshamn imorgon, gillar inte att ha henne ute och åka när det är sånt här väder
    Fy det är inte roligt att skicka iväg de i det här vädret!
    Ms match i Malmö imorgon är inställd. Skönt!
    Däremot har A hemma match i Klippan, så dit får vi kasa.
  • lillronya
    Preggi skrev 2010-12-18 22:38:01 följande:
    Kanske lika bra att sluta helt och inte dra ner. Ibland tror jag att det är lättare för barnet..
    Ja jag tror också det i detta fallet iaf.
    Har provat att dra ner men det funkar inte så bra.

Han är ju ändå så stor nu så det ska ju funka.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-18 22:42:20 följande:
    Ja, äter han ändå bra nu så kan han ju absolut sluta med vällingen om ni vill det
    Här är det ju fortfarande lite dåligt med det så vällingen känns bra att ha.

Det man ska tänka på är ju bara så det finns nåt annat de vill ha om de skulle bli sjuka t.ex. Äter de inte mycket i vanliga fall så blir det ju oftast ingenting när de är sjuka
    Det är det som är lite läskigt. Han äter ju inget annat när han är sjuk.
    Men å andra sidan har inga av de andra barnen fått välling och de har klarat sej ändå.
    Tror han kommer på något annat när han är sjuk. Eller hoppas det iaf.
  • lillronya
    Preggi skrev 2010-12-18 22:56:01 följande:
    Det går säkert bra även om det blir jobbigt i ett tag.. Lycka till!

Nu ska jag gå och kolla på film, passa på att välja själv. Det händer ju inte för ofta.
    Hoppas på det! Tack!

Ha det så mysigt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17