Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-07-24 18:33:10 följande:
    Idag har bubbelbebisen levt rövare där inne , hickat, sprattlat o gjort kullerbyttor, sååå himla mysit Hjärta

Jag vill så hemskt gärna köpa en bambi suit, visst kan en liten pojk ha en sån?
    JAAA! ALLA kan ha bambi Eller, alla MÅSTE ha bambi
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2010-07-24 18:37:35 följande:
    Även svea, kanske
    Ja självklart Måste nog köpa en lila tröjor med stjärnor på känner jag... Passar så fint till girly rainbow byssorna
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2010-07-26 21:59:38 följande:
    Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Svea måste ju ha en lila..... eller en rosa.

Sedan måste vi ju ha en turkos!!!
    Ja, helst en av varje va Gillade den lila och turkosa också, Tyckte den rosa var fööör rosa, men den var fin den med
  • solouniko

Smultron nu när du är här! Visst går Max på ur och skur? Vad har ni för vinterkläder och har du något speciellt plagg what so ever att rekommendera för blivande ur och skurisar?

• solouniko
    Smultronhjärta skrev 2010-07-27 21:19:25 följande:
    Vad det gäller ur och skur så är faktiskt polarns kläder outstanding- vi har haft pops ullfrottèoverall,skaloverall och även deras fodrade skaloverall-såå bra
    Vinteroverall hade vi en ful overall från Me too och den må ha varit skitful men herregud så BRA den var-Max var alltid torr och varm och fick lov att gå in med de andra barnen när de blev blöta i sina ytterkläder-trots hans protester Vi hade även en Reima tec som var kanonbra där!
    Skor är värt att lägga pengarna på goretexskor- vi hade Viking men det finns ju även Ecco och Superfit.
    Sen hade vi väpnarmössa som var fodrad från Reima samt vantar därifrån och hestras zip-där brast pops som inte fungerade för oss

Molos overall hade vi hemma och den var varm men när vi hade de på dagis så tyckte Max själv inte om den för den var bökig att ta på sig.
    Hmm okej. Ja jag kanske får prova lite pop ändå, jag gillade den gröna skaloverallen som fanns förra hösten men brukar annars tycka de är lite "tråkiga". Har ni provat hummel? I år kommer vi att köra på molo, det verkar så mkt smidigare nu när det kommer med dubbla dragkedjor. Skor tänkte jag nog köpa kuoma, de ska visst också vara bra. Vi hade de iofs förra året men då åkte hon ju bara vagn så de är ju inte supertestade precis

Reimas ullrånis tänkte jag köpa och även vantar, overallerna är ju bra men samma där tycker de är såå tråkiga. Nåja, praktiskt får väl gå före. Ibland
  • solouniko
    Smultronhjärta skrev 2010-07-27 21:42:10 följande:
    Hoppsan, jag och datorn är inte överens..

Anyway,jag ska se till att få en väl komponerad,om än något överdriven,garderob till ungarna

Och jag har till och med övervägt att försöka leva efter principen "en in,en ut"- vete fan hur det ska gå...Maken asgarvade när jag la fram förslaget
    solouniko skrev 2010-07-27 21:35:28 följande:
    Hmm okej. Ja jag kanske får prova lite pop ändå, jag gillade den gröna skaloverallen som fanns förra hösten men brukar annars tycka de är lite "tråkiga". Har ni provat hummel? I år kommer vi att köra på molo, det verkar så mkt smidigare nu när det kommer med dubbla dragkedjor. Skor tänkte jag nog köpa kuoma, de ska visst också vara bra. Vi hade de iofs förra året men då åkte hon ju bara vagn så de är ju inte supertestade precis

Reimas ullrånis tänkte jag köpa och även vantar, overallerna är ju bra men samma där tycker de är såå tråkiga. Nåja, praktiskt får väl gå före. Ibland
    Jojo men på förskolan kan man gå på praktiskt om än tråkigt eller som i vårt fall med me too overallen fult. Därför behöver man ju hemma ha något att vila ögonen på-underbart för en shopoholic
    Kuoma är kanon har jag hört-jag tänkte försöka få någon finsk släkting att fixa det till oss-de kostar ju hälften där..
    Ja precis, kan det bli bättre Milla börjar ju nattis inne i stan nu till hösten men så fort någon av oss fått byta skift så kommer hon börja på ur och skur aldeles här brevid, jag läängtar! Vi köper kuoma i Finland, perfekt! Där kostar de strax över 300 och här kring 650 väl? Vi har bara 13 mil it och ikea ligger ju på gränsen också så det blir några trippar Tror inte Millas i stl 20 kommer passa i år tyvärr.
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2010-07-28 07:01:23 följande:
    Ni som har molo bambi. Passar de med katvigs rosa/rosa?
    Ska kika.. men jo det tror jag absolut att de gör!
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2010-07-28 13:19:28 följande:
    Jag är säkert väldigt sen med att upptäcka de nya färgerna på katvig. www.kidelin.se/blogg/?p=950

MEn åhhhh vilka underbara! Vill ha massor. De rosa/oranga, gul/vit, lila/lila....

Men när kommer dessa?
    Det är nog vårens färger de där så det dröjer nog ett tag
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2010-07-28 14:18:14 följande:
    VA! Vadå vårnes? Jag har inte sett dessa någonstans! Rosa/orange?
    Nej alltså våren 2011 Och jaa, katvigs rosa/rosa passar fint till bambi tycker jag! Kameran var död så jag kunde tyvärr inte fota.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17