Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-11-20 09:28:48 följande:

är så glad att jag äntligen blev klar med isabels julkläder hon blir råååsa i år hon kommer se ut som en lite prinsessbakalse rosa klänning med rosa glittriga skor och vita glittriga strumpbyxor. en 5 årings dröm

MEN jag har ett problem. jag vill hitta en ROSA BARNSLIPS!!! nån som vet var jag kan hitta det? har hittat en rosa fluga men vill helst ha slips

http://www.barnklanningar.se/
  • Mamma till Simon
    Buttelina skrev 2010-11-20 09:28:48 följande:

är så glad att jag äntligen blev klar med isabels julkläder hon blir råååsa i år hon kommer se ut som en lite prinsessbakalse rosa klänning med rosa glittriga skor och vita glittriga strumpbyxor. en 5 årings dröm

MEN jag har ett problem. jag vill hitta en ROSA BARNSLIPS!!! nån som vet var jag kan hitta det? har hittat en rosa fluga men vill helst ha slips

http://www.slipskungen.se/se/grp/far-och-son.php Flört
  • Mamma till Simon
    Buttelina skrev 2010-11-20 09:40:31 följande:
    rosa? skit oxå kanske kan höra med smultron om hon har vägarna förbi. man har kanske tur
    japp rosa, köpte dem till killarna till vårat bröllop men använde dem aldrig, men som sagt det är 3 år sedan
  • Mamma till Simon
    Preggi skrev 2010-11-20 09:40:47 följande:
    Ok, när köpte du den? Jag måste ut och leta efter en buzz lightyear som kan prata idag ändå..
    en sådan har vi också köpt på gekås
  • Mamma till Simon
    Buttelina skrev 2010-11-20 09:42:57 följande:
    åhh där var juuuu. men fanken 178kr inkl frakten
    ja det var kanske lite väl saftigt pris
  • Mamma till Simon
    SmillaMilla skrev 2010-11-20 09:46:02 följande:
    God morgon!

Har lite funderingar i går efter besöket på bvc. Är Svea tjock? Hon är 99 lång och väger 17,1 kg.

Alltså jag är inte alls orolig för henne och jag tycker inte att hon är tjock. Både jag och sambon är smala, så det vore ju konstigt om hon inte skulle smalna av så småningom. Men jag fick lite vinkar från tanten att det inte gjorde något att hon hoppade över något mål mat i bland (hon äter gärna inte frukost). Kändes som om hon tyckte att Svea var för tjock.
    http://www.growingpeople.se/templates/BMICalc.aspx?id=15132 
  • Mamma till Simon
    Preggi skrev 2010-11-20 09:47:39 följande:
    Vad kostar den på Gekås? Såg att vår leksaksaffär hade erbjudande på 549:-
    Buttelina skrev 2010-11-20 09:44:05 följande:
    igår em skulle där ju stå
    Då kanske jag kan ha tur idag? Hoppas det. Fanns där fler färger?
    har ju inte köpt den nu heller, kommer inte ihåg vad vi gav heller...sorry inte till nån hjälp idag
  • Mamma till Simon
    SmillaMilla skrev 2010-11-20 09:50:24 följande:
    oj!!! Då ligger hon ju till gränser för övervikt Gråter
    men som butte skrev bara hon följer sin egen kurva så är det ju ingen fara...förövrigt tycker inte jag heller att hon är tjock
  • Mamma till Simon
    Buttelina skrev 2010-11-20 09:58:29 följande:
    NÄDÅ! ingen fara alls vännen! det är SÅ HIMLA små marginaler där!

lillebror väger 20kg och är 105cm! han räknas som överviktig, men det räcker att han behåller sin vikt och växer 2cm så är han normalviktig igen!

stirra dig inte blind på det! har hon fäöljt sin egna kurva?
    oj sorry Smilla...håller med butte stirra dej inte blind på detta...skulle aldrig länkat...förlåt!
  • Mamma till Simon
    Buttelina skrev 2010-11-20 10:01:46 följande:
    joo men det är ju ingen fara det är ju så med bmi, man ska ta det med en nypa salt tycker jag
    jo på äldre räknar man ju efter mna (tror jag det heter) istället för då räknar man in mer saker än bara längd/vikt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17