• jacao

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Så mkt fint i BT - är sjukt shoppingsugen men vet inte riktigt vad jag vill ha Obestämd

Smilla: vilken strl har ni på tretorn skorna? Har tittat på dom men så svårt med strl när man inte vet några mått.

• jacao
    SmillaMilla skrev 2010-09-01 20:59:12 följande:
    Svea har stl 27 på dem. Vill du ha innermått?
    Ja det vore jättesnällt
  • jacao
    SmillaMilla skrev 2010-09-01 21:12:38 följande:
    Stl 27 får jag till 170 mm
    Tack! Då behöver vi nog också 27:or här
  • jacao
    Busbellan skrev 2010-09-02 11:49:10 följande:
    Nån som vet om det är fraktfritt nånstans för tillfället? Nånstans där det finns NS
    Va fin August var i NS kläderna, bra val till fotograferingen. Vad har han för strl i tröjan?

• jacao

Nån som haft overall från didriksons? Tycker deras turkos/svarta är så snygg!  Köpte precis en så jag hoppas att de är bra Helt ok pris också.
    Funderade först på Molos turkosa men sen föll jag för didriksons istället.  Hoppas att sonen tycker om den också

Så då är det bara ett barn kvar att handla vinterkläder åt, den svåraste... 

• jacao

Farligt att vara hemma och vabba, har blivit massa shopping denna veckan !

• jacao
    SmillaMilla skrev 2010-09-02 15:24:28 följande:
    Nej jag har inte haft någon overall, men när jag har tittat så har deras vattenpelare inte varit tillräcklig för mina krav. Men fina är de.
    Näe de e ju det där med vattenpelaren... Men men läcker den som ett såll får jag hoppas att jag kan hitta en Molo på rean
  • jacao
    SmillaMilla skrev 2010-09-02 15:44:36 följande:
    Ja men hoppas att den håller. Och att det inte blir så blöt snö i år.
    Hoppas på en upprepning av den vinter som var- lång och kall med mkt snö !
    Ocikatten skrev 2010-09-02 16:04:50 följande:
    Jag har Didrikson till grabbarna och de har aldrig varit blöta igenom! Är nöjd!
    Såg årets - snygga!!
     Det låter bra det
  • jacao
    SmillaMilla skrev 2010-09-02 18:36:23 följande:
    ja men vilken har jacao köpt? Är det över 10000 så är det ju super. Eftersom jag vägrar galonbyxor utanpå vinteroverallerna så är en hög vattenpelare ett måste.
    Den som jag köpt har bara 2000, men jag hoppas att det ska funka. Har innan bara haft po.p och molo overaller och ungarna har aldrig blivit blöta i de. Men nu kände jag för att prova nåt nytt- kan ju inte bli mkt värre än att jag får köpa en annan.  

Ska bli spännande o se om de lever upp till "bäst i test" 
  • jacao
    lillronya skrev 2010-09-02 19:02:31 följande:
    Hej i tråden!

Vad händer här?

Jag sitter och funderar på vilka vändningar det kan vara i livet.
    Min ensamma och utstötta 16-åring har nu blivit en tös med både pojkvän och mängder av vänner.
    Vad hände liksom?
    Hon fick inte köra ner till byn idag eftersom hon inte kände sej frisk. Vad hände då? Jo det står en till a-traktor här på gården med ett gäng killar i och där ute har de hängt nu i över en timme.

Roligt men jobbigt i mammahjärtat att inse att jag inte längre är hennes enda bästis.
    Åh vad härligt,  det måste värma mammahjärtat samtidigt som det säkert känns lite vemodigt. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17