Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-01-16 21:26:23 följande:
    Lia är 72 lång och väger väl kanske 9,5 nu, hon har fortfarande sina i 62/68 och dom enkla i 74. Body använde hon en i 68 förra veckan! Den la jag dock undan, den var lite kort i armen...
    Tänk vad olika det är! Alva är ändå bara 2 små ynka cm på längden längre än Lia men hade jag tagit på henne en body i 68 hade den varit mer än lite kort i armen, jag tror det hade varit trekvartsärm
    Men hon har nog blivit som Klara med långa armar och ben kanske!  
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Tjollabolla skrev 2011-01-16 21:27:28 följande:
    Fast det var inte det jag skulle skriva, för jag skulle skriva att jag testade en klänning i 74/80 förra veckan och den var gigantisk på ALLA håll! Himmel. Den lär väl passa mitt i sommaren eller nåt och det var långa armar... Den lila med stjärnor var det...
    Jag kan tänka det! Jag köpte hem en sån till Klara i 86/92 (alltså den lila med stjärnor) Den passade perfekt på längden. Men i armarna var den typ 1 cm för kort. Det var i höstas så hon var typ 96 cm då. Så dom ska nog vara runt 80 cm minst för att dom ska passa bra!! 
    Alva är lite lite längre än Klara var vid ett år och K var 81 cm när  hon var 2 år!! Så jag tror att det inte blir till att använda dom långärmade 74/80 förrän till senhösten! 
  • Lalalong
    Tjollabolla skrev 2011-01-16 21:34:48 följande:
    Ja, det beror väl mycket på hur kroppsformen är antar jag med. Men klänningarna i 62/68 sitter preciiis i armen nu, nån månad till funkar det nog. Synd att man inte kan gå på 74/80 klänningarna då
    Ja, rent logiskt borde man kunna hoppa från en storlek till nästa lixom. Men det är ju stört omöjligt här! 

• Lalalong
    Tjollabolla skrev 2011-01-16 21:36:24 följande:
    Okej! Ja, det hade ju iaf passat bra, mitt i sommaren blir det ju för varmt! Lia var ju 72 på 10 mån kollen, hon är säkert längre nu, känns som att hon växt en hel del iaf...
    Ja, jo det är ju bättre med hösten än mitt i sommaren! Och skulle det nu vara att dom passar i sommar så tror jag dom kommer passa en bra bit in på hösten också! Det är ju någon liten tröst i alla fall!
    Tjollabolla skrev 2011-01-16 21:38:02 följande:
    Ja det går inte här heller i klänningarna... Surt. Köpte en hel del på salgen.
    Jag köpte nog mes kortärmade faktiskt. Och den kortärmade flowerfiled i 74 hade hon idag. Lite lite lång, men inte så det stör. Däremot dom i 80 som jag köpte är ju jättestora. Så köpte jag två långärmade klänningar på Oki-doki igår.. En långärmad Pensé, och en långärmad Birdie. Så dom får ligga och vänta och sukta mig länge länge! 
    AnnaFreja skrev 2011-01-16 21:38:24 följande:
    Men fy :(. Då kommer hon ju typ inte kunna ha de förrän mitt i sommarn säkert :(. Har ju köpt en massa, pense, miniflower, girly rainbow, osv. surar.
    Ja... finns ju en viss risk. Är hon 76 nu så är det kanske rimligt med 80 till sommaren... Men jag tror samma där att dom säkert komma passa en bit in på hösten också!

Sen ska det ju sägas att detta baseras på en helt annan strl (dvs hur lång K var när 86/92 var precis för liten) och alla barn är ju olika och bär upp kläderna olika. Så det är inte alls säkert det blir samma för er eller för Alva!  
  • Lalalong

Jag är lite kär!!!
    Alva börjar förskolan i morgon och behövde ju faktiskt en ryggsäck. Såg Molos när jag var på LLM i torsdags men kom inte för mig att köpa en.
    I fredags var det dock som att hemsidan kallade lite på mig och jag kände mig tvungen att klicka hem den. Den kom idag och ååååhhhh så fin den är!!!
    Och precis lagom stor för en ettåring

www.luckylittleme.se/Graphics/Products/55183.jpg

Bilden gör den inte alls rättvisa tycker jag. Färgerna är klara och fina!!  

• Lalalong
    Flock skrev 2011-01-17 17:31:30 följande:
    Verkligen fin <3   Säkert lätt för henne att känna igen oxå!
    Ja, det borde det bli
    SmillaMilla skrev 2011-01-17 17:47:51 följande:
    Den ser jätte fin ut! Tvekade mellan en molo och en minikånken, här blev det dock en minikånken, men kanske hon skulle ha en till
     En minikånken har stått på min inköpslista länge. Lätt att jag vill ha det till båda barnen. Men... Mattias bryr sig inte ofta. Men en minikånken har han VÄGRAT!!! Jag vet inte varför... Jag tror han har traumatiska minnen från barndommen eller nåt
    Klart hon ska ha en till
    Den är helt underbar! 
  • Lalalong
    Flock skrev 2011-01-17 18:31:18 följande:
    Wow! Hoppas det håller i sig!
    Dom pratade om det där på Sydnytt (tror jag... kanske TV4 Öresund... Inbillar mig att det var lokalnyheterna i alla fall). Någon expert på området trodde att det skulle sjunka så långt ner som till 1.10, men lägre än så trodde han aldrig det skulle bli. 
    Nu vet jag inte om han sa att det skulle hinna bli 1.10 innan sommaren, men jag tror ändå det kan löna sig att ha lite is i magen

Tänk att åka på salg med växelkurs på 1.10 Tungan ute 
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2011-01-17 18:52:08 följande:
    åhh ja tänk vilken lyx
    Riktigt najs!! 
  • Lalalong

Åh... Nu kom jag på att jag _måste_ ju shoppa nåt!!! Vilken glädje!!

Ska på ny-bebis-besök hos en av mina äldsta och bästa vänner på onsdag och har ju inte handlat någon present . Nätshopping kan det ju inte bli tal om (eller... om jag beställer i morgon kan jag ju få det till ons om dom är snabba.. Men vågar man lita på det? Finns det några som lovar snabb leverans?). Men jag har hela dagen på ons på mig. Ska inte dit förrän på kvällen. Och i Malmö finns ju en del roliga affärer.

Men behöver tips!!! Jag vill ju köpa nåt som jag tycker om, men samtidigt något som Lille Elias mamma också ska tycka om och vi har väl kanske inte riiiiktigt samma smak. Så något färgglatt och roligt, typ Molo eller Småfolk eller så, men ändå inte FÖÖÖR över the top!

Jag har sjukt dålig koll på pojkprinten hos Molo t.ex... och ännu sämre koll på print överhuvudtaget från Småfolk.. 

• Lalalong

Bara för att visa att vi kan vara rätt OT här så måste jag bara visa en bild på en av sakerna Alva fick i present igår. Så himla fina!!! 

(Lindex alltså...)

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17