Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag måste ha en lurvoverall till Alva (jag älskar när dom faktiskt _behöver_ nåt ). 
    Men vilken ska man ta?? Skitsvårt ju... Alla är fina!
    Hennes lurvjacka är lila med svarta kantband, så den vill jag inte ha i overall. Det blir ju rätt trist.

Jag kan inte namnet på alla olika färger, men jag gillar den turkosa (med röda? kantband...). Vi snackar höstens lurvar nu alltså, jag gillar rea . Sen finns det väl en mörkgrå med lila kantband ockaå? Den är också jättefin. Den kräkgula kan jag inte bestämma mig för om jag gillar eller inte... Lite kluvet minst sagt. .. Ja också den rosa också ju... PartyPink heter den väl, den skulle jag också kunna tänka mig!!.

Gaahhh, beslut beslut beslut!!

Ja, så gäller det ju sen att hitta den man vill ha i rätt strl någonstans också, Men det får bli ett senare problem

Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-01-19 22:41:27 följande:
    Jag tycker du ska ta den turkosa med rött kantband, den är alldeles underbar!
    Ja, alltså det lutar rätt mycket åt den. Är svag för turkos!!! 
    Den har jag dessutom hittat i 86, så det blir ju enkelt på det viset Drömmer 
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2011-01-19 22:42:20 följande:
    Jag köpte den turkosa med rosaröda kantband till Noel igår på Babyshops rea. Den är fin (bortsett från neongult vid tassarna men det får jag leva med. Bild i BT) Den mörkgrå är himla fin. Kräkgula säger folk är fin men jag är inte övertygad. Den rosa (party pink) hade jag hemma men sålde då jag inte gillade nyansen. Jag säger mao grå eller turkos
    ja, jag gillar den grå riktigt mycket också!
    Men, kanske också lite för lik jackan hon har. För det är väl nästan samma färger, bara omvänt?
    Ja... Nä som sagt, det lutar mycket åt den turkosa!!

Och ju fler som skriver det desto mer säker blir jag ju, så tackelitack tjejer!!!  
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2011-01-19 22:49:02 följande:
    Turkost är lite mer uppiggande och vårig
    Jaa, eller hur! Den får det bli!!

Nu ska jag sova! Det skulle jag gjort för länge sen. Hade bestämt mig för att passa på att sova tidigt idag när Alva somnade i lite rimlig tid, men det kom visst annat i vägen och sen fastnade jag i lurvtankar

Nattit tjejor!!  
  • Lalalong
    h80 skrev 2011-01-21 22:11:40 följande:
    tror ni kik kids klänning (den smala med volang vid axlarna) i storlek 98 passar till en på 100cm o 14kg?
    Klara är 98 lång och väger 13. Hon har strl 104 och jag är tveksam till om strl 98 skulle suttit snyggt på henne... Den hade säkert gått på, men nä... 104 sitter perfekt. 
  • Lalalong

Åh, jag hade med kunnat tänka mig att ta mod till mig och fara ju!

Men Klara har simskola, och skulle blir mycket mycket upprörd om vi missade det  Obestämd

• Lalalong
    lillronya skrev 2011-01-24 20:15:55 följande:
    Ja kom hit med dej!
    Kan ingen annan ta med henne dit då?
    Jo... alltså hon har ju faktiskt en pappa också Drömmer
    Jag får nog kolla upp det där... Det hade ju faktiskt varit trevligt

• Lalalong

Nu har jag kollat upp läget lite och mannen hade tomt i sin kalender den 6:e. Han tar K till simskola och jag tar A med mig och kommer  (Nu har jag sagt det, så nu kan jag inte banga ur Duktiga jag!)

Men är det fler som åker från dom här krokarna? Har ju i alla fall 3 tomma platser i min bil som någon kan ta istället för att det ska köras flera bilar

• Lalalong
    lillronya skrev 2011-01-24 20:31:54 följande:
    Kuligt!!
    Hmm vem bor mer i dina krokar?
    Ocikatten... Vet du hur hon åker? Eller ja, jag förutsätter att hon har bil  
    Men, är det någon annan hon ska åka med, eller som åker med henne?

• Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2011-01-24 20:41:03 följande:
    Ni andra som ska komma, har ni med er barnen??
    Nu var jag inte med där på listan, men jag kommer och jag får ta med mig den lilla. Tror inte hon är speciellt nöjd med att sitta en timme i simhallen och titta på när storasyster plaskar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17