Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-12-22 21:04:29 följande:
    du och jag egot...du och jag :p
    Mm vi är nog lika goda kålsupare vi tvåFlört Försöker dock trösta mig med ibland att fan det finns de som är mycket värre än jag. Tyvärr så tillhör jag nog den där kategorin "värre" för många andra som tänker så Cool
    Säger som Kent igen - Brinn pengar brinn!
    Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Lilla Ego 07
    Buttelina skrev 2010-12-22 21:24:26 följande:
    jag ligger i lä gällande klänningar räknar ni alla ot klänningar med eller bara molo/katvig småfolk osv?
    Tyvärr måste jag erkänna (skäms nästan) att jag blivit en sån klädsnobb att jag bara köper de danska el "märkes" om man nu vill kalla dem det....Skäms En och annan kamelont finns också och nån Fransa el vad det heter.

Men malou, jag har en del kortärmade faktiskt som är inräknade så egentligen är det nog inte såååå många jag har :) Men jag jobbar på det lovar jag Flört
  • Lilla Ego 07
    Buttelina skrev 2010-12-22 21:33:22 följande:
    jag låg visst inte i lä Tyst 55klänningar...
    Haha ja men då är det ju jag som ligger i lä! Då blir det lite mer shopping här snart för mig då Glad Men måste vara bra rea för jag köper ju nästan bara till växalådan ju. Har blivit en samlare av molo knappisar.... har fått ihop en fin liten läcker samling med rariteter, lovely!
  • Lilla Ego 07
    Tjollabolla skrev 2010-12-22 22:07:53 följande:
    Det gör inte jag heller... Fast mest för att jag i stort sett aldrig hittar någit fint i dom "vanliga" affärerna. Det enda vi har är velourisar från Lindex, några leggings från Name it och så lite vanliga strumpbyxor. Tröjor åt Milo köper jag ALDRIG i stan, det blir aldrig använt ändå och jag avskyr att han ska ha samma kläder som alla andra på dagis, det är såååå trist!
    HÅller med dig i allt!

Nu råkade jag visst köpa på mig fina bodysuiten med ballonger från LL Glad Visserligen 39kr i frakt som känns apdyrt men om den nu kostade 140kr så blir det ju billigt ändå
  • Lilla Ego 07

Wihii! Fixade till mig ännu sån där ballongklänning från Katvig i natt :)
    Sen så slank det visst ner lite annat också Flört
    Bland annat en nygammal favorit från plastisock, printet röda saker har jag haft i många storlekar till sonen, älskar just det printet! så en sån tröja fick det bli minsann och så lite i växalådan tilll lillan..... Ja visst ja, råkade bli två av småfolks underbara velourbrallor till sonen också så nu har vi nog inte sån brist på brallor längre.Glad

Men jag måste nog hem o rensa ur sonens tröjor, hans småfolk i stl 98/104 är verkligen på gränsen i ärmarna....känns lite tråkigt för de jag har i stl 110/116 ser så himlans stora ut ju.

• Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-12-26 19:50:20 följande:
    God kväll flickor!

Idag har jag och resten av Hallands befolkning varit på mellandagsrean Gaaalet mycket folk och jag stod i kassakö i en timme inne på Pop
    Gokväll själv!

Vad blev det på PoP?

Inte ens sugen på att shoppa där, mycket märkligt Glad Dock har jag ju reashoppat lite andra måsten på nätet fast dansktFlört
  • Lilla Ego 07
    Zvartaliljan skrev 2010-12-26 21:30:16 följande:
    Mateo är så ovan vid folk så han skulle mest bli rädd av kalas...han har varit på ett dop med mycket folk men då sov han sig igenom det. Annars är han inte så van...

Jag är livrädd över hur det ska gå på dagis nu...han börjar inskolning nu den 10 och den 17 börjar jag skolan...heltidstudier...men undrar om det kommer gå att lämna honom på dagis. Han har bara varit ifrån mig 3 dagar totalt på ett helt år...och då var han hemma med sin pappa! Han är världens mammagris som praktiskt sitter fastsydd på min höft hela dagarna och försöker någon annan ta honom eller jag sätter ner honom så skriker han hysteriskt så tårarna rinner o han blir alldeles knallröd o börjar kippa efter luft...(med detta kan ni ju ana att jag ändå längtar tills han börjar dagis...)
    Min lilla ska också börja inskolning den 10:deGlad Dock hos dagmamma. Hon är också väldans mammig och har humör som inte är av denna värld! Men jag tror det kommer att gå bra med inskolningen. Hennes pappa får ta den, tror det blir lättast så. Kan inte Felipe ta den med honom då? Det underlättar tror jag när det är mammagrisar så att säga.
  • Lilla Ego 07
    Kristyr skrev 2010-12-26 21:35:03 följande:
    dagmamma Hjärta
    Ja visst har du också det va? Det är löööövly! Så nöjd att vi fick tag i våran krutgumma som vi har {#emotions_dlg.flower}
  • Lilla Ego 07
    Kristyr skrev 2010-12-26 21:40:10 följande:
    jajamensan! Har en ur och skuris! SÅÅÅÅÅÅ nöjd!Hjärta
    Hur funkar det, är de ute hela tiden eller bara mycket så att säga?

Våran är en vanlig dagmamma så att säga. De är ute varje förmiddag och efter mellisen på eftermiddagen om det är bra väder. Sen har de gympa en gång i veckan, mulle en dag i veckan, sångstund i kyrkan varannan vecka. Sen mycket teaterbesök och annat skoj så jag är supernöjd.
  • Lilla Ego 07
    Busbellan skrev 2010-12-26 21:41:49 följande:
    Här finns det inga dagmammor kvar i hela stan
    För Ellas skull spelar det ingen roll, hon är en riktig dagisunge, men det finns ju många barn som passar bäst hos dagmamma.

Har ju själv växt upp i ett dagmammehem, mamma var det
    Alltid massvis med ungar, vi 6 syskon och så 8-10 dagbarn, underbart
    Oj var ni 14 stycken på en "dagmamma"? Då kan man snacka om livat Glad

Ja jag har uppvuxen i ett litet samhälle på landet och här så var det vanigast med dagmamma, fanns 1 dagis bara.

Jag tror att både dagmamma och dagis kan vara precis lika bra, man gillar väl det som man har mest erfarenhet av kan jag tro.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17