Inlägg från: anette 81 |Visa alla inlägg
  • anette 81

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Nu har jag beställt en lila molo overall, blev inte så mycket rabatt på den. men så trött på den begagnade pop overallen jag köpte på tradera. den blir verkligen dyngsur i benen. 

• anette 81
    Tessie2022 skrev 2011-12-21 09:57:36 följande:
    Hur mkt rabatt fick du då ? Tror du blir nöjd med den i alla fall  - dock tråkigt att inte POP overallen håller måttet .. Måste erkänna att jag är feg att köpa begagnad just pga att jag inte litar på att förra ägaren tvättat kläderna rätt.. Känns lite tryggare på FB då det är flera där man vet "vet hur man tvättar funktionskläder"..

Förra året köpte jag  Viking goretexkängor i nyskick som läckte massa vatten trots att jag "impregnerat" (goretex spray) om dem...  Gör inte om det ..
    fick betala 980kr
  • anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 13:02:29 följande:
    anette81: Vilken färg och storlek köpte du och vart?
    en lila i 110 på lucky little me
  • anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 13:09:50 följande:
    anette81: ska bli kul och se vad du tycker om den färgen och storleken sen då.
    Jag klickar nog hem en overall ifrån Ajabaja jag  
    fanns ingen färg där somjag ville ha. ja jag hoppas jag blir nöjd
  • anette 81
    Tessie2022 skrev 2011-12-21 13:07:28 följande:
    Då fick du betala ungefär lika som jag betalade då.. Jag vågade helt enkelt inte vänta längre men har sett nu att jag kunde kanske haft is i magen lite längre .. Men som sagt inte lätt att veta då de flesta populära färgena tar slut fort..
    jag har letat efter den lila, o nu när det var lite rabatt så slog jag till
  • anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 13:20:26 följande:
    anette81: Att du inte köpte i st 116 med en gång...då hade du ju haft overall att börja med även nästa vinter tror jag och då sluppit jagat efter en som nu tänkte jag.
    fanns bara 110
    Tessie2022 skrev 2011-12-21 13:23:27 följande:

Älskar oxå den lila då den är både praktisk och snygg! Har köpt både en Velvet och en Phanter till dottern till nästa vinter !

Om du har möjlighet så får du gärna ta kort på din dotter i den när den kommit hem så man kan jämföra storleken.. Våra döttrar är ju nästan lika stora så då är det kanske lättare för mig att se om de jag köpt kommer passa eller ej .. Funderar på att prova dem på sonen då dottern ligger ca 1 år efter honom men har inte orkat om jag ska vara ärlig Tungan ute. Sonen brukar heller inte uppskatta att prova dotterns rosa och lila kläder Tungan ute - men vi gör det när inte pappa är hemma för annars hade det blivit ramaskrik Flört!  
    Jag hämtade overallen idag, får se om dottern vill prova imorgon. Lovar o ta kort då

• anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 22:45:40 följande:
    Min snart 4 åring( blir 4år i februari) är 98 cm 15kg och han har Molo i 110,hade passat fint med en i 104 med,men då det endast var 3-4 cm som skiljde dessa två storlekar så blev det i 110,han har även en Reima i 104,Molon lär ju passa även till att börja med nästa vinter.  =)

sista fotot tyvärr utan blixt,men sonen vägrade låta sig fotas mer.  
    får hoppas 110 räcker åt dottern då
  • anette 81
    Tessie2022 skrev 2011-12-23 17:52:36 följande:

Hur har det gått? Har du provat overallen och hur satt den ?
    hej

nej har inte fått henne att prova den, ska testa imorgon 
  • anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-26 19:29:11 följande:
    anette81:såg att du lagt ut nyaste Molo overallen till salu,passade inte den heller?
    Har inte provat den men det verkar inte bli någon vinter här. har haft 10 grader + några dagar nu så jag tror att hon får klara sig med pop overallen
  • anette 81
    Joggy skrev 2012-01-24 12:16:11 följande:

Molo Kids Sweden har lagt ut ett litet smakprov på sin FB-sida (lite otydliga bilder dock), på ytterkläder för 2012/2013. Det verkar som de också fallit för trenden med färgglada dragkedjor som PoP, HM, Lindex, Ej Sikke Lej m.fl. kör på sina skal-softshellkläder nu. Molo verkar även ha ändrat sömmar och fickor på overallerna och jackorna har fått pälskrage och ser ut att vara av ny modell. Hoppas de visar fler bilder snart (och tydligare). Tycker jackorna verkar snygga. Har dock redan köpt jacka för nästa år till dottern.

jag hittar inga bilder
  • anette 81
    Milliemolly skrev 2012-04-08 08:52:17 följande:
    någon som hittat rabattkoden till babyshop?

ledtråd är påskfin och det ska vara en bebis som håller koden någonstans på deras sida

www.babyshop.se

jag hittar inte den......................arghhhhhhhhhhhhhh........ ....................ska ju shoppa lite Molo tänkte jag

Hilfe please..............?
    gå in på klänningar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17