Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-12-26 21:47:10 följande:
    åh, dagmamma låter bra. Hur hittar man sådanna?
    Vi hittade vår genom våran granne. Deras barn gick hos en av de andra dagmammorna (de är 3 som samarbetar). Annars är ett hett tips att gå ut i olika lekparker på förmiddagarna, många dagmammor hänger där så då kan man börja småprata lite och samtidigt känna av hur de verkar Glad
    Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Lilla Ego 07
    Busbellan skrev 2010-12-26 21:50:22 följande:
    Ja, men vi syskon var ju i lite olika åldrar så alla krävde inte lika mycket

Men jag kommer ihåg att mamma hade nått nattbarn varannan vecka också, pojken bodde hos sin pappa som jobbade skift och mamma var den enda som öht erbjöd barnomsorg på natten
    Låter mysigt att växa upp med en mamma som är dagmamma!
  • Lilla Ego 07
    Busbellan skrev 2010-12-26 21:52:29 följande:
    Fy vad snabb jag var, sen mitt senaste inlägg har jag hunni dra bort alla lakan ur sängen och slängt dem i tvätten.
    Ella spydde som vanligt såhär på kvällen när hon nyss lagt sig, börjar tröttna på att bädda med nya lakan så gott som varje kväll
    Men vad jobbigt! Spyr hon av att hon hostar eller?
  • Lilla Ego 07
    Kristyr skrev 2010-12-26 21:56:22 följande:
    På hösten/våren/sommaren är de ute hela dagarna. Äter ute. Vid super dåligt väder är de inne på eftermiddarna eller hela dagen.

Nu när det är vinter är de ute och leker på tomten leker går sedan in och äter och kanske ut igen på em om det inte är för kallt.
    De har mulle en dag i veckan, sjunger i skogen en dag, de har vart i kristallpakern en dag (under hösten, mulle barnen sköter djuren), en dag är de i skogen och fredag är de hemma.  
    Låter ju toppen ju! Rätt likt min tycker jag, förutom att de nästan alltid äter lunch inne då. Våren och sommaren och även hösten så är de ute mer än vintern så klart.
  • Lilla Ego 07
    SmillaMilla skrev 2010-12-26 22:18:36 följande:
    ok
    Busbellan skrev 2010-12-26 22:15:53 följande:
    Ja, så kan man ju också göra
    men åhhhhh så mycket jag hittade där nu som jag vill ha
    Mm jag med Tyst

Dock så köpte jag några måsten häromdagen på babyshop och de har ju också 30 procent.

Köpte bland annat den där ekorretröjan fårn molo tyckte den såg så fin ut Hjärta Nån som har den?
  • Lilla Ego 07
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-27 13:20:17 följande:
    Jätte snygga! Jag har numera ett par everest byxor i strl 158 Kanske ska undersöka peaks barnsortiment nästa shoppingrunda, denna mamman behöver oxå en ny jacka.
    movie skrev 2010-12-27 13:15:40 följande:
    Då måste du avslöja vilken superduper spray det är. Det är så tråkigt att alla fina kläder har fula fläckar
    Då är det nog ingen klänning för oss så, synd för dom är superfina.
    Gör så
    Självklart! Detta www.universalbolaget.com/start.htm
    Är det universalbortagare uni el nåt sånt? :) den bleker inte fläckarna då? Jag behöver verkligen nåt supermedel för jag har misslyckats så senaste tiden o få bort fläckar
  • Lilla Ego 07
    Mamma till Simon skrev 2010-12-28 07:38:13 följande:
    Smultron: Du som är gekås expert, vet du vad fleecefilt (stor) med hello kitty kostar?
    Molly fick en i julklapp som ska ut på T
    Asså minsann, nån som inte är nöjd med sina klappar här och ska sälja dem Tungan ute
    Själv fick jag inte nåt att sälja men måste ju få ut 4 stycken i veckan iaf nu när det är gratis ju.
  • Lilla Ego 07
    Mamma till Simon skrev 2010-12-28 07:57:29 följande:
    TackKyss
    Ja det är den som är som ett överkast
    Lilla Ego 07 skrev 2010-12-28 07:55:20 följande:
    Asså minsann, nån som inte är nöjd med sina klappar här och ska sälja dem Tungan ute
    Själv fick jag inte nåt att sälja men måste ju få ut 4 stycken i veckan iaf nu när det är gratis ju.
    Hon har faktiskt en liknande filt och jag är ju inte jätteförtjust i den så att jag vill ha en till Flört 
    Haha jag förstår dig Flört

By the way, såg du att jag som inte skulle shoppa har shoppat på mig en regnbågsoverall nudå, till nästa år för LTyst Visserligen beggad men ändå
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17