Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-08-13 08:55:25 följande:
    Fast vad jag har hört så är dom väl ganska så lika funktions mässigt.
    Mmm, regnbågen är verkligen tok fin.
    Jag och sambon diskuterade overaller igår, han gillade den svarta Hummeln fast tyckte att det var lite trist färg på overall och barnen syns ju inte lika väl i den. Regnbågen tyckte han var jätte fin, men lite dyr då, men väntar vi till lön så blir det nog den

Mjaaa, en ny regnbåge och en Hummel blir ju ganska så dyrt

Ha ha, jaaaa, den var inte riktigt vad jag hade förväntat mej precis. Meja får nog bara en overall, hon har redan 4 st andra höst jackor så. Blir nog inga problem för dej att köpa 3 nya lurvar
    Ja, regnbågen är ju dyyyr om man köper den vanliga. Än så länge klarar vi ju oss med babymodellen med dubbladragkedjor och jag föredrar den då det känns smidigare. Den är ju billigare som tur är men sen blir det dyyrt En fördel är ju att man utan problem verkar få mer än halvapriset när man säljer vidare sen iallafall!

Nä, 3 nya lurvar är nog inget problem att fixa Bara välja vilka som kan vara svååårt!

Svårt val mellan regnbågen eller hummeln, men jag rösat nog på hummel ändå eftersom ni aldrig provat det Blir nog skitsnyg med fina färgglada väpnarluvor till
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2010-08-13 09:06:12 följande:
    Ja 1500 kr är ju en del för en overall, o sen ska man ha vinterskor också, o sen måste ju Meja ha vinter kläder också så det blir ju dubbelt upp, fast hon får ingen dyr overall denna vintern
    Ja det är ju kanon bra andra hands värde på dom, jag köpte ju en Molo på T för 800 kr som Liam har haft 2 vintrar, nu sålde jag den för 850 kr DÄR kan inte gubben klaga över mina dyra inköp

Mja jag är nog mest sugen på Hummeln faktiskt, ju mer jag tittar på den destu kärare blir jag
    Oj, nä det var verkligen ett riktigt kap Ja fy om man får fler barn, speciellt en av varje då får man ju köpa dubbelt så mycket av alla favvisar Dyyyrt!

Ja, jag röstar nog på hummeln! Den är verkligen sååå snygg! Och ja, Liam skulle passa perfekt i den DO IT
  • solouniko
    Tynne skrev 2010-08-13 09:06:35 följande:
    Puffar för min fråga :
    Hur är molo lurvoverall i stl? Ska jag ta 86 el 92 till min tös på snart 1½år? (Ca 80 cm lång o 10 kg)
    Provade en lurvoverall på min dotter igår som är kanske 78 cm och 10 kg tung, den var rätt stor och endel uppvik i både armar och ben. Hon hade inte inne 92 så jag kunde inte prova den, men hade jag köpt till Milla så hade jag tagit 86. Vill inte att den ska vara alldeles fööör stor, men om man inte stör sig på lite uppvik här och där så kvittar det ju Den räcker ju längre om du tar 92, men 86 räcker nog gott och väl
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2010-08-13 09:27:12 följande:
    Ja det var det verkligen Så nu behöver jag ju bara lägga till några hundralappar till en ny overall.
    Ja klädkontot har verkligen dubblerats...typ gånger 4 , finns ju såå mycket mer att köpa till flickor.

Är nog mest inne på Hummeln just nu, gillar när det är dubbla dragkedjor också. Ja den får det nog bli. Nu måste jag bara klura ut vilken storlek vi ska ha också.
    Hur är dom i storlek?
    Haha ja, det känns som att om jag skulle få en pojke så skulle han gå klädd i flickmolo Tidigare har jag gillat pojk också, typ cartoon och tågen och massa andra. Men i höst gillar jag inget alls tror jag Obestämd Men flick är ju helt klart bäst!! Tur att rätt mkt är unisex så det funkar på bägge

Jag tycker dom är normala till lite rymliga i storleken. Såg du min länk tidigare till min blogg ? Där har milla 74 som är 78 cm lång, nu är ju den för liten såklart men inte såå mkt ändå. Hade jag köpt ny så hade det gott och väl räckt med 86, medans molos hade jag säkert kunnat ta 92 utan att hon skulle totaldrunkna. Så lite större än molos skulle jag tro
  • solouniko

I looove min bugga Eller mina, både bee och camen

Nu har jag varit och postat paket till Butte och här hemma är det kaaaos! Köket totalrenoveras så det ser ut som en bastu med furupanel överallt Men fint blir det!

• solouniko
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:42:38 följande:
    supersvårt då ju om jag ska köpa en ny från årets....
    Men om jag säljer denna, så får jag väl skriva att den är som en 68 då, för det vore ju lögn o skriva strl.80 även om det står det i nacken!
    Jag provade en sån softshell overall på Milla igår från hösten i 74/80 och den satt bra på henne så din kanske är felmärkt då? För Milla är ju en decimeter längre än Mateo
  • solouniko
    futura skrev 2010-08-13 20:52:47 följande:
    Hej igen! Jo ni som vet... färgerna Bubblegum och Berrie i moloytterkläder, hur skulle ni beskriva dem. är bubblegum ljus eller skarp rosa?

Och Berrie upplevs den som röd eller rosa? 
    Jag tycker nästan att Berrie är mer åt det röda hållet faktiskt, fast fortfarande med en rååsa ton Fin är den iallafall men ganska så skrikig. Bubbelgum har jag inte sett mer än på söta Svea i bildtråden, men den verkar ju underbar Hjärta
  • solouniko

hejhej tjejer! Kom just hem från en liten gårdsloppis här, eller ja liten och liten var den faktiskt inte Fyndade en orange/blå kativg tshirt i 80 för 10 kr Och en lila/röd tröja i 92 för 15 kr Nöjd!

• solouniko

Men ÅH vad lillebror blev snygg i NS Det var väl inte så farligt med lite jeans va Butte Milla har också summerblue och jag äälskar dom, hennes harem i 74 är urvuxna nu Så nya harmen ska få flytta in, och svarta army Mums!

• solouniko

Kikar in och blev genast sugen på SUSHI Mums! Jag hade också väärldens sushi cravings när jag var gravid, mitt enda måste tror jag det var Måste nog äta lite lax, brie och avocado bitar imorgon

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17