Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lilla Ego 07 skrev 2010-07-28 22:52:00 följande:
    Blev osäker nu... de ska ju börja användas om 3 månader kanske, foten kanske växer 1 cm på 3 månader...?

De i stl 22 var 153mm
    Grabbarnas fötter hade växt 1 cm sen april när jag mätte dem förra veckan så det är FULLT möjligt!!
  • Ocikatten
    Lalalong skrev 2010-07-30 22:42:19 följande:
    Jag hoppar in och stör lite i pågående diskussionTungan ute
    Min minsting är lite äldre än era, hon är född i januari. Men det är precis samma tankar kring vinterkläder som snurrar här... En lurvoverall har jag till henne, kommer nog funka jättebra i början av vintern, då jag räknar med att hon inte går ännu. Har köpt den i strl 74 och hoppas det kommer passa bra. Hon är 6 månader nu och är 65-66 cm och väger 5.8 kg. Antar att jag också kommer köpa en skaloverall, vilken har jag inte bestämt ännu, men det lutar år Po.p's. Men sen framåt januari-februari finns det ju en "risk" att hon kommer vara gående och inte vilja sitta i vagnen hela tiden. Dock är de ju inte så smidiga de små pluttarna, så vad ska man ha för overall då?? Och framförallt, går det att få tag i bra overaller då eller måste man köpa nu i höst? Det är ju skitsvårt att veta när de är så små vad som kommer funka så pass långt fram. Mycket lättare att gissa när de är äldre ju...
    Sorry om jag är lite OT... men jag nämnde ju Lurvoverall i min långa harrang i alla fall
    God morgon!
    Vi har haft Po.ps overaller till våra när de var små. Marcus är född i februari så när han närmade sig 1års-dagen funkade det perfekt även att röra sig lite i. De rear väl i början av året någon gång om du behöver köpa då?? *dålig koll*
  • Ocikatten
    Duntoffla skrev 2010-07-31 13:10:56 följande:
    Vi har HM-jeans som ser ut som nya efter dagisanvändning
    Hellu!
    Hur försiktig är din grabb då?!
    Våra är ganska blekta och har nästan hål på knäna och det är efter hemma-användning... *ha ha*
    Men annars håller jag med om att de är kanonbra med tanke på vad man betalar för dem. Dock lite besviken på att det inte är dragsko hela vägen runt i midjan så man kan dra in dem lite, ibland upplever jag dem som lite stora i midjan.
  • Ocikatten
    Kristyr skrev 2010-07-31 18:59:09 följande:
    jo det är dragsko ihela vägen runt..
    Duntoffla skrev 2010-07-31 16:47:29 följande:
    Han är inte särskilt försiktig av sig alls Är överallt och ingenstans. Men de jeans vi har är rätt tjocka i tyget. Finns säkert olika varianter. Dessa är något år gamla och i mörk denim.
    ja det var ganska tjockt tyg och mörka..kan inte bli bättre... om vi hade sett den hade jag nog med klätt dem i regnbåge...
    Amen vilka jeans har vi då? För 99:-, tidigare med mudd i midan men nu var det resår i stället. Min dragsko går inte hela vägen runt i alla fall...
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-08-03 19:32:43 följande:
    Måste sucka någonstans och det fick bli här.
    Alicia kom hem från fotbollsträningen nu och idag har de fått reda på att det är cupspel hela helgen.
    Vad hände med framförhållning?

Så ska man nu slänga resten av familjen åt sidan och hänga på eller neka ungen att spela?
    Jag blir så trött!
    Fotboll och framförhållning? Det är väl en ekvation som aldrig gått ihop!??!
  • Ocikatten

Go'kväll!
    Läser att ni varit på IllerHiller, låter ju lovande. Har ju just avslutat min föräldraledighet och börjat på nytt jobb - i Limhamn! Får väl ta och besöka den där butiken snart...

Smultronhjärta: Tack för att du påminner, röstar på Lova varje gång jag kommer ihåg det!!

Bubblan: Läser och får lite magknip inför din väntan! Håller alla tummar och tår i morgon!

Duntoffla; Hur går det med magen för dig? På G snart eller?

Lillronya: Jaså E gillade inte sin frissa längre??

Ingen som sett den gula biltröjan med helprint?? Har ju lovat mig själv att köpa en sådan till lillebror här, men den lär väl inte dyka upp någonstans... Sen blir det Småfolk med Formel1-bilar till storebror! Om jag inte har samma otur igen att den inte kommer till nån svensk shop...

• Ocikatten
    Love Isac skrev 2010-08-07 17:23:03 följande:
    Ååhh vilka fina barn och kläder i BT!!Underbara lurvar...godisfärger!Tungan uteOch så en liten fråga...Rean på IllerHiller,håller den på än?Fanns där mycket kvar?Tänker framförallt på fotbollstrycket....Strlk 140 eller 152??
    Någon som varit där som orkar svara mig lite sådär kort bara!!Cool
    Fotboll med gröna ärmar fanns i 140 när jag var där i fredags!
  • Ocikatten

SmillaMilla: Underbart fin klänning med prickar - så söt Svea är i den, passar perfekt!!

h80: Vilken liten sötnos du har i fina Småfolksklänningen!!

Hjärta

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17