• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Måste bara säga

"I LOOOOOOOOOOOOVE galltvål". Sonen kom hem igår i sin relativt nya harlequin tröja från Katvig med hela tröja full med lingonsylt. Vita partier - lingonsylt = ingen hit!

Men nu när jag plockade den ur tvättmaskinen så är den fin igen

Dock ... måste 2-åringar som sölar massor äta utan haklapp på dagis. Blir GAAAALEN på det! 

• Helle
    alvide skrev 2010-12-02 10:23:55 följande:
    Jag köpte den på rea och då gäller inte öppet köp och byte till större storlek finns inte.
    Har du köpt den i webbutik så gäller distanslagen i 14 dagar oavsett vad butik skriver. Du har alltid rätt att lämna tillbaka då.
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-02 19:57:16 följande:
    Hörrni..

Jag beställde en present förut hos en shop den 19/11, den kom den 23/11  å då va de fel strlk, skulle ha en 80 men fick en 92.. Mailade direkt och hon skulle skicka en ny samt returpåse.

Den 29/11 mailade jag o frågade vart den tatt vägen å då va den skickad den 24:e fick jag till svar, men inget har dykt upp här, det skulle skickas en ny men jag har ännu inte fått den och jag hade behövt skicka den till personen som ska ha den i morgon fredag..

Jag vill inte längre ha den utan har köpt nåt annat redan, vad hade ni gjort?
    Jag skulle bett att få skicka tillbaka bägge två i den returpåse som borde ha kommit m h till att det tagit väldigt lång tid och bett om mina pengar. 

Skickar en stor kram i eländet! 
  • Helle
    Busbellan skrev 2010-12-02 20:15:10 följande:

*pust*

Ella har precis somnat efter kvällen utbrott, hysteriskt skrikande läääänge enbart för att pappa skulle lägga henne idag, undra om man själv spenderat FÖR mycket tid med barnen. Hemskt för deras pappa för ibland är han verkligen inte värd nåt i deras ögon
    Var på väg att ta henne istället, men nej inser att det hjälper ingen, lika bra att vänja henne vid att pappa också kan....eller?

Vad tråkigt det är när det blir så. Här blir det dock nästan tvärtom, att ju mer tid jag tillbringar med barnen (när pappan jobbar), desto mindre vill de vara med mig när han väl är ledig. Då är det bara han som gäller. Känns också rätt trist ibland. 
  • Helle
    Busbellan skrev 2010-12-02 20:31:52 följande:
    Ja, inget blir väl nånsin perfekt
    Här har jag ju varit hemma med barnen två år var, lämnar alltid dem på morgonen och hämtar dem också alltid så gott som
    Sen har vi väl inte alltid varit så väldigt konsekventa, har nån protesterat så har jag helt enkelt känt att de varit enklast om jag tagit det istället, så vi får väl skylla oss själva
    Det positiva med detta var väl att hon för första gången på länge somnade i sin egen säng
    Bra att du försöker se ljusglimtar i det hela Det behöver man för att orka ibland. Men visst är det jobbigt när någon blir "ratad"
  • Helle
    etindris skrev 2010-12-03 16:11:04 följande:
    Hej
    En snabb liten fråga. Molo:s överdragsbyxor hur är de i storlek? Kan storlek 110 funka på en 98 cm lång pojke?

En till fråga ni med barn som är ute mycket (stora delar av dagen. Hur mycket ytterkläder har ni?
    Vi har 122 till 118 lång kille. Lite växtmån, annars helt perfekta. Så jag tycker nog att 110 låter stort. Jag skulle tagit 104 till min minsting som också är 98.
  • Helle

God kväll

OT, men jag försöker spåna lite julklappar till barnen. 2 /12 och 4 1/2 - båda killar. Främst är jag ute efter småpresenter till morgonen då "snör-tomten" kommer. Ni brukar ha bra tips här ... please ....  

• Helle
    Kristyr skrev 2010-12-03 20:43:52 följande:
    Min son (2 4mån) ska få en bamsetidning på morgonen och en pippifilm och kanske en astrid lindgren cd.
    Film har vi också på förslag här ... de får nog någon tillsammans. 
  • Helle
    Kristyr skrev 2010-12-03 20:47:24 följande:
    köpte pippis jul på cdon för 59:-

Han har aldrig sett pippi med är såld på det.. De sjunger pippivisan jättemycket hos dagmamman..
    Min yngsta gillar mest tecknat så jag vet inte hur bra det skulle gå hem här. Men bra pris
  • Helle
    Kristyr skrev 2010-12-03 20:51:58 följande:
    Tror A med gillar mest tecknad med kanske.. men han kollar iof på adventskalendern..
    Men Rorri, byggare bob är ju bra liksom evas funkarprogram. Där man får se hur avlopp och sånt funkar.

En sån film med Eva då? Fast är kanske bara min son som är så geekig
    Det är mest min stora son som kikar på Eva, men rorri och byggare bob går hem här med. Problemet är ju bara att vi har allt sånt innan från P. Blixten är det som regerar här hemma just nu. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17