Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-12-03 20:33:01 följande:
    Åhh nu har storebror vuxit ur några fina gamla småfolkisar... dagen dilemma ska man spara till lillesyster eller ska man sälja.. *hmm* Det  är såååå svårt. Det är ju kul att köpa nytt åt henne sedan...
    spara den/de du gillar bäst och sälj resten, du kommer säkert ändå köpa nytt sedan till henne Glad
  • Mamma till Simon
    Kristyr skrev 2010-12-03 20:34:07 följande:
    inte på långa vägar att jag kommer spara allt till henne, men vissa guldkorn känns kanske kul att spara...*hmm* Men frågan är sedan kommer jag sätta på henne dessa sparade kläder.. Drömmer
    antagligen inte
  • Mamma till Simon
    lillronya skrev 2010-12-03 20:35:13 följande:
    Jag tycker inte att A är för gammal för den.
    Precis hans färger ju. Tillsammans med NS blir han superfin!
    Mamma till Simon skrev 2010-12-03 20:28:23 följande:
    japp A är för gammal han får ha safari när den kommer istället Flört 
    jag hade inte tagit på min 6 åring den iaf
    Varför inte det?
    Fast iofs har ju mina tonåringar kläder som också sägs vara för smååå barn.
    Han hade först och främst vägrat själv men sedan tycker jag den är lite för barnslig för ett skolbarn
  • Mamma till Simon
    Kristyr skrev 2010-12-03 20:39:05 följande:
    Mamma till Simon skrev 2010-12-03 20:34:55 följande:
    antagligen inte
    Jag har bara tänkt spara nån girly tröja... gamla småfolkisar resen kommer åka, men det är även svårt med de gamla fina "girly/unisexa" tröjorna...
    men spara de då, du kan ju alltid sälja dem sedan när du inser att de inte kommer på, bättre det än att du ångrar dej
  • Mamma till Simon
    lillronya skrev 2010-12-03 21:18:07 följande:
    Okej. Tur alla får tycka som vill. Tänk vad trist det vore annars.
    javisst är det
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-12-04 18:16:56 följande:
    Ha ha..NU ska denna övertrötta mamman sluta skena iväg i huvudet och istället säga: använd din fantasi
    Smultronhjärta skrev 2010-12-04 18:57:24 följande:
    Billigt och bra- sån`t gillas ju alltid
    hahaha trodde ditt senaste inlägg också var till Preggi
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-12-05 20:18:05 följande:
    God kväll!

Jag har ett litet dilemma..jag har ett regnbågeset med jacka+byxa och en regnbågeoverall- det känns lite overkill Ni med barn runt 4 vad använder ni mest? Max har två overaller redan på dagis men hemma vet jag inte vilket som är att föredraDrömmer
    vi har en overall och 2 jackor/byxor
  • Mamma till Simon
    Harley skrev 2010-12-06 11:43:46 följande:
    HJÄÄÄLP!!! Jag har en gul lurvoverall med svarta kanter och blå stjärnor på fodret i luvan som jag har tvättat inför försäljning på T.... Panik när jag plockar ur den ur maskinen och ser att luvan blivit missfärgad svagt, svagt grön! Har aldrig tvättat overallen förut, men jag har tvättat massor med lurvar tidigare och aldrig "lyckats" med missfärgning förut. VAAAD kan jag göra för att få den fin igen? Om det går?? Törs inte slänga den i maskinen igen utan att fråga er som verkligen är experter. Trodde jag skulle få in en peng på T, men det sket sig tydligen Förvånad

Någon som har något tips?
    coulorcather kanske!?
  • Mamma till Simon
    Harley skrev 2010-12-06 12:03:18 följande:
    ? Vad är det? *Skäms
    http://www.colourcatcher.se/ en "papperslapp" man lägger med i tvätten som suger åt sig överskottsfärg, vet inte om det fungerar nu när det redan är missfärgat men kanske värt att prova
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17