Inlägg från: Julia1234 |Visa alla inlägg
  • Julia1234

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

annie dark skrev 2010-09-27 10:51:17 följande:
    Att få en läkartid verkar omöjligt.

Våran 17 månaders ille har varit dålig i magen av och till sedan han började äta fast föda. Har nu de senaste veckaorna, två varit lös i magen och det luktar illa. På dagis har de reagerat då han bajsade tre stinkblöjor på ´bara ngn timma, är ju inte sjuk i övrigt.
    Har ftt en tid på barnspec mott 3.e november men är ju en tid kvar. han verkar inte ha ont i magen, går up i vikt och så ....

vad är det med Ella?
    Vår son som är ett var likadan. Nästan alltid lös och har bajsat flera gånger om dagen. Bytte ut hans välling mot majsvälling och sedan dess är han fast och bajsar en gång om dagen. Han klarar helt enkelt inte så mkt fibrer än.
  • Julia1234
    Stormis skrev 2010-09-27 17:37:19 följande:
    Flikar in i matdebatten Att man blir bättre i en mage vid byte från fullkorn till majs behöver inte ha något med fibrerna att göra. Det kan också ha med gluten att göra då majsvälling är glutenfri. Och det måste man absolut kolla upp.
    Men man kan ju testa?...
    För oss funkade det superbra och han äter fortfarande bröd, pasta, dricker mjölk, äter yoggi etc.
    Då kan han väl knappast vara varken laktos eller glutenintolerant? Bara känslig mot fiber....?
  • Julia1234
    Lalalong skrev 2010-09-27 18:29:38 följande:
    Skönt att man inte är ensam. Man känner sig som ett stort barn ibland
    h80 skrev 2010-09-27 18:25:06 följande:
    ja, visst är det surt att man inte kan använda pengarna. Jag kommer inte ihåg hur länge de vad reserverade, men vet att jag tyckte att det var länge, så några dagar iallafall. Jag tror inte att eleraff kan göra något, men kanske din bank.
    Ah, ja så kan det kanske vara... Då får han ringa banken sen. Fast jag ska be honom ringa Eleraff ändå och kolla lite... Kanske be dom kolla om det alltid blir så här eller om det är mellan vissa banker eller hur det ligger till. Blir lite jobbigt om man måste vara säker på att det finns 1500 kr på kontot varje gång man vill handla nåt på rea för 600
    Fast jo - Eleraff kan låsa upp dem igen. Så får vi göra på mitt jobb om någon kassörska råkar reservera ett belopp som inte skulle reserveras... då ringer vi bara vår bank så fixar de det.
  • Julia1234
    Tindrisen03 skrev 2010-09-30 12:38:46 följande:
    Är det ngn som har årets softshells fr Molo som kan säga om problemet fr förra årets med spruckna kantband kvarstår? På båda  tjejernas lila jackor fr förra året har de svarta kantbanden/sömmarna spruckit liksom. Verkar hända i tvätten...
    Köpte i våras och ja - kantbanden går sönder...
  • Julia1234
    ängeln83 skrev 2010-10-04 19:37:09 följande:
    Bubblan

Men GUUUUUUD vilken underbar Katvig komboHjärta
    Blev så kär att jag härmade dej och beställde likadant till Meja, fast hon fick body istället för tröja.
    Kan inte annat än hålla med!! Var det inte ngn shop som hade rea på katvig nu??.... Kommer inte ihåg vilken bara...
  • Julia1234

Har gått in och kollat köp/sälj på FB för första gången nu.
    Men hur gör man??? Om man ser nåt man vill köpa... Någon som vill förklara?

• Julia1234
    Kristyr skrev 2010-10-07 11:13:00 följande:
    läs vad som står under plagget..
    är det bud eller fastpris eller köp nu??

Sedan skriver man en kommentar under om man vill lägga bud/fastpris/köp nu.

det är väldans lätt!
    Det står bara 100 pp... (vad står förresten pp för?)
  • Julia1234
    Kristyr skrev 2010-10-07 11:16:16 följande:
    då är det nog fast pris - först till kvarn..
    pp = plus porto
    inkl =inkl porto
    Aha! Tack så hemskt mkt för hjälpen!!
  • Julia1234
    Kristyr skrev 2010-10-11 20:53:28 följande:
    OT med hur är alfons kläder i kvalite?

Om man skulle göra sonen glad och köpa nått sånt i julklapp.. Obestämd Alfons är den STORA idolen
    Har bara haft ett par pikétröjor ifrån Gekås med Alfons De har varit bra i både färg och form.
  • Julia1234

lillronya - hur är kvalitén på NS jackorna? Tjocka och goa? Står i valet och kvalet mellan en rosa NS eller rosa Didriksson till dottern...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17