Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2010-05-16 09:34:05 följande:
    Allt bra här. Ska strax iväg och klippa Noel.Emmaljunga Ozone har jag inte kollat på. Vi kommer ha kvar Buggan till lillbäsen men vet inte hur vi ska göra med ev syskonvagn. Väntar nog och ser hur pass mkt Noel vill åka. Däremot blir det en ny sittvagn till Noel oavsett. Har kikat lite på scooter men är de hjulen rejäla? Ser lite små ut?Tygkorgen är bra på ex buggan men på sittvagntycker jag att de ofta är låga.Håller med dig om UJ:n och att sitta framåtvänd när de är så små. Noel sitter ju tom bakåtvänd ibland forfarande men mest för att jag glömt att vända på sitsen Oj, klockar tickar! Måste gå nu. Ses om en stund
    Ha ha, en klippning skulle Liam också behöva, men det går verkligen inte som det är nu, får se hur det går när han börjat sin behandling på lekterapin.

Jag har inte provkört Ozonen än, bara kikat på internet och den verkar kanon, och den stora fördelen är ju vändbar sits. Men det lutar nog åt att den blir en sån i färgen Candy pink

Scootern är verkligen helt underbar, hade ju en 2.0 till Liam innan och jag ångrar SÅ att vi sålde den, hjulen är rejäla, ungefär som City crossens. Kanon vagn som är skön att gå med och samtidigt smidig och tar liten plats i bilen.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Fantastiska Skatt skrev 2010-05-16 09:54:38 följande:
    Mårning!Ängeln --- lekterapi? Vadan detta?
    Mårning sötfis

Jadu det började väl när han var strax över året när han ramlade och slog i näsan, när stygnen skulle tas bort så var dom 4 st som höll fast honom, antar att det kommer därifrån. Efter det så blev han livrädd för att bli fasthållen. Frisör besöken gick bra i början men slutade till slut med fasthållning och då ballade det ur totalt, nu kan vi knappt gå förbi en frisör utan att han blir hysterist. Vi kan knappt tvätta håret på honom, kamma honom är bara att glömma, naglarna får inte klippas och han är jätte rädd för både sjukhus och tandläkare. Nu har det gått så långt att han blir jätte rädd när han slår sej och vägrar erkänna att det gör ont för han är så rädd att han ska behöva åka till sjukhus. Jag kan inte ens ta med honom till bvc när vi ska väga Meja.
    Så JA det är ganska så jobbigt just nu. Tog kontakt med bvc angående detta och fick tid till en lekterapi där vi hoppas dom kan ta bort hans rädsla.

Sorry för lite långt inlägg
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Fantastiska Skatt skrev 2010-05-16 10:18:46 följande:
    Nämen Liam då Stackars lillkille att ha sådan extrem rädsla! Hoppas verkligen att lekterapin ger gott resultat!
    Ja det är inget vidare alls. Och nu känns det verkligen som att vi behöver ta tag i det. Största skräcken är ju att han blir sjuk och att vi verkligen måste åka till sjukhus. Hoppas verkligen det hjälper med terapin.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2010-05-16 10:22:09 följande:
    naaw men lilla vännen då jobbigt det måste vara för både honom och för er föräldrar det enda min dotter varit rädd för var dammsugaren, hon var verkligen livrädd, det gick INTE att sätta på den när hon var hemma. men vi lekte fram det. vi hade den framme i en månad ca och kramade och pussades med den snälla dammsugaren . en dag så pussade hon på den och därefter släppte det. kan ni inte ha en läkare i hallen en månad som ni pussar på varje dag
    Ja det är ju inte sådär värst smidigt med nånting just nu.

HA HA HA HA HA HA...ja det vore nåt det *asg* Vem vet, det kanske ingår i deras behandling?, hoppas det kommer en snygging till läkare isf
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2010-05-16 10:32:49 följande:
    mm vem vet vad som kan ingå... kanske kan mamman med få en behandling
    Ja man vet aldrig

Annars kanske sambon kan få låna en sjukhuskostym... {#lang_emotions_tongue_out}
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    jompa skrev 2010-05-16 10:57:03 följande:
    Jag ver lite jag vill ha där men vill ha rea på det När kommer höstens kläder då? Molo är väl först ut som vanligt antar jag Kommer de i augusti eller senare?
    Brukar dom inte komma tidigare?
    Har för mej att dom kom innan vi åkte på semester förra sommaren, alltså typ i juni/juli?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    jompa skrev 2010-05-16 11:17:55 följande:
    oj hoppsan, redan då alltså.Ingen som har någon ide om vad som kan tänkas komm i höst ( blinkar och flörtar vilt)
    Jag är också nyfiken
    Speciellt på lurvarna då båda barnen behöver fylla på sina lurv jack/overall förråd, hoppas på massa fina färger.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2010-05-16 12:08:00 följande:
    tyvärr iiingen aning hemligare än nånsin ju ohhh ja luuurvar i massor vill vi ha skulle vilja ha en apelsinorange och en gul
    Åh, apelsinorange hade verkligen varit läckert, o typ en i lime. Hoppas iaf det kommer lite nya färger, det senaste tycker jag dom varit ganska lika sånna som tidigare funnits.
    Har ju rensat bland Liams ytterkläder nu och det blev bara en lurv kvar, dom andra är för små så han behöver minst 3 nya, och Meja behöver overall och kanske 2 jackor.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2010-05-16 12:14:23 följande:
    Hej sötfisar! Tråkväder idag med... ÅHHH Orange lurv - JA TACK! Med turkosa kantband. Å katvigs mössa till det... *drömmer* Alla Milos lurvar är på gränsen till för små, men dom får hänga med tills dom nya kommer. Hmm till Lia skulle jag vilja ha en rosa med lila kantband eller tvärtom... *mmm*
    Tråkväder här också...
    bjöd just in oss på middag hos mamma sen blir det en tur ut till sommarstugan, Liam vill visst hjälpa moffa med veden

Här är lurvarna också på gränsen, eller för små, rensade bort 4 st 98:or förra veckan Så nu har han bara den gröna från våren i stolek 110 kvar, även den börjar bli lite kort, konstiga storlekar det där.

Åååh, ja en riktigt rosa med lila kantband, fiiiint, o tvärtom också, o kanske en riktigt sol gul med rosa kantband.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2010-05-16 12:18:56 följande:
    jaaa en solgul med rååsa mums
    Jaaaa, ingen fis gul utan riktigt gul med råååååsa, lovely.
    Buttelina skrev 2010-05-16 12:20:37 följande:
    eller en orange med rååsa kantband eller en lila med orange
    Orange med råååsa hade också varit tokfint.

Bara det inte kommer en massa fisiga färger, riktigt starka färger vill jag ha.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17