• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

God kväll

Är det någon här så här dags?

Behöver hjälp med en OT-fråga. Vi ska spela julklappsspelet på julafton och en gång till senare i jul (olika släkter) och jag behöver tips på "billiga" och lite roliga saker som jag kan köpa till paketen. Vi har gjort det några år så nu är jag helt slut på idéer. Det vore kul att hitta nåt roligt.

Har ni idéer? 

• Helle
    Kristyr skrev 2010-12-15 19:18:25 följande:
    Hur spridda är åldrarna?
    Bara vuxna från 22 till 63
  • Helle
    Emeli Johanna skrev 2010-12-15 19:24:04 följande:
    Designtorget har en massa bra "krafs" som man inte visste att man behövde Där har jag köpt mina i år Annars brukar Trisslotter eller vinflaska alltid gå hem
    Designtorget har vi tyvärr inte här Men trisslotter brukar vara en hit. Vinflaska verkar farligt. Brukar gå vilt till
    Ocikatten skrev 2010-12-15 19:25:18 följande:
    Jag brukar botanisera på 10 krs-marknaderna på storköpen
    Bra idé, måste tänka om det finns något mer ställe. Jag brukar gå bärsärkagång på ÖoB och Rusta, men det gav ingen inspiration i år

• Helle
    Ocikatten skrev 2010-12-15 19:32:43 följande:
    Chokladtomtar, lotter, köksprylar, ljus, skålar, tomtar osv, osv!
    Vad har ni för prisgräns? Vi brukar ligga runt 10 kr så det är lite tufft att hitta nåt i rätt prisklass! Sen har vi även mindre barn med så då får fantasin jobba...
    Vi har totalt för 50 kr på det ena och totalt 100 på det andra. Och då är det ju ganska kul att kunna köpa nån "hyfsad sak" och sen lite "skräp"
  • Helle
    Ocikatten skrev 2010-12-15 22:25:20 följande:
    Är det förresten någon som har en nyare Småfolktröja med lång ärm i storlek 122/128 som skulle kunna ta och mäta den åt mig?! Drömmer
    Jag kan inte mäta den just nu men den är stor. Jag hade tänkt ha en till P som är 118 och 20,5 kg men den var som en säck. Vi fick ta 110/116. Det kanske inte hjälper, men kan ge en hint.
  • Helle
    Ocikatten skrev 2010-12-15 22:43:05 följande:
    Fasikens, då får jag helt enkelt inse att Marcus får vara utan Småfolk ett tag...
    Tycker 110/116 sitter lite tight på honom nu då jag gillar lite lagom baggy (han har tjockismage!) men om det är stor skillnad till nästa storlek så får vi väl helt enkelt avvakta. Verkar ju som att lillebror just vuxit ikapp storebror så då får han en välfylld garderob!
    Så är det för P också med många 110/116 men i a f pingvinerna som han provade var riktigt stor och det var växtmån i 110/116. Sen vet jag dock att det varierar mellan modellerna. G fick ha både 92/98 resp 98/104 i sina, så be om mått från butiken på exakt det mönster du vill ha.
  • Helle
    Ocikatten skrev 2010-12-15 22:53:33 följande:
    Grålle är alltså då traktorn på den grå tröjan med stjärnärmar! Drömmer
    , fast att den var för liten. Hoppas nästa storlek passar nu då.
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2010-12-16 06:31:36 följande:
    God morgon!

Här har jag haft en av de värsta nätter någonsin Svea har fått en fruktansvärd allergisk reaktion, jag har varit  på gränsen till att fara akut in med henne hela natten. Fortfarande är både vänster arm och ben svullet, rött och jätte sjukt, även i ansiktet. Lillkillen har fått ögoninflammation (är inte förkyld så den där goa härliga smittsamma varianten).

Så ja jag sitter o väntar på att sjukhuset öppnar.
    Men stackars dina småttingar. Det låter inte alls roligt. Är det köldallergi som Svea har drabbats av?
    Det fick jag själv för första gången förra vintern men det har än så länge inte alls tagit sig i samma uttryck som för Svea.

Här har vi inte heller haft någon toppennatt direkt. Lillkillen tömde maginnehållet vid två-tiden och jag sitter här som en zombie nu. Kommer dessutom att få ha båda barnen hemma från dagis idag (vilket ju är lämpligt vid maginfluensa), men jobbigt då två av tre är trötta och just den tredje kräver mycket stimulans. Vi ska snart prova att äta lite så får vi se om allt börjar om för G eller om det lagt sig ... sen är det ju bara väntan på om det blir någon mer.

Så lagom perfekt med två jobb och dessutom jul i antågande  
  • Helle
    anette 81 skrev 2010-12-16 09:58:06 följande:
    Någon som har moonkids velour klänning? hur är dom i storlek?
    Den är lite mindre i storlek (på längden). Om man jämför ex vis MK velour i 104 så är den lika stor som en Katvig velourklänning i 98.
  • Helle
    anette 81 skrev 2010-12-16 10:49:03 följande:
    okej, tror du det räcker med 104 åt dottern som är 91cm?
    Det tror jag absolut. Den kan nog bli lite stor. Köper du i normalfallet 92 till dottern tycker jag nog 98. Jag har inte provat den själv på mina barn (då de är pojkar), men min kompis vars dotter är dryga 100 har 110.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17