Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Yes nu har jag varit inne o kikat :)

Verkar som om nni hade en toppendag och kväll!!!

Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Lilla Ego 07

Hej.

Långärmad tröja med pärlplatteprintet från molo är det någon provkollektion eller fanns den i ordinarie kollektion??

• Lilla Ego 07
    Ocikatten skrev 2011-02-08 14:44:56 följande:
    Jag hittade en knapptröja på salgen i alla fall...
    Menar du det???? i vilken storlek???

Detta var inte en knapptröja utan en vanlig tröja så att säga
  • Lilla Ego 07
    Buttelina skrev 2011-02-08 16:17:22 följande:
    fanns i ordinarie kollektionen både med lång o kort ärm
    Oki. Knäpp som man är så gillade jag pärlplattorna inte något direkt när de fanns att köpa men nu i efterhand så tycker jag helt plötsligt att de är jättefina Flört
  • Lilla Ego 07
    solouniko skrev 2011-02-08 17:44:00 följande:
    Pärlplattorna är uuunderbara Blev så käär i dom när jag var gravid med Milla men visste inte vad det skulle bli och sambon tyckte inte de var OK på en pojke Sen fick hon tillslut en suit i 56, åh vad jag skulle vela ha det till den här bebisen också Oavsett vad det blir, tycker det funkar på bägge och då får man säga vad han vill
    Ja får jag tag i någon sådan eller av vissa andra på salgen så köper jag direkt! Bunkra så spelar de inte någon roll om de blir flicka eller pojke känner jag.
  • Lilla Ego 07
    solouniko skrev 2011-02-08 17:54:24 följande:
    Ja det är lite synd, blir ju lite tokigt att vika upp också iallafall här eftersom Milla mer än gärna vill stoppa in tummen i hålet
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-08 17:46:59 följande:
    Ja får jag tag i någon sådan eller av vissa andra på salgen så köper jag direkt! Bunkra så spelar de inte någon roll om de blir flicka eller pojke känner jag.
    Köp till mig med då Härligt med en rejäl testning Så dumt att dom inte lyssnar, här envisas dom med att släng in Millas molohandskar i torkskåpet alltid. Fast dom är helt torra inuti. Tokigt! Du får ta hem stövlarna Men det ska ju inte behvöas tycker man..

Någon som har tips förresten på typ "galonhandskar"? Skulle behöva ett par svarta till våren och hösten tror jag minsann!
    Kan jag lova att jag kommer göra om jag hittar ett gäng :) Annars egentligen kan du ju ta den först så får jag den sen isf :)
  • Lilla Ego 07
    Duntoffla skrev 2011-02-10 12:34:52 följande:
    Nej det är väl ingen större risk att hon får gå med rumpan bar

Jag har utgått från Noel och hans storlekar men hon är ju smalare och mindre så en del blir lite fel. Han hoppade typ över 74 och gick direkt på 80 och här verkar det nog blir mer plagg i 74. Svårt det där.
    Kristyr skrev 2011-02-10 12:31:31 följande:

ja de växer ganska snabbt fram till de är 1.

har en 80a jag, och hoppas det ska vara bra i sommar..

Ja de gör ju det. Noel växte som rackarn fram till storlek 86/92 som han hade i evigheter. Nu växer han igen

Nu ska jag försöka städa och roa snorfia här hemma. Det är inte glatt idag  
    Dunis, när blir Lea 1 år?

Kan nämna att min Leia blev 1 år 1 juli, alltså typ mitt i sommaren. Hon hade stl 74 på summersuitsen från molo och hon var väl typ 72-74 cm den sommaren kan jag tro.
  • Lilla Ego 07

Ser att ni pratar kisserier och bajserier :)

E slutade med blöja på dagen när han var typ 2.5 år. Gick super, inga problem. Natten hade han dock kvar ända tills i höstas även om han ofta var torr då också.

Bajseriet dock det går det sämre med. Han har hela tiden konsekvent sagt att han vill ha blöja när han bajsar. Vi har mutat och sagt att han ska få en efterlängtad sparkcykel när han börjar bajsa på toaletten eller på pottan men även om han är sugen så funkar det inte riktigt. Han har sen i höstas stenhårt sagt att, "mamma när jag blir så här många år, 4 fingrar visar han, då ska jag bajsa på toaletten och inte i blöjan" Glad 

Så vi kör på det nu. När han är 4 så ska han börja bajsa på toaletten, det är han superkonsekvent med att säga hela tiden så vi får väl se.

• Lilla Ego 07
    stökmamma skrev 2011-02-15 14:08:35 följande:
    morgon

du som vet, är MMP jackorna lika små i strl? 
    Visst skulle du ha min lurvjacka från molo i stl 110. Hörde inte något ifrån dig nämligen. Har för mig att jag mejlade?
  • Lilla Ego 07
    stökmamma skrev 2011-02-15 14:24:42 följande:
    jag är ett HOPPLÖST fall *förlåt* 
    självklart skulle jag ha den.... 
    Bra då vet jag! :) Du har fått mejl från mig eller? Börjar själv bli lite snurrig här nu, är så sjukt trött att jag somnar sittandes här snart.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17