Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hallå i tråden.

Inget småfolk för mig ännu men dagen är ju inte slut ännu.... :)

Såg att folk nu även prutar på de fasta priserna som B&R har i sin kampanj "först-till-kvar". Nu har väl prutandet gått lite väl långt kanske Flört

Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Lilla Ego 07
    Buttelina skrev 2011-02-18 13:41:58 följande:
    haha heelt sjukt
    Haha ja eller hur :)

Vad blev det för tröjor för dig?

Sugen jag med på att beställa nån liten tröja och klänning men vet inte vilken riktigt :)
  • Lilla Ego 07
    ChokladMoshin skrev 2011-02-18 15:20:02 följande:
    Letar efter Katvig´s rosa/gula sommarsuit i stl. 74. please lite hjälp
    Eller Molo´s girly rainbow sommarsuit i stl. 68.
    Girly rainbow finns på Pilutta iaf :)
  • Lilla Ego 07

Får man ett automatiskt beställningsmejl från ajabaja? Funderar på om jag råkade skriva fel mejladress.

• Lilla Ego 07
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-20 10:47:15 följande:
    OT men er kan man ju fråga om allt

BILSTOLAR pratar vi nu.

T har en Graco, Cosmic tror jag den heter... Hon sitter bakåtvänt i baksätet.

MEN, bältet räcker snart inte till längre, Har hon overall på sej får jag verkligen ta i för att kunna knäppa. Ungen sitter på plats iaf

Vad har ni för stolar till era ungar? T är ju inte JÄTTE stor... knubbig men liksom inte stor, dessutom är hon ju bara 2,5... lång tid kvar innan dags att vända ju. Hur gör jag?
    Vi har en maxi cosi moby. Kanonbra pga att du kan luta sätet om barnet somnar. Sen har vi en britax twoway (tror den heter så) den är lite större och helt ok.
  • Lilla Ego 07
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-20 10:54:46 följande:
    Långa bälten??
    Ja de är rättså långa bälten på båda två. I britaxen kan de sitta längre men jag tycker att barnen sitter bäst i maxi cosy mobyn. Så mycket värt också att kunna fälla dem lite bakåt när de somnar i bilen vilket ju ofta sker. Dock så är sonen för lång för den nu tycker jag iaf, han är 107-108 lång typ.
  • Lilla Ego 07
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-25 10:15:24 följande:
    Hon jobbar idag, sen tar hon en tur till cillen
    Aha :) Jamen då får jag "prata" med henne ikväll då. Har ett par sandaler här till henne om hon vill ha dem.
  • Lilla Ego 07
    solouniko skrev 2011-03-04 11:25:35 följande:
    Jag säger helt klart GRÖN! Jag gillar inte svart så för mig var det lätt Älskar grönt på Milla också! Och nu tack vare Stormis fick jag tag på förra vårens gröna skaloverall från POP Som jag letat!
    Åh den har jag också till leia! Superfin grön färg ju. Dock så köpte jag inte min på någon superrea direkt utan till fullpris minus typ 15 procent eller nåt Glad Köpte en storlek 80 förra våren då lillan kanske var 9 månader. Tänkte då att denna blir ju kanon till hösten när hon är kanske 15  månader. Haha, tji fick jag. Den passar kanon nu när hon är 20månader och k ommer att räcka hela våren Flört
  • Lilla Ego 07
    Zvartaliljan skrev 2011-03-05 13:08:30 följande:
    Jag vet hur det känns...började ju nytt jobb i januari och det var provanställning...på en månad var jag hemma 5 dagar (F var hemma säkert 7-8 skoldagar utöver det) för dessa sjuka barn. Så det var en av anledningarna till att jag inte fick någon vidare anställning...(forutom att hon var helt psycho och jag faktiskt inte ville jobba kvar där).
    Det värsta var ändå när hon sa "du kommer ALDRIG få ett jobb så mycket som du vabbar".
    o då tyckte jag att jag vabbat lite med bara 5 dagar på en månad. De orden tog ganska hårt
    Men skojar du eller?? Vad är det för ett jävla pucko!!

Jag har ju iofs arbetat sedan 2005 på samma ställe så jag är väl rätt trygg i min anställning kan man väl påstå. Men det känns ändå så pissigt när man måste vabba hela tiden. I januari och februari så vet jag inte hur många gånger vi vabbade. Sen så var jag sjuk själv på det :) Men då jag inte känner att jag har ett superskoj jobb just nu så brukar jag bara tänka som så att va fan säg upp mig då, gör det, ge mig en bra deal när jag drar isf :)

Men har man en arbetsgivare som är så trång i skallen att den börjar klaga på vab, speciellt om man är en familj som kan dela på vabben så alla hjälper till. En sån arbetsgivare kan fan ta sig därbak! Sån vill man inte jobba för iaf utan piss på dem!

Ojoj då blev jag upprörd här igen då Glad Dessa hormoner säger jag bara...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17