• movie

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Vilken jätte söt pytte liten Saga i bt.

Och himla massa fina barn och shopping som alltid!

Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 19:40:54 följande:
    Tackar!
    Inget kul att se bilder för det är sååååå 70-tal. En gubbe som bott där och rökt in det och inte renoverat nåt alls förutom badrummet som var topprenoverat.
    Fotar sen när vi flyttat in, innan och efter The Makeover
    Då har jag nått att se fram emot då
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    h80 skrev 2011-01-19 19:48:26 följande:
    OT, men ni är ju många i tråden som har dagisbarn så jag frågar iallafall. A började inskolning på dagis förra veckan. Det gick bra när jag var där, tors o fredag var hon där själv o hon var lite fundersam men det gick bra. I måndags var hon lite ledsen när jag lämnade, men det gick snabbt över. I tisdags var hon hysteriskt ledsen när jag lämnade o hon hade varit ledsen under största delen av tiden som hon var där (3timmar), när jag hämtade kom hon springade o gråtande o skrek A GÅ HEEEEM. Idag har hon varit ledig o nu ikväll så nämde jag att imorgon är det dagisdag, hon blev jätteledsen o sa NEJNEJNEJ. Hur 17 gör vi nu Rynkar på näsan
    Vi hade en jobbig inskolnings period med Alice och lång blev den. Hon var ofta ledsen och ville inte gå men man får kämpa på och nu älskar hon dagis och bråkar o skriker för att hon inte vill gå hem. Det är upp i bland och ner i bland men om man pratar med henne om allt possitivt på dagis och låter glad och käck, säger hejdå med ett leende trots att hon gråter så kommer det att bli bättre tillslut. Vi fick byta inskolningsföken då Alice vägrade vara hos henne men i dag tycker hon jätte bra om henne. Allt är så nytt för henne och man måste förstå att det tar ett tag att anpassa sig. Det gör det ju även för oss vuxna när vi börjar nytt jobb eller skola, inte allltid man trivs i början.
    Jag förstår att det känns jätte jobbigt för dig, jag grät många gånger kan jag säga.
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    h80 skrev 2011-01-19 20:07:08 följande:
    tack. lite svårt med regelbundenheten eftersom hon bara får gå 15timmar/vecka. (må-tis-tors). Dett hade varit mer ok om hon hade slutat gråta efter ett tag när jag hade gått, men det gjorde hon ju inte :(

det som gör att vi funderar lite extra är att jag är ju hemma med lillasyster, så egentligen behöver hon inte gå på dagis nu. Vi lät henne börja för hennes skulle, för att vi trodde att hon skulle tycka att det vqr roligt.  
    Tror faktiskt att det är lite svårare att komma in i det då. När Alice började på dagis så var hon ledig 1 vecka i månaden då sambon jobbar skift men vi fick ha henne där iaf så att hon skulle komma in i det. Nu när Iris kom var hon ju van vid dagis och då var det inga problem med att gå ner till 15 tim.
    Jag hade kanske också övervägt om det inte går över att ha henne hemma tills lillasyster börjar på dagis.
    Lycka till och gör det som känns bäst.
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    Buttelina skrev 2011-01-21 16:43:09 följande:
    la in den fiiinaste kombon på länge i bildis LÖÖÖÖÖV
    Jag håller helt med, underbar ju!

CamillaJ: Vad är det för super fina jeans?

Tjollabolla: Lia är allt ett riktigt litet charmtroll

Duntoffla: Underbara Lammsuiten på söta lilla Lea.

Råå sa: Skulle gärna krypa ner hos lilla Saga och mysa Blir sugen på bebis fast Iris nyss var det, eller hon är ju ff min lilla bebis

Och som alltid massa fin shopping
    Varför säljs det nyheter på T, är det krångligt att skicka tillbaka när man handlat i nätbutiker? Har ju inte behövt göra det någon gång så därför undrar jag.
    Här har vi haft fredagsmys redan, massor med godis så nu vill jag kräkas. Dumt att äta så mycket.
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    Lalalong skrev 2011-01-26 13:28:04 följande:
    Hm... Alltså jag ska jobba en dag i januari (börjar den 31/1) och fick idag lönespecen för januarilönen. 2600 kronor drygt.. Fattar inte hur det hänger ihop men det är ju nästan så man känner lite shoppingbehov bara för att Drömmer
    Då behöver man inte jobba många dagar för att få en bra lön
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Hej alla härliga dansk shoppare, längesen jag var här men har ju shopping förbud då alla pengar ska sparas till New York resan. Åker 30 april och det ska bli så skönt. Har dock kikat in i bt och drömt mig bort, vilka fina kläder och barn som alltid.
    Skulle behöva eran hjälp nu då svägerskan födde en liten flicka i går hemma på badrumsgolvet, tog väl ca 3 minuter. Hon hade magsjuka och mitt i en kräkning kände hon att barnet kom Jag är på jakt efter prästkragefilten vet någon var jag kan hitta en sån? Tack på förhand och hoppas ni alla mår fint

Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    Duntoffla skrev 2011-02-25 08:32:10 följande:
    NY låter härligt!

Men oj, vilken förlossning! Snacka om chock. Här finns filten

www.pilutta.se/molo-filtbr-neala-aop-daisys-p...
    Jag har turen att ha min syster där, eller otur då vi inte träffas så ofta som man vill men jag är tacksam för skype så vi syns varje dag
    Tack för hjälpen med filten, toppen.
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    Zvartaliljan skrev 2011-02-25 13:31:21 följande:
    GAAAAH jag som inte skulle köpa fler vår/sommarskor till barnen!!!

www.facebook.com/photo.php?fbid=1587831675096...

Nu MÅSTE jag ju ha dessa, GUD så snygga Hjärta
    Jag blev Hjärta. Tycker även geggamojas är superfina. Tycker det är bra lekskor på dagis.
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Måste ha eran expert hjälp. Såg en filt på Zillstar, colibri tror jag allt att det är för 299:- alla andra shoppar har den för 449:- Är det samma tro någon som vet?

Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    Jen80 skrev 2011-02-26 22:35:44 följande:
    Ja, det verkar vara samma...
    Men det är ju jätte bra då
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    Kristyr skrev 2011-02-26 22:37:37 följande:
    näe står 449:- där
    Då måste det ändats nu då, kanske skulle varit tyst och bara beställt
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Hej hej alla! En ot fråga men någon som vet var jag kan hitta How to kiss a frog?

Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Har ni sett att dom säljer bäddset på rusta som ser precis ut som katvig?

Hej alla

Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    Lilla Ego 07 skrev 2011-03-17 12:49:07 följande:
    I juni tror jag. Även i november eller nåt liknande.
    Har kommenterat i din blogg
    Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Kikar in och säger hej Har hållit mig borta då vi sparat alla pengar till våran resa och ångrar nu att jag kikade i bildtråden, herrejösses så mycket underbara kläder, shopping och finaste barnen! Har till och med hållit mig borta från alla nätbutiker så jag vet inte ens vad som kommit nyttSkäms . Åker den 29 april och kommer hem 11 maj efter det ska jag tillbaka till danske shopping världen

Ha det gott allihop!

Alice 080728 Iris 100531
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17