Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2011-03-27 20:32:50 följande:
    God kväll!

Kan någon hjälpa mig med köp/sälj gruppen (danska) på FB. Kan jag gå in och se mina egna bilder (bara mina alltså) på något sätt. Jag har laddat upp flera men kan bara se en del bland bilderna? 
    Gå in på foto, lägg till foton, redigera foton
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Helle skrev 2011-03-27 20:37:07 följande:
    Strålande. Tack
    Griffelfot skrev 2011-03-27 20:38:37 följande:
    Gulle dig. Tack tack
    Lalalong skrev 2011-03-27 20:47:26 följande:
    Ja, jag har verkligen inte ångrat att jag kört dit ;)
    Inga verkliga verkliga pangpriser kanske. Men runt 50% eller lite mer och det är tillräckligt för att man ska bli köpsugen

Igår köpte jag ju en massa Katvig t-shirts i olika strl. Lila/vit och Rosa/gul kostade 125 kr st. Orange/lila kostade 90 kr. Prästkrageklänningen från igår kostade 150 kr.

Det jag köpte idag. Småfolkklänningen, 210 kr. Kaninklänningen, 250 kr. Katvig t-shirt  125 kr. Och Emmylittle klänningen kostade galna 255 kr. Lite mycket för en klänning till Alva på "rea", det är det ju verkligen. Men ord pris var närmare 700 kr. Så det var ju bra rabatt ändå Tungan ute
    Ja den rabatten är ju toppen!
    Såg alla fina katvigar i bt. SÅ fina!
    Jag har kommit in i en katvigperiod.
    Är verkligen en periodare och det syns tydligt i barnens garderober.

Massa fina fynd du har gjort!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-03-27 20:54:26 följande:
    Jag är med periodare
    Älskar det "klassiska" just nu
    Ja jag tänkte på det där i morse när jag öppnade deras garderob. Väldigt randigt där nu.
    Undrar vad man ska göra på salgen då?
    Eller vi kommer in i en ny moloperiod tror du?
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-03-27 21:00:24 följande:
    Ja, jag är likadan! Molo har ju varit mitt danskmärke nr 1 i en hel evighet och jag gillar det fortfarande. Men fått lite nytändning på NS och det finns ju typ inget finare till NS-jeans än Katvig-ränder! Sen har jag ju så här på senare dar blivit förälskad i Småfolk. Har varit lite sugen länge men har alltid prioriterat bort det till förmån för Molo och Katvig när jag shoppat. Men nu så

Jag har precis varit i en småfolkperiod sen salgen i höstas.

Gillar fortfarande det till A, men trött på det till E.

Tyvärr har A för få tröjor från småfolk just nu.

NS är ju ett av mina favvomärken.

Och hummel!

Kul att att det blir mer småfolk hos er nu.

Busbellan skrev 2011-03-27 21:02:23 följande:
    Ja, jag tror den nya moloperioden startar med salgen

Gillar visserligen molo fortfarande, men det används inte lika flitigt. Men grävde i växalådan lite idag och såg regnbågstunikan vi har liggandes där, DEN längtar jag tills den passar!

Ja det gör det nog!

Ja jag gillar ju också molo, men inte i första hand just nu.
    Åh regnbågen är så fin!

• lillronya
    Lalalong skrev 2011-03-27 21:07:50 följande:
    Så så fint!!!

Sen har jag iofs (lite sen i bland ) fått dille på tröja+leggins i samma print (Molo eller ränder) och en jeanskjol. TIll Klara då. Så Molo används rätt flitigt fortfarande ändå. Igår hade vi middag här hemma och Klara hade dalmatinleggings, dalmatinknappis och en jeanskjol från H&M. Hon var så fin så jag skulle vilja rama in hela henne .
    Men det är tur att veckan har många dagar så man kan variera både Molo och det nya suget för Katvig och Småfolk  
    Jag tycker det är fint med leggings och tröja i samma när det gäller katvig.
    När det gäller molo så gillar jag lindex baströjor eller leggings i enfärgat som passar till många av molos print.
    Alltså enfärgat upptill och molo nertill eller tvärtom.
    Och så självklart jeanskjol

Fast på andras ungar tycker jag det är fint med mönster på både ock. Konstigt...
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-03-27 21:09:18 följande:
    Dom hade ju några fina t-shirts från Småfolk på Rackamaja Cool  . Vet inte vilka strl dock iofs. Men har du inte kollat så gör det! 
    Kollade lite snabbt men tror mest där var långärmat. Det vägras ju här..
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-03-27 21:17:21 följande:
    Ja, som sagt. Det kan lätt bli lite too much. 
    Men visst är det så att olika barn passar i olika saker.
    lillronya skrev 2011-03-27 21:12:38 följande:
    Kollade lite snabbt men tror mest där var långärmat. Det vägras ju här..
    Ja, jag kommer ihåg det. Det var därför jag tänkte på t-shirts Men det var ju lite synd! 
    Ska komma ihåg att säga till dig om jag springer på ett gäng t-shirts någonstans

Aha så du kom ihåg knäppidén
    Tack, det får du gärna göra.

Nu börjar ett dilemma skymta här.
    E är grövre än A och hon skulle nu kunna ärva hans tröjor. Men det vete 17 om de köper det. Det är väldigt noga med vems kläder som är vems.
    Hmmm får nog strunta i ärvandet...
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-03-27 21:22:45 följande:
    Ahh.. kan tänka mig att det är lite knepigt! I synnerhet när dom ligger så nära varandra i storlek och det är så nära i tiden lixom. Jag sparar typ inget, men det är ju 4 år mellan mina tjejer också lixom. Men Klara är ju lite ledsen när jag gör mig av med hennes kläder. Kan ju tänka mig hur det blivit om jag låtit ett syskon ärva det lixom. Det hade nog blivit riktigt konstigt! Bättre du säljer och använder pengarna till nya finingar istället
    Det är ju fem år mellan N och A och dessutom är N längre så det tar minst sex år tills A kan ha kläderna. Så de säljer jag ju.
    Ja det får nog bli att jag säljer Es också..
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-03-27 21:23:44 följande:
    lixom lixom...
    Har umgåtts för mycket med min 08:a kusin (Hon är 19... det är nog mer förklaringen än att hon är 08:a kanske )
    Buttelina skrev 2011-03-27 21:25:13 följande:
    så himla små och goa <3
    Ja så små de var då.
    Busbellan skrev 2011-03-27 21:25:45 följande:
    Ja, är väl inte så kul för henne heller kanske eftersom hon är äldre. Jag hade nog köpt nytt istället
    Ja förutom NS jeans och sånt kanske
    Ja så får det nog bli.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17