Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-03-27 21:36:26 följande:
    Åh vad skönt att inte alla bara ärver och ärver. Många kläder som Milo har säger folk; Ja men det kan du ju spara till Lia.
    Öhh, ska det ligga i 3-4 år i garaget då?? Nääe det har jag inget tålamod till alls!

För övrigt är jag sjukt nöjd med mina "fynd" på tradera idag.

www.tradera.com/Molo-troja-stl-92-Ny-auktion_... 

www.tradera.com/Underbaraste-KATVIG-rosa-gul-... 

Nån annan som handlat på T ikväll? Har inte fått vinnarmail, inte ens dom automatiska. Inte heller påminnelsemail fick jag...
    Nä ärva funkar dåligt här.
    Michaela och Alicia har ju varit jämnstora länge. De har dessutom helt olika kroppsform så de har adlrig kunnat ärva efter varandra.
    Nikita ärver vissa jeans och hoods och så, men inte annars.
    Småttarna ärver inte heller.

Åh vilka fina köp!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-03-27 21:39:19 följande:
    Mina vänner brukar ifrågasätta varför jag inte sparar Klaras kläder till Alva (speciellt eftersom jag handlar "så dyyyra saker" ). Dom tycker det är vanvettigt slöseri att jag bara använder det till K när jag kunde lagt allt i kartonger och sparat det i 4 år.
    Men alltså.. Jag vet ju själv. Dom kläderna Klara hade när hon var liten skulle jag aldrig sätta på Alva. Ens smak förändras ju! Om 4 år tycker jag antagligen inte alls att dessa kläderna är fina och det finns tusen andra plagg jag hellre vill ha (shoppingtokig kommer jag ju alltid vara ). Så dom får säga vad dom vill!
    Skönt att inte vara ensam om att sälja när det är så många år emellan i alla fall. Trodde iofs att det skulle finnas fler av samma skrot och korn i denna tråden
    Tänk dig då som dessutom ska spara sakerna i 6 (!!!) år!! 
    Orka spara i lådor liksom

Vissa riktiga guldkorn sparar jag, men det är få.
    Även vissa riktigt bra skor som känns tidlösa sparas.

Jag tröttnar också på kläderna sen har ju barnen helt olika personligheter och då vill man ju klä de efter det.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-03-27 21:59:42 följande:
    Goretex skor och sånt sparas här också. Nora sliter inte särskilt på skor så de kan gott Ella ha sen
    Skiljer visserligen 8 år på dem, men så länge behöver vi inte spara eftersom det bara skiljer 5 storlekar på skor
    Ja jag sparar kavat vinterskorna och sånt.
    Skönt att du inte behöver spara allt i 8 år.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2011-03-27 22:12:14 följande:
    nä det gjorde jag inte har köpstopp! som jag shoppat på sistone. har inte lagt in bilder på länge men allt nästan är fottat :-O myycket
    Vill se lite shopping!
    Busbellan skrev 2011-03-27 22:22:15 följande:
    Då hade det antagligen inte sparats
    August använder de som inte är så "tjejiga" han också, men skorna passar ju tyvärr honom och Ella samtidigt
    Ja så har det ju varit ett tag här, men nu har ju E de först.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2011-03-27 22:45:35 följande:
    haha ja idag är jag det har funderat på att gå in och duscha de senaste två timmarna men har inte kommit längre .. hmm Drömmer kanske dags nu. konstigt att en timme kan ställa till så mycket. gillar inte att ändra klockan

Så brukar jag också göra.

En massa ska bara...

Funderar på att komma i säng och ta igen lite sömn.

E käkade ostbågar igår och snurrade runt som en elvisp hela natten.

• lillronya
    Buttelina skrev 2011-03-27 23:00:49 följande:
    jaa en massa måsten . blää

gå och lägg dig vännen, så ska jag masa mig in i duschen. Lilla E får låta bli ostbågarna, den lille godingen. tycker han har blivit så stor. minns han ju så här:

Åh vilken mysig dag vi hade då!
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-03-27 23:07:32 följande:
    Gokväll i tråden!!
    Hoppas allt är bra med er!!
    Om ni hade beställt och betalt en order den 11/2, vad hade ni gjort då om den fortf. inte kommit fram?
    Hej!
    Hade också mejlat och kollat läget och bett om pengarna tillbaka eller andra grejor.
    Buttelina skrev 2011-03-27 23:12:55 följande:
    jaa det hade vi verkligen. lillebror var så tokigt förkyld bara stackarn men han var nöjd ändå såå mysig vårdag. ¨åhh vad jag LÄNGTAR efter våren.. alltså den RIKTIGA våren då man kan gå utan tjocktröja
    ChokladMoshin skrev 2011-03-27 23:07:32 följande:
    Gokväll i tråden!!
    Hoppas allt är bra med er!!
    Om ni hade beställt och betalt en order den 11/2, vad hade ni gjort då om den fortf. inte kommit fram?
    webbutik? jag hade mailat och hört sen hade jag bett att få mina pengar tillbaka
    Det där var ju en av de första såna där fina dagarna då.
    Vi får göra om det nån dag.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2011-03-27 23:17:15 följande:
    ja det var ju det, att man minns det så väl, jag bara njööt den dagen! det måste vi verkligen göra om
    Ja för min del var det ju första gången jag shoppade daskt irl. Förrutom hos annacill. Vi hann mycket.
    Nu var det ju sängen ja.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2011-03-28 07:56:23 följande:
    God morgon!

Jag är fortfarande hemma med vattenkopps barn. Men ganska mysigt att bara vara hemma.

Godmorgon!

Åh har ni vattkopppor?

Hoppas de inte har så mycket koppor.

Småttarna här har inte haft det än.

ChokladMoshin skrev 2011-03-28 07:57:44 följande:
    Hopas dom blir bra snart, kan du inte skicka hit lite koppor?
    Mina har inte haft det än.

Måste fortsätta packa nu så trött på detta nu, men flyttlasset går på söndag så är illa tvungen.
    Ha en bra dag alla

Usch ja det är jobbigt att packa. Skönt att det snart är dags för flytt,

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17