Buttelina skrev 2011-02-01 22:39:19 följande:
ha henne hemma

trivs ni båda med det så är dagis inte ett bättre allternativ. jag är såå glad att jag valde att ha mina hemma så länge. bästa jag gjort.
Ja precis, jag kommer då aldrig ångra de dagarna jag spenderar tillsammans med mina barn

Tror det får bli så! Och som sagt, hon är ju fortfarande liten och hinner med dagis gott och väl senare

ängeln83 skrev 2011-02-01 22:41:48 följande:
Ja och såklart gör man ju som man själv känner men för min del var det helt uteslutet att ha honom på dagis. Fast jag är faktiskt ganska ensam om det, ialla fall här där jag bor, folk blir nästan chockade när dom hör att Liam inte går på dagis.
Vi sa ju upp hans plats några veckor efter att Meja föddes så några dagar var han ju där men jag tyckte mest det var meckigt att få dit honom på mornarna. Dessutom var man ju lite skraj för alla sjukdomar när Meja var mini. Dom flesta säger ju att man vill ha tid ensam med bebisen men jag tycker faktiskt det var och är tvärtom, jag önskar jag hade mer til ensam med Liam, Meja kräver ju betydligt mer än honom så han kommer lätt i skymundan.
Jo här är det också så. Klart att dagis kan vara "bra" för barnen och att dom lär sig mycket där. Men inget kan väl vara bättre än att vara hemma med sin familj. Men alla gör ju som dom vill såkalrt. Vi har ju dessutom Milla på ett nattis eftersom vi båda går skift, nu har hon ju aldrig behövt sova där osv eftersom hon är mkt med mormor men vi måste som ändå ha henne där ifall man nångång inte kan ha barnvakt. Och det dagiset ligger inne i stan och alltså inte i närheten så vi måste alltid ta bilen dessutom vilket ju blir lite mer meckigt sen säkert. Ja jag kan tänka mig att det blir lite svårt i början, man vill hinna med bägge och inte glömma bort och göra Milla "stor" heller för hon behvöer ju också en massa tid med mamma och pappa.