• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Mamma till Simon
    xmari skrev 2011-02-03 11:30:10 följande:
    Någon som har erfarenhet av Hummels softshell? Passade på nu när eleraff hade ta tre betala för två. Blev en softshell lila 104 till en vän och en 116 (tyckte jag tog i då till min 103 cm långa kille) av softschellen i Hummel.

Idag kom paketet hem. Hummeln är MINDRE eller åtminstonde lika stor som Molon i 104!?! Blev mäkta besviken för den är supermjuk, fin och allt så men yttepytte... Mailat Eleraff iallafall, hoppas verkligen de byter till en större utan kostnad om den här absolut inte passar vilket jag har svårt att tro att den gör... 
    Åh vad trist!
  • lillronya

xmari: Vi har hummels softshell och den är superliten i stl. Helt knäppt! Jag köpte 152 till min stora tjej som var ca 145 eller nåt sånt då. Lillasyster på 125 fick ha den istället. Hon har den visserligen fortfarande oc h är nu 133 cm. Men ändå. Tokliten!
    Annars är det en superbra jacka på alla sätt!

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • xmari
    lillronya skrev 2011-02-03 11:33:35 följande:
    xmari: Vi har hummels softshell och den är superliten i stl. Helt knäppt! Jag köpte 152 till min stora tjej som var ca 145 eller nåt sånt då. Lillasyster på 125 fick ha den istället. Hon har den visserligen fortfarande oc h är nu 133 cm. Men ändå. Tokliten!
    Annars är det en superbra jacka på alla sätt!
    Ja den var helt underbar i utseende och så himla mjuk! Men blir ju superledsen nu om inte eleraff vill byta ut den. Har ju absolut inte lust att betala något extra för det. VARFÖR skriver de inte ut sånt på hemsidan...  
    Vill ju ha den, men tycker du då att jag ska gå till 122 eller 128? Känns ju heltokigt på en kille på 103 cm men man vill ju att han ska ha den hela sommaren... (han är på dagis nu och jag kan inte prova..)

Konstigt nog mailade jag med eleraff innan de skickade ordern och då tog hon upp att Molon var liten, inte ett ord om Hummeln...  

• ChokladMoshin
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-02-03 11:19:52 följande:
    Det tror jag!
    Min stortjej är nog lika lång och hon hade 128 redan i våras, dom funkar lika bra nu och jag räknar kallt med att dom funkar till hösten också om hon inte får ännu ett växtryck eller om byxan går sönder.
    LÅter bra. Satsar på 128 till honom då.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • lillronya

Å vad trött jag blir på att inte kunna citera!!

xmari: Ja det är jättekonsigt att de inte skriver ut det, för det är ju inte en chans att man kan gissa det.

Helt knäppa storlekar till en sån lite kille, men jag tror du kan ta vilken som av de.

Min tös på 133 cm har 152 och kan ha den ett tag till. Men man växer ju lite fortare när man är 103...

SÅ ja 128 borde funka bra. Låter galet.

• ChokladMoshin

Fick igår hem ett fynd från F.book.
    En Katvig body i Fuchsia/mint tror jag den heter, och den var ju bara för ljuvlig!!
    Att jag inte fastnat för den förut!!
    Så shoppade genast suits till växalådan från Eleraff i den randen och det slank visst med en Katvig filt också

Mamma till 4, räcker det nu?
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2011-02-03 12:02:11 följande:
    En Katvig body i Fuchsia/mint tror jag den heter, och den var ju bara för ljuvlig!!
    Så shoppade genast suits till växalådan från Eleraff i den randen och det slank visst med en Katvig filt också
    De färgerna är underbara! Älskar Ellas sån tröja
    Mamma till Nora, August och Ella
  • lillronya

Hur orkar ungar?
    Jag är helt slut efter Anjelins kräkrunda men nu börjar hon piggna till och tillsammans med E så är det kanske inte fullt ös, men tillräckligt.
    Längtar tills någon mer kommer hem så att jag kan decka ett tag.

• Pepper79
    ChokladMoshin skrev 2011-02-03 12:02:11 följande:
    Jag älskar de ränderna, sååååå fina
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
  • Ocikatten

Hello,
    Hjääääälp, jag behöver akuta råd! Har varit första dagen hos nya dagmamman och insett att barnen behöver plastas in totalt då hon bor ute på landet och har mycket vatten/dynga i omgivningarna.
    Vad köper man???
    Äntligen lite köpbehov...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17