• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Busbellan

Gokväll på er!
    Vad händer här då?
    Fick det lugnt för en gångs skull. Nora är och spelar innebandy, August fick för sig att vilja bada vilket han inte gjort frivilligt på länge och Ella satte sig med ett pussel
    men det var ett 80-bitars så hon lär väl snart ropa på hjälp

Mamma till Nora, August och Ella
  • Lalalong
    Tjollabolla skrev 2011-02-03 18:28:22 följande:
    Ja Lia har sina på alltid, skönt o slippa bry sig om strumpor som bara trillar. Toffelhjälptens är toppen! Dom hade väl lite rea nu med?
    Vad har du för storlek till Lia? Och hur länge har hon haft dom? Vet du hur långa fötter hon har? 

Jag gick in och kikade och där stod det i deras tabell att 0-6 månader var 17-18, 6-12 mån 19-20 och 12-18 mån 21-22... Det känns lite som att det förvirrar mig. Alva har strl 17 i vanliga skor lixom.. 19-20 borde ju kunna bli lagom då, om dom inte är så att dom ramlar av bara för att dom är lite lite stora. Men det känns ju konstigt att köpa en toffel för 6-12 månader när hon är över året!!

Klara 060504, Alva 100117
  • Busbellan

Men var är alla då
    När jag för en gångs skull har tid att sitta här.
    A verkar trött ikväll, men det tar väl på krafterna att vara vaken ett par timmar på natten
    Imorgon måste han helst sova på morgonen i alla fall, han får ju inte äta innan han ska sövas och det är svårt att neka honom om han vill ha något. Sover han bara tillräckligt länge är det bara att ta upp honom och åka

• Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2011-02-03 19:12:02 följande:
    Lilja: Sötis killen. Hur är det med honom?
    Inget vidare Nere i 10kg idag så hoppat ner 2 kurvor Hostan är bara o stå ut med, ett envist virus som vägrar släppa taget om de här två. Maia får inhalera massor o Mateo får koksalt o mollipect men hjälper inte så mycket. Med honom är ju ändå magen värst...han sover ju så dåligt o bara gnäller. Skulle tas glutenprov nästa vecka...

Hur är det med Svea?
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2011-02-03 19:29:38 följande:
    Men var är alla då
    När jag för en gångs skull har tid att sitta här.
    A verkar trött ikväll, men det tar väl på krafterna att vara vaken ett par timmar på natten
    Imorgon måste han helst sova på morgonen i alla fall, han får ju inte äta innan han ska sövas och det är svårt att neka honom om han vill ha något. Sover han bara tillräckligt länge är det bara att ta upp honom och åka
    Men åh varför skall han sövas?
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-02-03 19:31:27 följande:
    Men åh varför skall han sövas?
    Han ska till tandläkaren
    De tyckte de behövde ta en ordentlig koll nu en gång och lägga plast i de nya kindtänderna
  • Busbellan

Liljan:
    Åh han är ju för go Mateo, såå söt

Smilla:
    Tror det är nån tjej som lärt sig föra sig framför kameran, gullunge!

• Tjollabolla
    Lalalong skrev 2011-02-03 18:52:50 följande:
    Vad har du för storlek till Lia? Och hur länge har hon haft dom? Vet du hur långa fötter hon har? 

Jag gick in och kikade och där stod det i deras tabell att 0-6 månader var 17-18, 6-12 mån 19-20 och 12-18 mån 21-22... Det känns lite som att det förvirrar mig. Alva har strl 17 i vanliga skor lixom.. 19-20 borde ju kunna bli lagom då, om dom inte är så att dom ramlar av bara för att dom är lite lite stora. Men det känns ju konstigt att köpa en toffel för 6-12 månader när hon är över året!!

Uhh, ingen aning om vilken storlek hon har... Köpte dom i augusti och har haft dom hela hösten, jag gissar på att hon har 6-12 mån för nu börjar dom sitta precis. Hennes fötter är 11,4 cm.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17