Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

jacao skrev 2010-09-02 15:42:23 följande:
    Näe de e ju det där med vattenpelaren... Men men läcker den som ett såll får jag hoppas att jag kan hitta en Molo på rean
    Jag har Didrikson till grabbarna och de har aldrig varit blöta igenom! Är nöjd!
    Såg årets - snygga!!
  • Ocikatten
    SmillaMilla skrev 2010-09-02 18:36:23 följande:
    ja men vilken har jacao köpt? Är det över 10000 så är det ju super. Eftersom jag vägrar galonbyxor utanpå vinteroverallerna så är en hög vattenpelare ett måste.
    Jo de har olika vattenpelare, men den vi hade i vintras hade bara 2.000 men Marcus blev aldrig blöt ändå. Antagligen var det en kall o torr vinter trots att vi bor allra längst ner i Skåne?!
  • Ocikatten
    H I L L A skrev 2010-09-02 18:48:02 följande:
    Tror inte någon Didrikson har över 10000 mm.  Kommer inte ihåg vad modellen heter som har den högsta vattenpelaren.
    Jodå, det finns, jag var just uppe och kollade på lappen på den som hänger i garderoben, där stod att det även fanns 10.000!
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-09-02 19:02:31 följande:
    Hej i tråden!

Vad händer här?

Jag sitter och funderar på vilka vändningar det kan vara i livet.
    Min ensamma och utstötta 16-åring har nu blivit en tös med både pojkvän och mängder av vänner.
    Vad hände liksom?
    Hon fick inte köra ner till byn idag eftersom hon inte kände sej frisk. Vad hände då? Jo det står en till a-traktor här på gården med ett gäng killar i och där ute har de hängt nu i över en timme.

Roligt men jobbigt i mammahjärtat att inse att jag inte längre är hennes enda bästis.
    Åh vilka vändningar livet kan ta!! Härligt men farligt eller vad sjunger Skifts??
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-09-02 19:04:51 följande:
    Ja här ändras det så fort så jag hänger inte med.
    Ja det är väl så han sjunger?
    Förstår att du är glad samtidigt som man blir lite orolig, det är ju lite läskigt att de ska bli stora!
    Sådana tankar har jag ju redan om Marcus... *ha ha*
  • Ocikatten
    SmillaMilla skrev 2010-09-02 19:19:00 följande:
    Nä 10000 är väll det mesta en overall kan ha väll? "Mer" var kanske fel ord att välja. Det skall så klart vara 10000 o inget annat. Men jag tror att denna modell är ny för i år, innan har nog alla varit 2000.
    Den jag har från förra året har lapp på sig där det står beskrivet de olika vattenpelarna från Dry2 till Dry10 så jag tror det funnits tidigare?!?! Men vad vet jag!
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-09-02 22:05:58 följande:
    Japp, längst upp vid halsen där August brukade tugga och på dragkedjan och tyget intill på jackorna.
    Det syntes lite lite när det torkade där, men inte mycket. men försvann i tvätten sen
    Måste jag prova om Marcus fortsätter!!
  • Ocikatten

De har hört blåsljud även på Marcus hjärta men då sa läkaren att om någon oroar sig för det vid framtida läkarundersökningar så skulle de låta honom ligga ner när de lyssnade på hjärtat, då försvann det!

Busbellan: Supertack för shoppinghjälpen!!
    Blev lite inspirerad när jag såg hennes inköp av väpnarluvor... *ha ha*

Dax att gå och lägga sig innan kvällen blir för dyr... Guld i mun

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17