• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • LitenBlomma
    Buttelina skrev 2011-02-06 19:28:49 följande:
    oj stackars er men vad skumt
    LitenBlomma skrev 2011-02-06 18:33:14 följande:
    Hon är ca 97-98 cm lång, brukar ligga på normalkurvan på vikten. Klänningen är i stl 110.
    Har sett flera barn i den klänningen och den ser ju sååå fin ut, väldigt smal i modellen. Kan ju inte ta en stl mindre heller för den satt precis lagom i armarna
    oj men vad långa armar hon måste ha måste vara där skon klämmer om man säger så isabel är 110 cm och den satt perfekt på henne :-O både i längd och armlängd :-O
    Ja, hon borde kanske egentligen ha 104 men ärvt sin mammas aparmar Skäms
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • lillronya
    Mamma till Simon skrev 2011-02-06 19:25:41 följande:
    shoppades det nått idag då?
    Ja efter mycket velande så gjordes det det.
    Attan vad min unge har åsikter!
    Jag hade min me&ibeställning planerad och klar. Men den ser inte alls likadan ut nu som då.
    E får röda canvasbyxor och den svarta spindeltröjan.
    A får medaljongklänning och geishaklänning med matchande mössor.

Blev visst lite shoppat i vår lilla "loppis" också.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Zvartaliljan

Godkväll, jag överlevde hemresan Dumpade barnen direkt till Felipe o ligger nu i sängen...så ska iaf försöka somna tidigt ikväll o han har lovat ta Mateo inatt...men är ju det där med att han inte går att lita riktigt på på natten men ska ge Mateo medicin o så får han sova i vagnen halvsittandes så det inte är risk att han klöks av slem eller får svårt att få luft...så hoppas jag att jag kan slappna av här uppe o få sova ut...

• Mamma till Simon
    lillronya skrev 2011-02-06 19:43:42 följande:
    Jag hade min me&ibeställning planerad och klar. Men den ser inte alls likadan ut nu som då.

åh fin shopping

ja den loppisen hade jag gärna gått på, lite annat än vanlig loppis skit  
  • lillronya
    Mamma till Simon skrev 2011-02-06 19:50:15 följande:
    åh fin shopping

ja den loppisen hade jag gärna gått på, lite annat än vanlig loppis skit  
    Mycket grejor var där. Ett litet smakprov.

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-02-06 19:43:42 följande:

Maia var ju väldigt bestämd, skulel ha sköldiströja, fotbollströja och den randiga "polo"tröjan...den enda jag tyckte var fin var skölditsröjan...den randiga var ju rent ut sagt hiskeligt ful så den kan hon ju glömma....

Det sjuka var ju att hon kunde ha 86/92 i tröjorna 98/104 satt bäst men 86/92 funkade. Så tror jag kör på 86/92 i sköldiströjan så kan hon o Mateo dela på den för på honom ser det inte lika dumt ut när tröjan är lite hängig o stor. På Maia ser ju allt säckigt ut...110/116 som hon har annars var ju helt hemskt bred på henne...
  • Kristyr
    lillronya skrev 2011-02-06 19:54:59 följande:
    Mycket grejor var där. Ett litet smakprov.

ser nästan ut som salg bilderna brukar göra...
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-02-06 19:55:42 följande:
    Maia var ju väldigt bestämd, skulel ha sköldiströja, fotbollströja och den randiga "polo"tröjan...den enda jag tyckte var fin var skölditsröjan...den randiga var ju rent ut sagt hiskeligt ful så den kan hon ju glömma....

Det sjuka var ju att hon kunde ha 86/92 i tröjorna 98/104 satt bäst men 86/92 funkade. Så tror jag kör på 86/92 i sköldiströjan så kan hon o Mateo dela på den för på honom ser det inte lika dumt ut när tröjan är lite hängig o stor. På Maia ser ju allt säckigt ut...110/116 som hon har annars var ju helt hemskt bred på henne...
    Ska du inte ta 98/104? Även om det funkade så är det väl snyggare med den större?
    Men det är ju iofs smart när de kan dela.
  • lillronya
    Kristyr skrev 2011-02-06 19:56:19 följande:
    ser nästan ut som salg bilderna brukar göra...
    Ja det gör det ju.

Har kollat igenom mina bilder nu och det var inte så många, men stormis och smultron är med på nästan alla.
  • Kristyr
    lillronya skrev 2011-02-06 19:58:30 följande:
    Ja det gör det ju.

Har kollat igenom mina bilder nu och det var inte så många, men stormis och smultron är med på nästan alla.

Men brukar det inte vara så
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17