• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-02-07 20:26:53 följande:
    lillronya - vet du om singulair går o ge till så liten som Mateo? Lyckades få tag på hans bvc-läkare (hon ringde upp mig faktiskt efter jag pratat med min sköterska och hon hört hans andning) och hon tyckte det lät som att det inte räckte med Airomir för honom så han ska få komma in o inhalera imorgon (eller akut inatt om han blev det minsta sämre...) och sen kanske lägga till någon medicin. Tänkte om singulair kanske är bättre? Ni verkar ju lovorda det ni som testat.
    Ja det finns i granulat iaf. Säkert flytande med, gissar jag.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • h80
    Zvartaliljan skrev 2011-02-07 20:26:53 följande:
    lillronya - vet du om singulair går o ge till så liten som Mateo? Lyckades få tag på hans bvc-läkare (hon ringde upp mig faktiskt efter jag pratat med min sköterska och hon hört hans andning) och hon tyckte det lät som att det inte räckte med Airomir för honom så han ska få komma in o inhalera imorgon (eller akut inatt om han blev det minsta sämre...) och sen kanske lägga till någon medicin. Tänkte om singulair kanske är bättre? Ni verkar ju lovorda det ni som testat.
    inte lillronya, men svara ändå. Ja, singulair kan ges till barn över 6mån
  • solouniko
    Zvartaliljan skrev 2011-02-07 20:22:38 följande:
    jag köpte tvådelat både förra året och i år men det blir fortfarande inte särskilt använt...overall blir helt klart använt mest, i typ 90% av fallen hon ska ha ytterkläder. Hon väljer det själv för det är lättast att ta på.
    lillronya skrev 2011-02-07 20:26:11 följande:
    Här tycker jag inte att det är nödvändigt med tvådelat förrän vid skolstart.
    A fick jacka och termobyxor denna vintern som komplement och hon är 5 år.
    E har fått till nästa vinter och då är han fyra.

Men overall är klart bäst väldigt mycket längre än så.
    Tyypiskt, men ja det förstår jag ju själv också egentligen.. Är ju så jäkla smidigt med overall och nästa vinter kanske hon kan klä på sig lite mer själv också. Hon tror ju iofs att hon kan det nu också Tycker Hummeljackorna är såå himla snygga!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-02-07 20:31:55 följande:

Tyypiskt, men ja det förstår jag ju själv också egentligen.. Är ju så jäkla smidigt med overall och nästa vinter kanske hon kan klä på sig lite mer själv också. Hon tror ju iofs att hon kan det nu också Tycker Hummeljackorna är såå himla snygga!
    KAn väl ha hummeljacka för bilfärder och shoppingturer? Det har vi.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Mawe123
    solouniko skrev 2011-02-07 20:31:55 följande:

Jag har tre molo täckjackor och tre par molo täckbyxor till min treåring, och en regnbågsoverall, jag använder allt, alternerar på dagis och hemma - men kör alltid på overallen om vi är ute och åker skoter tex.

Så ja, jag tycker nog att du med gott samvete kan köpa lite tvådelat också Flört
    William 000213, Lowe 070712
  • solouniko
    lillronya skrev 2011-02-07 20:36:54 följande:
    KAn väl ha hummeljacka för bilfärder och shoppingturer? Det har vi.
    Mawe123 skrev 2011-02-07 20:37:09 följande:
    Jag har tre molo täckjackor och tre par molo täckbyxor till min treåring, och en regnbågsoverall, jag använder allt, alternerar på dagis och hemma - men kör alltid på overallen om vi är ute och åker skoter tex.

Så ja, jag tycker nog att du med gott samvete kan köpa lite tvådelat också Flört
    Men JA, precis sånt jag vill höra Måste spana lite.. Den ljuslila med turkosa/mint revär är ju väl väääldigt tjusig? Drömmer
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Juni flickan

Jag tänkte köpa ett par "knickers"  från molo till Leopold som han kan ha i sommar. Han kommer vara runt 88-90 enligt kurvan vad ska jag köra på för storlek? 72?

• SOL10
    Juni flickan skrev 2011-02-07 21:08:49 följande:
    Jag tänkte köpa ett par "knickers"  från molo till Leopold som han kan ha i sommar. Han kommer vara runt 88-90 enligt kurvan vad ska jag köra på för storlek? 72?
    är han så smal?
  • Juni flickan
    SOL10 skrev 2011-02-07 21:10:39 följande:
    är han så smal?
    Rätt normal skulle jag tro en kurva under vikten, förhållande till längden.
    Men han har inte vuxit ur några byxor i midjan... Fall det avr det du tänkte på.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17