Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2010-09-03 08:53:14 följande:
    Godmorgon!

Idag är det marknads dags! Och till vår stora förvåning så kommer V va fördiglastad strax efter lunch = Familje eftermiddag!!
    Marknadsdax? Var då?
    Vad söt T var i BT!! Hjärta
    Härligt med matchande hörselskydd...
  • Ocikatten
    Tjollabolla skrev 2010-09-03 09:18:19 följande:
    Haj sötnosar! Sitter på tåget mot Köpenhamn o milo traggar så vi får sår i öronen;). Igår fyndade jag en ny butterfly Suit på t för 179 kr. Tjoho!
    Trevligt! Ha en fin dag!
  • Ocikatten
    jacao skrev 2010-09-03 14:03:13 följande:
    Sitter här och myser med min post, fick bla den underbara rymdtröjan med blå/svart randiga ärmar, så snygg!! Kommer att bli en favorit här hemma
    Den var snygg, men då jag köpte gamla rymdmönstret på salgen i våras kändes det lite dubbelt upp att köpa igen. Såg att du även köpt flygplanen som är en favorit här, himla snygg till de ljusa haremjeansen från NS! Får passa på att ha lite ljusa färger såhär i sluttampen på sommaren...
  • Ocikatten
    liljan: UNDERBARA bilder i BT!! Hjärta De såg så härligt busiga ut båda två på alla bilderna!
    Förresten, hur är sängkläderna från Molo, mjuka eller "normala"?
    Såg att du hade paket på G från Liten Correlin idag när jag var där!
  • Ocikatten
    THEA och Grodan skrev 2010-09-03 15:34:45 följande:
    Jag är så sjuuuuukt salgsugen, ingen som vet när det är dags för Småfolk?
    Är där mycket skoj på Småfolks-salgen??
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-09-03 20:13:04 följande:
    Jag kan inte heller kommentera...
    ängeln83 skrev 2010-09-03 20:07:57 följande:
    Godkväll flickor.
    Sitter här och barnen sover, sambon jobbar natt, brukar tycka det är ganska så skönt att vara själv på kvällen men idag känns det bara ensamt.

Beställde klänningar till Meja innan, kunde inte bestämma mej så det blev både lila Kik Kid och rosa NS, får se vilken det blir på kalaset
    Godkväll!
    Min man blev inbeordrad att jobba inatt. Vår lediga helg. Vi jobbar varannan och då kan man ju tycka att man kan få vara ledig de andra...

Har du beslutsångest ang klänningarna?
    Usch vad tråkigt med jobb...
  • Ocikatten
    h80 skrev 2010-09-03 20:28:10 följande:
    får ont i magen o måste bara prata av mig lite, ni brukar ju vara bra på att lyssna i denna tråden. OT; men iallafall. Sitter o pratar på msn med min mans brors sambo. De har en 6 månaders som har problem med magont. Han vaknar mellan 2-4 gånger på natten o vill ha mat. O nu tycker de att det är såå jobbigt o eftersom en 6 månaders ska klara sig 12 timmar utan mat så har de bestämt att han ska sova i eget rum o lära sig att somna själv. De ska alltså lägga ner honom i sängen nu o sen inte gå in till honom förrän imorgonbitti hur mycket han än skriker.
    STACKARS LITEN. Försöker lite fint övertala henne att det inte är nått bra förslag, men det går inte.
    LÄGG ÄGG!!! Skicka hit bebisen till mig så får han sova hos mig! Sådana små behöver närhet och trygghet, det får de inte av att ligga ensamma och skrika...
  • Ocikatten
    Zvartaliljan skrev 2010-09-03 20:38:21 följande:
    Min tjej är ca. 104-106cm och 110 sitter precis på henne, ingen direkt växtmån. Så ta minst 92. Och den är lila, inte blå.
    Bilderna går att kommentera på FB men inte inläggen?!?!
  • Ocikatten
    h80 skrev 2010-09-03 21:08:06 följande:
    Försökte förklara, men hon lyssnar inte. Sen gick hon så jag fick inte prata färdigt. Har skickat henne ett medd. o erbjudit henne att låna en bok "somna utan gråt" länkade också till vad den handlar om, kanske hon fattar om hon läser.
    Kan man vara anonym o anmäla?
    Kan du prova och ringa till dem för att säga vad du tycker? Det är alltid lite mer personligt att höra en röst än att kommunicera via msn. Är det första barnet? Fråga om de behöver få sova eller varför de tänker göra så? Om de inte har någon avlastning i närheten som kanske kan hjälpa till en natt? Eller om de kan turas om varannan natt så de får sömn? Har absolut förståelse för att man är övertrött men då får man hjälpas åt och det ska INTE gå ut över barnet!
  • Ocikatten
    h80 skrev 2010-09-03 21:20:26 följande:
    jag kan nog inte göra mer ikväll, får ringa o prata med dom imorgonbitti igen. Hoppas att de har tagit sitt förnuft till fånga under natten
    Om han vaknar ofta per natt kanske de ska prova att ha honom hos sig i sängen? Han saknar kanske närhet o trygghet, därför vaknar lite extra? Hoppas verkligen att det löser sig!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17