Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Måste ju bara berätta om Anjelins besök på skolan idag, för jag blev så full i skratt.
    Vi hann bara komma innanför dörren så påpekade två personer hur fint klädd hon var.
    Vi tackade glatt.
    Då frågade den ena om det var de där danska fina kläderna som de hört talas om.
    Min mamma jobbar på skolan och har tydligen tyckt en massa inför sina kollegor.
    Givetvis var hon klädd i molo.

Hon tyckte det var toppen att besöka skolan och längtar nu till hösten.
    Min stora lilla tjej.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-11 22:33:05 följande:
    Jg sitter här och irriterar mig på folk på fl igen. Man borde lära sig att hålla sig ifrån vissa trådar, men det är svårt!
    Vilken har du nu hittat?
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-05-11 22:43:42 följande:
    lillronya skrev 2011-05-11 22:32:54 följande:
    Hej!
    Fy vilken pärs för stackars tösen!
    Hoppas hon blir bra snabbt och får bra hjälp.
    Tack!!
    Ja, hoppas dom inte behöver sitta där hela natten utan komma hem å sova.Lilla stora tjejen <3
    Kul med kommentarer om kläderna

Jag var på besök i dotterns skola härom veckan och blev så förvånad då jag helt plötsligt såg Me&i, Molo och Po.p överallt. Där vi bodde innan så var det mest Hm, Lindex och MyWear.......och gärna i det sämsta av skicken....
    Finns inte så mycket danska kläder på skolan här. Och dessutom är måna av barnen dåligt klädda för utomhusvistelse.
    Konstigt egentligen att det inte är mer danskt här med tanke på hur mycket danskar det bor här..
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-05-11 23:17:29 följande:
    Godkväll! Kikar in och är totalt OT men det är väl inget ovanligt för mig

Jag är ett totalt nervvrak och går typ alla i min närhet på nerverna med mitt ständiga bröllopsprat Skäms Har iaf äntligen (ja är ju bara en månad kvar nu!) bestämt mig för klänning nu tror jag (ska dock skippa boleron på bilden och ha en annan underkjol), vad tycker ni?

Behöver lite feedback här nu så jag vet om jag valt rätt
    Superfin!!
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-05-11 23:15:03 följande:
    Ja, alltså klart inte barnen måste ha mräkes kläder, men dom har ju så dåliga kläder.
    Och håller med om utomhusvistelsen, på dotterns dagis i vintras så var inte alla barn ute om det var kallare än -10 för så många hade inte ordentliga kläder. Min dotter var så klart ute varje dag
    MyWear overaller är himla poppis på detta dagis.....
    Nej det tycker inte jag heller, men BRA kläder är nästan ett krav.
    Iaf ytterkläder.
    Men som sagt är det dåligt med det här.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-05-11 23:38:23 följande:
    Ja, precis.
    Tycker så synd om barnen när dom inte kan gå ut och leka för föräldrarna är snåla eller omedvetna......
    Ja det är ju barnen helt och hållet som drabbas.
    ChokladMoshin skrev 2011-05-11 23:50:32 följande:
    Bläääääää vad dåligt jag mår nu, straffet för mitt chips race och inte har dom kommit hem från sjukan än heller
    Din stackare!
    Kramar
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2011-05-12 08:29:42 följande:
    Jag råkade visst beställa lite småfolk igår. Har varit sugen på elefantklänningen länge och igår fick ju småtting in en Leopard t-shirt, då var det kört! Milo kommer älska den!

Å så vann jag en Hummel sommarbodysuit på Digulos auktioner, ny för 70spänn Tackar!
    Tänkte på dej när jag såg den där fina hummeln.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2011-05-12 08:36:43 följande:
    Ja den såg såå fin ut. Jag glömde bort den så jag trodde verkligen inte jag hade vunnit!

Fick hem den underbara rosa/gula uv baddressen från förra året med, himmel så små dom är i storlek. Den gick på, men det var med ganska mycket vilja
    Superfin!

Tur att den gick på iaf.
    Tjollabolla skrev 2011-05-12 08:39:47 följande:
    Lilronya; Anjelin är ju sååå fin i den byxdressen och vilket underbart fint hår hon har! Så långt o fint.
    Tack
    Köpte den där byxdressen på salg för ett år sen minst. Trodde knappt hon skulle använda den. Men den har användts massor. På vintern med leggings och tröja under och nu som den är.
    Ja gott om hår har hon.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17