Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-04-06 16:43:21 följande:
    Haha, nej, de finns nog lite överallt. Har du läst David Batras "Den som inte tar bort luddet ska dö!". Såg jäkla rolig med alla slags lappar

Busbellan- har du fått dina pengar från Funky?  Här händer det nada. Så trist. Blir ingen mer shopping där
    Nepp inga pengar än
    Tänkte slänga iväg ett mail till idag och påminna, undviker gärna att ringa
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-04-06 20:51:56 följande:
    Mina pengar för mössan glömdes bort, sen när jag la en ny beställning så drog jag bort summan från den ordern. So far, so good. Bara det att även det paketet inte kom fram. När jag mailade få fanns inte allt i rätt storlekar längre så jag sa att skicka det och det och hoppa över det där och sätt hellre tillbaka de pengarna. Fortfarande inga pengar och heller inget paket trots att hon sa att det skulle skickas rek .   Nu börjar jag verkligen tröttna. Är det problem med posten får man polisanmäla och skicka rek men jag vet inte, får känslan att det är rörigt där av ngn anledning. Det har alltid funkat förut men nu är det katastrof.

hur lockande erbjudanden är så blir det inga mer köp där.  
    De fick ju ny ägare för ett tag sedan, men det måste vara ett år sedan i alla fall.
    Har funkat efter det tror jag. Är ju här i närheten så får jag inte mina pengar får jag väl åka dit och hämta dem
  • Busbellan

Hade visst fått svar från henne på mailen nu.
    Hon hade visst totalt missat det (trots flera mail från mig) men nu vill hon veta vilken summa det var för den orderna fanns inte ens med i systemet längre

• Busbellan
    Kristyr skrev 2011-04-06 21:54:51 följande:
    nu kan du ju få lite rabatt på rockefella jeansen i svart hos hanazacka, vet inte om stl å så finns kvar det har jag inte kollat..
    Åh tack för tipset! Vad var koden nu igen?
    Ska kolla om det finns rätt storlek
  • Busbellan

Åh vad jag längtar till sommaren nu! Sitter och spanar lite på pippihotellet i Vimmerby, finns det rum kvar där blir det nog en tur dit i slutet på maj eller början på juni.
    Är ju så mysigt på ALV, dock inte mitt i sommaren så det får bli innan alla semestrar
    Nån som ska med

• Busbellan

Hej på er, det är hemskt vad lugnt det är här nu för tiden.
    Jag orkar inte plugga mer just nu så kan inte nån hålla mig sällskap

• Busbellan

Ni som har barn som är ungefär lika stora som Ella, hur stora cyklar har de?
    Hon är 102 cm lång.
    Hon cyklade till dagis idag på sin 12 tums och den såg väldigt liten ut. Sadeln är redan upphöjd en bit, men det såg jobbigt ut att trampa runt för benen var för böjda hela tiden.
    kanske ska man plocka fram den 16 tums vi har stående.
    Har för mig att Nora cyklade på 12 tums fram tills hon var ca105 cm lång, men hon cyklade ju utan stödhjul då så det var viktigareatt hon nådde ner ordentligt och så tror jag hon hae kortare ben än vad Ella har

• Busbellan

Låter som det är värt att prova 16 tums i alla fall, tack!
    Hon cyklar nämlligen med alldeles för böjda ben nu. tanken är att vi skulle försöka oss på utan stödhjul framåt sommaren, men hon kan inte komma upp i den farten som behövs med så böjda ben på den lilla cykeln

• Busbellan
    Tibell skrev 2011-04-07 20:19:57 följande:

Kikar in med en liten fråga. Hur är molos prästkrageklänning i stl ??
    Min lilla har en molo klänning med rådjur på i stl 80. Den är super stor och har faktiskt fått ligga på hyllan så länge
    Hon är snart 1½ men är rätt liten. Väger 8.5 och är 74 lång. Vad ska man ha för stl till henne tror ni ?? Vill verkligen inte ha den för lång.
    Tack på förhand

Skulle tro att 62/68 passar bra i den. Storeken större blir bog för lång
    Ella var 97 cm mitt i förra sommaren när hennes sån satt som bäst och hon hade 86/92
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17