• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jen80 skrev 2010-05-04 23:08:54 följande:
    Har för mig de tar 50 kr eller nåt?!?
    75!! Visste att det var dyrt... Har bara handlat för över 1000 kr när jag har köpt. Då är det fraktfritt
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-05-04 23:09:56 följande:
    det behöver inte bli så illa Både Nora och august har haft det för ganska längesen och hade det väldigt lindrigt, inte jobbigt alls. ella har precis haft det, ska tillbaka till dagis imorgon första dagen sen hon blev  sjuk. Hon hade visserigen lite fler prickar, men inte alls farligt. var nog bara en natt hon sov lite dåligt i nån timme
    Låter bra. Oroar mig för att det kommer bli jättejobbigt för dem och hemska hemska nätter. Men vi får se... som sagt, det kan ju bli lindrigt. Men för 3 av 3 känns som lite väl mycket tur
  • Jen80

Hej hej! Kikar in lite snabbt med en fråga. Vad borde man köpa för stl i MAT:s anorak till Ava som blev 2 år i maj och har stl 86 det mesta? Tänkt till hösten... baby 86, 92 eller 92 i barn? Vilken är finast? Baby? barn?

• Jen80

Hej hej !
    Jättelänge sen jag var här och skrev, men är inne och läser någon gång ibland.
    Lade in några bilder i BT, mest på Ava som vanligt .
    Hoppas allt är bra med er. Har en sjuk son här hemma, så det lär bli en hemmadag idag ist för att jobba. Blir mysigt då jag varit borta hela helgen.
    Kikar in lite senare igen ....

• Jen80
    CamillaJ skrev 2010-08-16 08:24:20 följande:
    Hej!!
    Åhh så fina som vanligt (barnen) =)
    Gud så fint det lila är ifrån Molo ! Finns bara till större va?
    Hej hej ! Ja, först tyckte jag rådjuren var absolut finast, men jag har ändrat mig. Det lila är helt underbart! Är så glad att Ava äntligen kan ha knapptröja.
    Finns lila även till småttingar .
    Längtar till NS kommer nu. Såg kläderna i helgen och det var så himla fint! Så snart snart....
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-08-18 16:26:41 följande:

iiiiiii, Nova star är på väg hit med posten, HOPPAS det hinner hit tills imorgon
    Jag menar, man behöver väl lite fodrade byxor, mössor och hoods i den här tropiska värmen som det är för tillfället

Åh, hur kan man längta så mycket efter kläder!??! haha
    Var på mässa i helgen och såg dem "live" och de är verkligen jättefina! Det tråkiga är att Ilon som är 3,5 vägrar deras byxor . Tur att lillasyster ff vill ha dem.
    Men kanske kanske att det kommer imorgon då...
    Någon som förresten testat MATs ytterkläder. Har en overall liggandes som var för stor för Ava förra året, men som jag tror räcker hela vintern nu. Vet inte om jag ska göra mig av med den och köra på Molos ist. Känns som att de verkar lite otympliga, men det kanske de inte är på sen?
    Är sugen på höstjackan också, den lite utsvängda. Hojta gärna om ni ser en sån på bra pris, i stl 2 år... eller ska man ta 3 år? Hon blev 2 år i maj och har 86/92 i kläder...
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-08-18 17:22:38 följande:
    Ja, helt sjukt ju
    Är lite avis på dig som sett dem live, men jag antar att jag inte blir besviken. Här bir det de två minsta som får. Nora hade velat ha harem, men de fanns ju bara upp till 130

Vi har haft jacka och byxor från MAT, både vinter och den tunnara varianten. Är supernöjd med detta!! Vi har använt anorken, gillar den modellen.
    Visst är vinterkläderna tjocka, men inte otympliga tycker jag inte

Jag tycker de är helt normala i storlek. August har den tunna anoraken i 122, lite stor men funkar till honom som är 116 lång. I vinterkläderna har han 116 och jag tror de ska funka denna vintern också, men det är tredje vintern han använder dem i så fall. Köpte dem efter jul förrförra vintern
    Vågar inte köpa anorak till dem iaf. Köpte två Molo till Liam och Ilon och de vägrar dem. I och för sig var jag dum och provade dem på när det var varmt ute så de blev ju supervarma direkt. Men nja, jag byter nog dem till vanliga jackor ist.
    Fanns det inte stl 140? Hmm, kanske bara är upp till 130 då. Vet inte om jag ska ha några harem till Liam. Får nog fråga honom först. Men de nya harem är de finaste hittills tycker jag. Har inte beställt alltför mycket nu, men jag vet ju att det kommer fyllas på . Känns bara så mycket när man beställer allt på en gång. Bättre att sprida ut det lite .
    Kollade även in vårkollektionen.... hmhmhm ....
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-08-18 17:29:00 följande:
    Jo de festa plagg har gjorts upp till 140 eller 150, men just harem finns bara till 130 tyvärr

Åh vårkollektionen, mycket fint?
    Ja, som alltid mycket fint. Någon knallgul tunika, wct som går åt aprikos och lite annat. Kommer inte riktigt ihåg. Kände sådär för det aprikosa, men man gillar det nog sen när det kommer. En söt liten vit klänning med lite rött på, någon jeansklänning och lite annat. Tja, man lär nog köpa en hel del då med
  • Jen80
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-18 21:37:37 följande:

Hallå i tråden,

Läääääänge sen jag var inne men nu är det snart dags för vinteroverallinköp och jag skulle behöva er experters råd...

Funderar på en Mini A Ture i år men vill ha lite åsikter om deras overaller. Bra/mindre bra etc. Sen undrar jag hur de är i storleken?? Stora/små/normala?

eller ska man satsa på Hummel??

Lika velig som varje år... Obestämd

Jag har hört att Mini A Tures overaller ska vara riktigt bra. Jag har en här hemma som jag funderar på om Ava ska ha i vinter. Den är i stl 86 och hon har runt 86/92 i kläder nu. Känns som att den borde räcka hela vintern, men 92 hade iaf varit helt säkert. Så den är iaf stor i storleken. Förra året hade hon stl 80 och då drunknade hon i den. Den har vattenpelare 10000 mg så den ska ju hålla hög kvalité.

Ingen här som har fastnat på Aya Naya? Jag är helt frälst! Känns som att jag helt gått åt Aya Naya och Mini A Ture nu till Ava, även om jag alltid lyckas köpa lite Molo också... Ja, och Nova star då såklart ! Var inne en snabbis på Kappahl idag och måste säga att de verkligen lyckas med barnkläder nu för tiden. Även om det inte är mycket jag vill köpa så är det jag vill köpa riktigt fint. Köpte en söt skepparkavaj (eller vad man kan kalla det för) till Ava. Grymt fin!! ett tips till er med tjejer
  • Jen80
    Lalalong skrev 2010-08-18 22:29:15 följande:
    Har dryftat detta med overall till en liten ettåring som ska gå på förskola, och därmed behöver något vettigt och mer riktig overall än bara en lurv. Har fått bra tips också, det tackar jag för!

Men alltså, vad tror ni? Den kommer inte behövas förrän i slutet av januari. Vågar man vänta? Jag tvekar inte på strl längre, det lär vara 74 om det är normala storlekar. Så för den sakens skull skulle jag ju kunna köpa en nu. Men det lockar så klart att vänta till REA, eftersom jag faktiskt inte behöver den riktigt ännu. Men tänk om allt är slut! Vad tusan gör man då??
    Tror ni man i så fall kan ta en skaloverall (ska köpas i höst), och ha underställ och lurvfleece under? Räcker det en vanlig vinterdag, rent temperaturmässigt menar jag då?
    det ska ju räcka med det om man har rätt ställ under. Iaf säger Molo och Nanook att deras skalkläder ska funka som vinterkläder med rätt lager under.
    Jag skulle nog ha is i magen och vänta på rean. Även om du kanske inte får tag i en Molo-overall så hittar du ju säkert en bra nånstans...

Någon som har sett Kavats ekologiska skor någonstans? Gärna med någon rabattkupong ...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17