• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2011-02-18 08:28:41 följande:
    småfolkströja o linne, de gula med blommor o insekter till storasyster o varsin colibriklänning till tjejerna o så colibriebyxor o girlyrainbowbyxor till lillasyster (o så får storasyster ärva dom till sommaren o ha som knickers Glad)
    Fint ! Solig
    maugu skrev 2011-02-18 08:30:58 följande:
    Hej!
    Jag försöker oxå shoppa med koden 1100 men det funka rju inte...surar..får ni till det?
    Hej! Roligt att se dig
    Har inte heller testat
    Duntoffla skrev 2011-02-18 08:25:29 följande:
    Två Katvigfrågor

Hur är den enkla randiga modellen av klänning i storlek?

Den lila enfärgade bodyn, hur är den i storlek och funkar nyansen till Colibri tror ni? 
    Vilken randig klänning tänker du på?
    och med lila enfärgad, menar du den ribbade då?

• Helle
    Duntoffla skrev 2011-02-18 08:54:29 följande:
    Det går sådär med frukost för oss

Helle- vilken storlek har Gustav på sin Småfolk i BT? 
    Han har 98/104 på katterna och 92/98 på rallybilarna (men den är väldigt stor i storlek - ung som de andra i 98/104).
  • Helle
    Duntoffla skrev 2011-02-18 09:06:41 följande:
    Jag rensar på bra men fyller på lika bra
    Helle skrev 2011-02-18 08:59:27 följande:
    Han har 98/104 på katterna och 92/98 på rallybilarna (men den är väldigt stor i storlek - ung som de andra i 98/104).
    OK. Är 110/116 tokstor i katterna?
    Jag vågar inte säga det på rak arm men jag kan kolla när jag kommer hem. P, min stora kille provade bilarna igår i 110/116 (han är 119 lång) och den satt helt ok, medan kossorna i samma storlek var något mindre så det kan variera lite. Vill du så skickar jag gärna mått på tröjan i båda storlekarna
  • Helle
    Buttelina skrev 2011-02-18 09:44:31 följande:
    www.tradera.com/MOLO-Dinosaurier-HELT-NY-strl...

köpte denna tröjan till lillebror idag. han ääälskar dinosar, och då menar jag Ä L S K A R

visade han bilden på tröjan nu och han blev helt i extas "ohh, wow mamma kolla den töjan, där är drakar och triceratops o långhalsar o en till drake, ohh mamma den töjan vill jag ha sååå gärna mamma, snälla kan du köpa den"
    det var den korta versionen av allt han sa han kommer bli så glad Hjärta
    Åhh, den är så fin Vi har den med helprint i t-shirt som P fick förra året när han fyllde 4. Han kan fortfarande ha den och älskar den. 
  • Helle
    Buttelina skrev 2011-02-18 16:38:39 följande:
    ja den är så fin! men bruna kantband va?

dom två nya som kommit i ränder köpte jag. de gamla lila/rosa/orange/röda ränderna hade varit ursnygga på noel
    Vad roligt att du fann de randiga
    Då får du köra den gul/röd/vita kossan i stället

God kväll Här blir det snart middag och lite fredagsmys med de små.  
  • Helle
    Duntoffla skrev 2011-02-18 19:06:05 följande:
    Finns det mer kossor? Måste spana lite

Japp, spana på du
    solouniko skrev 2011-02-18 19:25:14 följande:
    Colibri helt klart, underbart tillsammans med gul/rosa katvig Och mer vårig i färgerna än miau!

Godkväll! Här håller vi fortfarande på att frysa ihjäl, har ju varit kring -30 hela veckan och ska vara ända tills mitten på nästa vecka med. Ingen vår i sikte här inte Obestämd Nåja Mill har fått vara hemma från dagis hela veckan och gått i pyjamas mer eller mindre hela dagarna. Vi har bakat, städat, sovit middag tillsammans och bara myst. Knappt varit utanför dörren så rätt mysigt är det ju faktiskt ändå Men ja, nu får det räcka!
    Fy vad kallt Stackars er! Jag som tycker det varit superkallt här med -14 liksom.

• Helle

Haha, ni är galna tjejer

Visst är ni några från Göteborg? Om man vill bo på hotel centralt till lagom pris men ändå lite lyxigt, var ska man bo då?  

• Helle

Hej hej

Tack för alla tips om hotel i Göteborg igår. Jag hann aldrig tillbaka in då jag somnade 21.15 framför filmen som mannen valt Men skönt var det att sova i a f

1o1: Småfolk gör klänningar även i 92/98 

• Helle
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-19 13:10:22 följande:
    Tack! Har inte hittat några... och 86/92 börjar blir gränsfalll nu men 98/104 känns tok stort ju! Eller framför allt lååååånga!

Vet inte vad andra sagt men jag kan rekommendera Gothia i Gbg, super mysigt!
    Jag har bara sett till ordinarie, men i o f sig inte spanat rea heller då jag har pojkar

Tack för tipset. Jo det har dykt upp bland de andra tipsen också. Ska kolla runt lite vad de olika kostar nu.  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17