Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

God morgon
    Hur är det med er idag?

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Lilla Ego 07 skrev 2011-04-15 13:30:08 följande:

Ni som handlat från affären som börjar på F, ni som haft strul. Har det löst sig för er?

Jag får inget svar och väntar på en gammal order som betalades för en månad sedan men ombestämdes 1 april. Inga varor ännu, det handlar om 500kr iaf. Är hon sjuk eller något eftersom man inte hör något på mejlen?

Ja nu till slut har det löst sig, me det tog några veckor innan jag fick tillbaka mina pengar
    Mailla igen..och ige...och igen  det gjorde jag och till slut fick jag svar
  • Busbellan
    Helle skrev 2011-04-15 13:35:06 följande:
    Goddagens

Veckan närmar sig sitt slut och det ska bli så skönt med lite ledigt.

Helgen bjuder på resa till Göteborg, Baby & Barn-mässan, Hotel, Mamma-shopping etc. Åhh, ska bli så kul. Hoppas bara alla håller sig friska till imorgon kl 7 då jag sticker iväg Jobbigt med strul, hoppas det löser sig.

Åh vad jag är sugen på att åka till Gbg!
  • Busbellan
    Helle skrev 2011-04-15 13:42:03 följande:
    Det ska verkligen bli jättekul. Det är inte så ofta jag kommer iväg på saker och att kika på barnsaker/kläder och sen shoppa till sig själv är inte helt fel. Att dessutom få sova en hel natt i egen säng är också ett plus. 

Men du har väl inte så långt till Gbg? 
    Nej, inte särskilt långt, tar väl ca 2 timmar dit, men däremot dåligt med resesällskap
  • Busbellan

Hej på er

Har suttit och knåpat på Noras lista för livsmedelsanvisning och det var inte lätt, känns som en djungel.
    Ni som bakat med glutenfri mjölmix, Smilla? Grekis? Eller nån annan som vet.
    Vilket märke gillar ni bäst?

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-04-15 21:27:42 följande:
    Busbellan: eftersom vi inte kan ge vetestärkelse så är vårt utbud inte så stort. Men sempers mjölmix är väll bra. Gillar förpackningen. Stadig. Hur går det?
    Fick intyg och papper och sånt i lådan idag så det ska lämnas i skolan på måndag samt livsmedelsanvisningnen ska in så vi tänkte köra glutenfritt från måndag, fråga mig hur det går sen
    Hur går det själv då?

Hur mycket mjölmix går åt egentligen? Vi kan välja att antingen beställa 1 pkt och sempers är ju då bara 500 g eller en låda med 9 såna paket.
    Om man nu ska baka lite bröd så lär det ju inte räcka långt med ett paket ska ju räcka i ca 2-3 mån innan man får hem igen
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-04-15 21:36:17 följande:
    Busbellan: oj så svårt. Kan inte riktigt svara. Det har inte blivit så mycket bakande eftersom det bara är till en. Så lättare att köpa. Men ett paket på tremånader låter lite.
    Gillar han brödet som finns att köpa? har inte hört så mycket positivt om det nämligen

Fick idag höra om något bageri i Varberg som tydligen bakade underbart glutenfritt bröd, kanske ska skicka bud med nån här i tråden
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-15 21:41:48 följande:
    Har inget att komma med i detta fallet.
    Hejar på bara.
    Förstår det, du får ju ha kunskap om andra saker istället, men den hjälpen behöver vi som tur var inte just nu
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2011-04-15 21:34:46 följande:
    hej tjejer!

Måste fråga nån.. Saga har varit förkyld sen i Tisdags igår började en hemsk hosta med massa slem, idag på dagen har hon varit hängig och bara sovit, ätit sämre än vanligt och hostat nåt hemskt, kollade febern tidigare ikväll och då hade hon 38 nu bara 37,6, hostar mindre.. Kan hon ha fått RS? Nån vars barn haft det? *orolig*
    Usch det låter inte roligt
    Kan tyvärr inte så mycket om just RS, men om du tycker att hennes allmäntillstånd är påverkat så hade jag nog llåtit en läkare titta på henne
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-04-15 21:53:38 följande:
    Busbellan: vi har ju inte samma märken som er på varor. Så går inte riktigtatt jemföra, tyvärr.
    Nej, det är sant, glömmer bort att du är utlänning ibland
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17