Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Sitter här och njuter av tystnaden, här är alldeles lugnt trots att Ella ligger jämte och sover.
    Hon är genomförkyld, men har inte hostat en enda gång sen hon somnade, helt underbart med fungerande medicin!

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-04-15 22:00:49 följande:
    Busbellan: ha ha japp utlänning :) fast jag är bara svensk medborgare än så länge. I augusti blir jag även ålänning :)
    Hur länge har du bott där?
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2011-04-15 22:07:53 följande:
    Brukar dom inte andas lite snabbt och flämtande med om det är "farligt"? Min kompis lille hade RS nu i vintras och han riktigt flämtade fram andetagen....

Hoppas hon blir bättre Bubblan, det är så obehagligt när dom är små och sjuka!
    Ja, om det är jobbigt med andningen så stånkar de ofta på utandningen, sen kan man kolla om barnet har indragningar under revbenen och mellan revbenen, brukar synas ganska tydligt
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2011-04-15 22:11:31 följande:
    det gör Saga.. Liksom "trycker" ut luften när hon andas ut..
    Talade du om det när du pratade med 1177? För när Ella gjorde det så tog de det genast på allvar och tyckte vi skulle åka in
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2011-04-15 22:17:13 följande:
    Ja, det sa dom till min kompis med....
    Det är nog så att det är ett tecken på riktigt ansträngd andning, för oss resulterade det ju i 9 dagar på sjukhus
  • Busbellan
    Greksmurfen skrev 2011-04-15 22:22:59 följande:
    hejhopp!
    kan säga att finmjöl utan pluppar i går åt destp mer.. typ till redning ,pannkakor, våfflor mm mm... man använder mjöl mer än vad man tror .. ananrs så kan ja rekoendera finax lite grövre mjölmis som e klar =P.. sen tycker jag att lailas e den bästa om man vill baka själv eftersom den blir en deg å inte kladdar som övriga gör=)........ du får följa med på nästa mat för livet mässa is thlm =) så får ni shoppa på er gf =).......hmm vet inte hur mkt paket mjöl ja gör av med å då bakar ja sällan ;9 tillhör den lata varianten ;)..... bakra ja så blir et muffins å sånt mest =P.....

men 1kg(lailas) går vella åt på 2-3v typ här ....det går ju åt mer av den sortens mjöl än vanligt när man bakar kan ja tycka tar längre tidå å tjockt....
    Usch det är verkligen en djungel
    kan ju inte få alla sorterna gratis för då blir det mer än 12 produkter
    Men du om man ska ta sempers mjölmix, ska man ta de som heter bara mix eller den som heter fin mix?
  • Busbellan
    Greksmurfen skrev 2011-04-15 22:24:49 följande:
    vi åker dit imorn ;)....men tro vi har fullt i bilen hem tyvärr=/ hade ja vetat innan så..åker ju via ljungby ....
    Frågade nån gång i tråden här hur du skulle ta dig dit vet jag, men då hade du nog redan stuckit härifrån
    Äh ingen gara, har inte överflöd med pengar nu ändå
  • Busbellan
    Greksmurfen skrev 2011-04-15 22:36:59 följande:
    fin mix =)...den går åt mest =).........sen finns det en pasta som smakar bäst hm vet inte märket nu med det är en grönaktig plastpåse runt om =p dvs ingen papperskartong....
    Busbellan skrev 2011-04-15 22:29:13 följande:
    Frågade nån gång i tråden här hur du skulle ta dig dit vet jag, men då hade du nog redan stuckit härifrån
    Äh ingen gara, har inte överflöd med pengar nu ändå
    =/ å det missade jag... att du inte inboxade.....=/.....nähe ska försöka packa ihop alt so mska med imorn.... vagn, skötväska å lite till mej=) så blir det nog bra....
    Tack för tipsen.
    Den pastan finns nog inte med bland de vi kan få, har kollat in alla nu tror jag, men vi testar semper så länge
  • Busbellan
    Greksmurfen skrev 2011-04-15 22:38:27 följande:
    busbellan tips: gå med i celiakiförbundet..=) hittas ju på en massa skoj där=).....vi åker ju med då och då med=) trevligt med ngn man känenr som fäljer med oxå=)
    Ska jag absolut göra
  • Busbellan
    ninmid skrev 2011-04-16 08:37:57 följande:
    Har ni sett det nya disco-printet från MOLO?
    Var?? Vill se!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17