• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-02-19 13:34:02 följande:
    Råkade i alla fall köpa den rosa i stl 122  i dag Suuuuperbilligt. Hoppas att jag fick den bara.
    Råkade Passar den inte får den väl ligga i växalådan till hösten om inte annat om den ändå var billig

G har en 116 efter P men den är ett par år gammal så jag vet inte om den är jämförbar i storlek. Den passar dock perfekt på längden men är lite lång i ärmarna. 
  • Helle

God morgon!
    Uppe med tuppen som vanligt och sitter just nu och "svär" över FB. Kan man få se de nya inläggen liksom. För mig poppar det upp olika i statusfältet, men allt är typ ett dygn gammalt  

• Helle
    Zvartaliljan skrev 2011-02-20 06:36:49 följande:
    men har du valt att visa "senaste" då? Eller "toppnyheter"?
    Gå längst ner på sidan och kolla dina inställningar.
    Har gjort allt Varje gång jag trycker på senaste så kommer det upp olika saker men det mesta är typ 20 timmar gammalt. Jag såg ditt inlägg för några minuter sen men nu är det borta

Jag har till och med rensat cachen. Det var likadant igår, inte konstigt man missar grejor.  
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2011-02-20 06:42:50 följande:
    hmm vad lustigt...funkar bra för mig iaf. Kontakta fb-support?

Har du inställt att du vill se inlägg från alla då? För annars kan man ju ha en inställning som gör att man bara ser inlägg från de man interagerar mest med.
    Japp, har dubbelkollat. 
    FL Lisa skrev 2011-02-20 06:43:15 följande:
    Nu var jag också tvungen att kika och det ser helt normalt ut för mig. Har visserligen inte hänt så mycket på senaste tiden men det kan ju ha att göra med att klockan bara är 6.42
    Nä, det är ju sant, men mina inlägg kommer liksom i oordning. Högst upp för 20 timmar sen, sen för 2 min sen, sen kommer nästa för 18 timmar sen osv. Mycket skumt. 

Iband kan det liksom visa olika beroende på om jag kollar på telefonen eller datorn och då har jag ändå försökt rensa cachen. Spelar väl inte superroll, men i denna tidiga timme kan det ju vara kul att ha nåt att göra

• Helle
    Zvartaliljan skrev 2011-02-20 07:17:40 följande:
    Eftersom det verkar lite dött så här tidigt så kan vi likväl vara OT...

Sambon låg under huset bland råttor, lera och spikar o plockade ut mögliga plankor igår så vi nu har en stor majbrasa i trädgården! Det finns massor kvar så han kommer fortsätta idag.

Hyresvärden erbjöd oss 2000kr i hyressänkning för detta jobb och "sveda o värk" för de problemen vi haft. Tycker ni det är rimligt?!? 2 dagars jobb under huset i hemska förhållande, 2 veckors vabbande = förlorad inkomst, och vabbandet verkar inte vara slut på långa vägar. Jag kommer behöva ta mycket fuktskadade kläder på min försäkring med en självrisk på 1500kr.
    Så är inte 2000kr väldigt snålt av honom???
    Usch vad jobbigt för er. 

Ja 2000 kr tycker jag låter väldigt lite. Om det dessutom var känt innan så tycker jag att han borde erbjuda mycket mer. Funderar på hur det skulle se ut i en rättsfråga, eller har man undersökningsplikt även när man hyr (som när man köper hus)?

Men i vilket fall låter 2000 kr för lite. Ni gör väl det jobb som han annars skulle göra då det är hans hus? 
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2011-02-20 07:24:14 följande:
    Jo precis, det här jobbet är ju inget vi är skyldiga att göra. Vi måste dessutom vädra huset varje dag (vilket han själv har uppmuntrat till) = dyrare uppvärmningskostnader.

Nej vi har inte undersökningsplikt. Men enligt honom har de inte haft problem tidigare...så man kan ju undra vad det är för mögliga plankor vi plockar bort egentligen då...
    Jag skulle nog gjort en specifikation för timkostnad för borttagning av plank, självrisk, samt uppvärmningskostnad (extra) och ev andra kostnader som ni får p g a detta. 
  • Helle

Hoho, vad gör alla en söndag som denna? Har ni ett liv?

Idag har jag umgåtts med min yngste son. Vi har tagit oss genom hela IKEA (lunchade där) och Blomsterlandet

Just nu våndas jag över att göra en veckomatlista. Hur gör ni? Har ni tips på bra receptsamlingar? Det känns som vi kört fast i det här med vad man ska äta till middag varje dag Obestämd 

• Helle
    lillronya skrev 2011-02-20 16:54:19 följande:
    Hej hej!
    Vi har varit på innebandy, som vanligt.

Jag gjorde matlistor för flera år sen. Nu går det mer på rutin.
    När jag gjorde lista så hade jag som mål att ha fisk en dag, soppa en dag, helt kött en dag, färs en eller två dagar och kyckling en eller två dagar och en dag med korv.
    Helt kött räknar jag stek, kotletter och sånt som inte är färs.

Om man har detta som bas så kan man ju googla recept och utgå från om det ska vara soppa elller fisk eller vad man nu vill ha.
    Tack för tips Vi försöker också så men det känns som varje vecka blir den andra lik
  • Helle

Hej tjejer

Finns det någon 50% kod på Ellos nu el 40% med fri frakt? 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17